Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart följa med äldsta dottern till bussen. Yngsta dottern sover än. Hoppas hon kommer ihåg vad jag sa igår om att jag bara är vid busshållsplatsen om hon vaknar och inte hittar mig. Är inte långt att gå dit heller. Står man vid vår grind ser man dit. Så det går nog bra :)
 
Det är som att min kollega satt i system att vara sjuk eller inte kunna komma in pga tågstrul var enda gång jag behöver gå tidigare från jobbet och ordnat så att hen täcker upp för mig i receptionen.
Händer verkligen varje gång. I dag hade jag verkligen behövt bland annat gå till läkare mm. Men nu får jag ställa in allt. :arghh:
 
Vaken men ett vrak. Btw, visst är det så att man kan söka 30 dagars turistvisum och ange startdatum, dvs det blir inte automatiskt från den dagen man söker?
 
Snart exploderar jag. Nu ska jag alltså försöka hinna ringa med att avboka massage, läkarbesök, tandläkare och middag med kompis (som f.n mår jättedåligt och jag vet att hen hade behövt sällskap i kväll, annars kanske jag får tråkiga nyheter i morgon). Måste göra det snarast då jag inte vet hur det funkar med avbokning och om jag måste betala eftersom jag avbokar sent. På massagen vet jag att jag förlorar 500 kr.
Jag kan dock inte gå ifrån receptionen för det får jag inte, så kan inte ringa. Det går alltså inte ihop öht.

Det blir ingen lunch i dag eftersom vi måste ha öppet under lunch. Jag måste sitta här i 8 timmar. Jag är liksom helt utpumpad redan. Hade behövt någon paus iaf. Måste även jobba över pga event. Utanför rullar två ljudkonstverk samtidigt, en man som pratar med monoton röst i 5 minuter innan allt loopar, och ett annat verk som plingar och ploppar som loopar varje kvart.

Samtidigt har studenten som blev avstäng för en månad sedan (och nu är tillbaka), blivit arresterad för en vecka sedan för vad jag förstod det som mordförsök. Hen är här och går runt i skolan och ställde sig nyss och stirrade på mig i 10 sekunder innan hen gick igen.

Sorry för gnäll! Det blir en lång lång dag.
 
Snart exploderar jag. Nu ska jag alltså försöka hinna ringa med att avboka massage, läkarbesök, tandläkare och middag med kompis (som f.n mår jättedåligt och jag vet att hen hade behövt sällskap i kväll, annars kanske jag får tråkiga nyheter i morgon). Måste göra det snarast då jag inte vet hur det funkar med avbokning och om jag måste betala eftersom jag avbokar sent. På massagen vet jag att jag förlorar 500 kr.
Jag kan dock inte gå ifrån receptionen för det får jag inte, så kan inte ringa. Det går alltså inte ihop öht.

Det blir ingen lunch i dag eftersom vi måste ha öppet under lunch. Jag måste sitta här i 8 timmar. Jag är liksom helt utpumpad redan. Hade behövt någon paus iaf. Måste även jobba över pga event. Utanför rullar två ljudkonstverk samtidigt, en man som pratar med monoton röst i 5 minuter innan allt loopar, och ett annat verk som plingar och ploppar som loopar varje kvart.

Samtidigt har studenten som blev avstäng för en månad sedan (och nu är tillbaka), blivit arresterad för en vecka sedan för vad jag förstod det som mordförsök. Hen är här och går runt i skolan och ställde sig nyss och stirrade på mig i 10 sekunder innan hen gick igen.

Sorry för gnäll! Det blir en lång lång dag.
Nu saknar jag wow.

Det kanske inte är rätt ut ett moraliskt perspektiv, eller det är inte rätt ur ett moraliskt perspektiv. Men kan du sjukanmäla dig för resten av dagen och gå hem? Som situationen är nu så låter det absolut inte rimligt och om du är sjuk så är det inte ditt fel om receptionen blir "tom".
Iofs kan det bli lite småstelt om man möter någon kollega eller något ute på stan sen 😅
 
Nu saknar jag wow.

Det kanske inte är rätt ut ett moraliskt perspektiv, eller det är inte rätt ur ett moraliskt perspektiv. Men kan du sjukanmäla dig för resten av dagen och gå hem? Som situationen är nu så låter det absolut inte rimligt och om du är sjuk så är det inte ditt fel om receptionen blir "tom".
Iofs kan det bli lite småstelt om man möter någon kollega eller något ute på stan sen 😅
Jo, det har ju hänt förut att det inte blir bemannat här men då sätter jag andra kollegor i klistret (de två som jag tycker om). Speciellt i dag när de ska hämta på dagis, och gå tidigare. Plus att jag sätter alla studenter och medarbetare i klistret (är inte jag här vacklar hela arbesplatsen).
Sedan är jag alldeles för snäll och har alldeles för mycket hästtjej tänk. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 092
· Visningar
59 016
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 600
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 958
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp