Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit sovmorgon då det var veckans enda lediga dag. Nu kaffe å röja lite inne.


Läste lite om demonstrationerna på Kanarieöarna. Jag både förstår och inte förstår. Utan turister finns i princip ingen inkomst för allt är uppbyggt på turism. Men samtidigt är de sjukt att inte kunna få någonstans att bo.
 
Skulle bli 3-4 lugna km men blev 6 km med två lite längre fartintervaller.
Nu ska jag lata mig resten av dagen.😇
IMG_7553.jpeg
 
Duktig spion :heart

Och duktig matte också förstås! 🥰
Tack! :heart
Ja han var duktig! :heart Han har nog förstått mig när jag sagt att jag skulle vilja ha en rottweiler eller dobermann istället för en ras som älskar alla människor :D Nu har han i alla fall två gånger visat framfötterna och sagt att "Matte, jag älskar inte alla, blir det konstigt/hotfullt så älskar jag INTE personerna som beter sig så!" :D
 
Sitter med rostad macka och försöker äta den. Rätt gott men svalnat så är kall. Dottern skickade bild på ett finger med utslag och frågade vad hon skulle göra åt det. Det är lite komiskt, hon har vuxna runt sig, bor i familjehem osv men hon ringer alltid mig och frågar om en massa saker istället för att vända sig till andra. :) Hon fick i alla fall tips att smörja med sin eksemsalva i första hand, fungerar inte det får hon köpa en annan sort på Apoteket och om den inte fungerar är ett besök på vc att rekommendera. Hon blev nöjd. :) Trots att hon nog egentligen visste att detta var vad jag skulle säga, jag brukar ju säga så! :)

Nåväl, spionen har fått sin promenad och jag har gjort lite sysslor redan här, funderar på om jag ska se något avsnitt av döingserien eller vattna blommorna först. Spionen sover, tänkte leka (vi tränar inte, vi leker ;) ) med honom sedan, men synd att störa djuret när han sover så gott!
 
Måste gå och hämta ut paket. Men känner mest för att gå och lägga mig igen. Måste sedan sätta igång att städa och lägga ut några balkonggrejor på marketplace.
 
Tagit sovmorgon då det var veckans enda lediga dag. Nu kaffe å röja lite inne.


Läste lite om demonstrationerna på Kanarieöarna. Jag både förstår och inte förstår. Utan turister finns i princip ingen inkomst för allt är uppbyggt på turism. Men samtidigt är de sjukt att inte kunna få någonstans att bo.
Jag förstår nog...

Turisternas pengar kommer i mkt liten del befolkningen till del. Det är stora utländska bolag som tar om dem
 
Läser Hanteringen av de odöda.
Kan inte vänta för att se hur de filmatiserat den.
Idag blir det en promenad till det enda stället som tar monsterburkar i pantmaskinen.
Sen ska jag träffa en kompis
Monster som i energidryck? Är det inte som vanliga burkar? Jag har ju samlat på mig pant under hela året jag bott här så har en del kvar att panta, tar det i etapper :D Dricker inte energidryck, men efter att ha sett en burk ligga här utanför i en vecka tog jag den och den gick till min pant den med. Förstår inte mina grannar som slänger allt där de är och står.
 
Monster som i energidryck? Är det inte som vanliga burkar? Jag har ju samlat på mig pant under hela året jag bott här så har en del kvar att panta, tar det i etapper :D Dricker inte energidryck, men efter att ha sett en burk ligga här utanför i en vecka tog jag den och den gick till min pant den med. Förstår inte mina grannar som slänger allt där de är och står.
Jo men maskinen på Ica tar inte de burkarna.
Vi får gå 2 km för att panta
Eller ja 1700 m
 
Jo men maskinen på Ica tar inte de burkarna.
Vi får gå 2 km för att panta
Eller ja 1700 m
Men så märkligt, vad stört! Det ska de väl? Maskiner är konstiga. Häromdagen när jag pantade tjöt den om att jag skulle lägga in botten först. DET GÖR JAG JU, maskinjä....!! Sedan tjöt den om att det var fel på burken eller flaskan, efter några försök så gick det, felfria burkar och flaskor. Och plötsligt "SLÄNG INTE IN DET" Jamen det gjorde jag inte!! Jisses, är det en husky i apparaten?!

En anledning till att jag sällan pantar, och för att jag måste gå dit och inte bara hoppar av bussen när jag ändå varit på jobbet osv som är så mycket smidigare när jag ändå är i väg och behöver handla, men har ju då ingen pant med mig.
 
Men så märkligt, vad stört! Det ska de väl? Maskiner är konstiga. Häromdagen när jag pantade tjöt den om att jag skulle lägga in botten först. DET GÖR JAG JU, maskinjä....!! Sedan tjöt den om att det var fel på burken eller flaskan, efter några försök så gick det, felfria burkar och flaskor. Och plötsligt "SLÄNG INTE IN DET" Jamen det gjorde jag inte!! Jisses, är det en husky i apparaten?!

En anledning till att jag sällan pantar, och för att jag måste gå dit och inte bara hoppar av bussen när jag ändå varit på jobbet osv som är så mycket smidigare när jag ändå är i väg och behöver handla, men har ju då ingen pant med mig.
Ja den är gammal den automaten på Ica.
Så den andra är ny.
Men inte mycket att göra åt.
 
Släggan går varm ute i solen och vinden. Men rätt skönt med kalla vindar ändå när man blir varm inifrån. Snart är stolparna slut, så blir en vända in till stan under veckan för att fylla på förrådet till nästa stora hage (den där det fortfarande är sjö och hälften av stolparna knappt syns över ytan).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 444
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 744
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 105
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp