Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett mejl med uppgifter angående utbildningen jag sökt. För att ta sig vidare i processen behövs tre olika tester göras och dessa bekostas själv. Har till 25e på mig att betala och göra test nummer 1. Men jag funderar på om det ens är värt det. Det blir ganska mycket pengar för något som jag kanske inte ens kan gå vidare med. Det är dessutom krav på två möten med psykolog och med tanke på hur känslig jag är så känns chansen att gå vidare väldigt liten. Får bolla lite med sambon när han kommer hem.
 
Var på massage på ett nytt ställe som skulle vara inriktat på mer hälsa och inte bara en skön upplevelse. Det första människan sa "oj vad du är sned". Jo, tack, jag vet. Hon manipulerade lite varstans och menade att det blev bättre. Vi får se hur det känns senare. Hon tog tyvärr inte kortbetalning men jag var beredd på det och hade kontanter. Inget kvitto vilket kändes sådär.

Egentligen borde jag nog gå till en riktig sjukgymnast. Det är dock så himla svårt att få tider så jag har dragit mig för det. Sist var dottern snäll och ringde runt tills hon fick en tid. Nu är det inte akut så det går kanske att få en tid även utan remiss. Eller så ber jag dottern om hjälp, hon har inga problem med att ringa runt.
 
Försökte ringa mamma. Hon svarar bara då och då men jag ser att hon alltid kollar efteråt vem som har ringt. Då heter det alltid att hon jobbat i trädgården och inte hört telefonen. Hon vet inte att jag ser när hon kollat telefonen. Varje gång ber jag henne att ta med telefonen och ha den i en ficka. Det händer aldrig.
 
Gick hem tidigare pga telefonmöte. Är helt utpumpad. Har en kollega som sitter i samma kontorslandskap och hen är så glad och tycker så mycket om alla och hen pratar, konstant, högt, om privata (mycket intima) saker. Jag vet att hen inte menar illa på något sätt och ser oss alla andra som hens bästa vänner. Men det suger ut all energi. Är utmattad.

Megara pratar också, men inte lika mycket. Tystnad är underskattad som återhämtning och fylla på batterierna.
 
På väg till middag med teamet, ska bli sjukt trevligt. Dock kanske kvällen blir lite lagom lång.

Verkar har dragit till skuldra och axel när jag trillade av häst i lördags, så nu är det ont och huvudvärk som gäller. Illamåendet går förhoppningsvis över!
 
I dag har jag känt mig seg och ångestig så det var skönt när det var dags att gå hem även om det var en bra dag egentligen.
Joggade en halvmil men fy tusan vad det blåser kallt. När ska det ge sig?
IMG_7575.jpeg
 
Har ätit en matlåda från frysen, hackat lite purjolök och stoppat i frysen och rötterna i vatten, samt tagit en prommis med spion. Det är kallt och jobbigt ute med skrikande lekande barn ovanpå allt. Skulle vilja sova men är för tidigt för det.
 
Idag har jag inte gjort många knop pga rester från gårdagens migrän.
Har insett att nästa vecka borde jag kunna kontakta mäklare om försäljning av huset :nailbiting:
Inte mycket kvar att röja och städa nu. Det känns lite läskigt och jag antar att det får läggas ut som renoveringsobjekt. Det viktigaste för mig är att det blir sålt.
 
Stämmer in i kören som klagar på det kalla vädret! Ska ta och tappa upp ett bad för att tina mina stela muskler, och läsa det senaste numret av Antik & Auktion. "Unnade" mig 3 nummer när jag var på Antikmässan här om månaden. Så lyxigt med tidningsprenumerationer!
 
Jag i Sörmland har inte tagit av vinterjackan än.

Jag anvander fortfarande vinterjackan pa mornarna nar det ar mellan 0*C och +5*C ... Den aker dock av nar solen kommer upp en liten bit. Vid 9 tiden ar det runt 10-12*C och vid 12 tiden har vi natt fram till 18-20*C .... och slutar dagen (savida det inte blir nagra moln) mellan 20-25*C.
Jag tanker dock inte klaga pa alla klader jag tar pa och sliter av eller hur manga ganger jag byter om ... det ar helt klart battre an hur ni har det!

Behöver byta batteri på min MacBook Air och inser hur dyrt det är, men måste ha det klart tills jag börjar plugga I juli. Surt.

Ska strax iväg och trösta mig lite med rolig vattengympa.

Jag har sadan tur att sonerna ar duktiga pa sadant, sa jag betalar bara batteriet, vilket ligger runt 1000 kronor har. Min 9 ar gamla Macbook pro tuggar och gar aldeles utmarkt och fungerar forhoppningsvis ett par ar till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 309
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 923
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 084
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp