Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så irriterad på mitt knä. Foten är helt ok nu men knät gör inte ont när jag sitter ner, när jag har det böjt eller sträckt, det är själva rörelsen som gör ont och det liksom viker sig. Tycker att det borde börja gå över nu. :banghead:
 
Vaknade 6 och matade katterna. Somnade sedan om och sov till 11. Åt frukost då. Sedan iväg till Ica för att handla, blev bussen fram och tillbaka eftersom det regnade då...
Ätit lunch
Ska se om Bodil vill starta nu, hen har ju haft semester i 4 månader nu. Ska provbaka ett bullrecept jag hittade i en av mina tidningar
 
67FE3777-8D8D-44D9-9001-CAC323C8D5A2.jpeg
Vi var och köpte ved idag för att jinxa lågtrycket. Jag tyckte att det hjälpte lite för vi har faktiskt haft några solglimtar mellan skurarna. Jag tänker mig även att det kommer vända när mina tapeter som jag köpte för att sätta upp om det blir regnigt finns att hämta. :)

Det tycks funka! Nu sitter jag i solen på altanen och gottar mig. Ska dock strax iväg till gymmet för en kort jogg och marklyft.
 
Har precis tagit en kortpromenad i ihållande ösregn..... :wtf:
Nu ligger jag på soffan under filt och tittar på ett gammalt avsnitt av Badhotellet.....
 
Om en stund blir det ridpass igen. Det ösregnar så vi hoppas på att kunna låna ett ridhus i närheten, helt nybyggt!

Frågan är bara om vi ska äta innan eller efter, och hur vi ska rodda logistiken med två hästar på två ställen, där utrustning till russet är i fel stall och sen även ta sig till ridhus 🙈 :D
 
Nu är sonen konfirmerad, märkligt att sitta och titta på en videolänk istället för att sitta med i kyrkan, det känns liksom inte riktigt som om det var på riktigt. :cautious: Så han fick välja lunch, vilket blev chop chop och nu har jag bakat en kladdkaka med mini marshmallows på och så ska vi grilla ikväll. :) Han fick ett silverkors och ett presentkort på shoppingcentrumet. :D
 
Hm det där regnet som skulle göra min dag till en seriemaratondag försvann.
Nåja har grejat lite men inte tagit en promenad som planerat.
Får bli imorgon
 
Halvligger i badbaljan och njuter efter en dryg timmes ridtur i mer eller mindre regn heeela tiden 😅. Tog aldrig regnkappan då det skulle bli för varmt så får väl se det som en bra tvätt för både säkerhetsvästen och ridhjälmen som jämt blir svettiga haha 😝. Himla härlig ridtur med sällskap där vi passade på att galoppera en del och hoppa över lite trän 😍 och ingen jävla ångest som störde, skööönt! 😀.
 
Fick ganska nyss reda på att tjejen som skulle ridit ponnyn idag inte kommer att rida idag = jag skulle behöva se till att han blir motionerad. Hade jag fått reda på det tidigare hade jag gjort det under dagen, nu blir det stressigt alternativt sent istället och det är jag inte alls sugen på :down: Hatar när "dagsplanen" ändras, speciellt när det blir såhär sent så man inte kan lösa det bra.
 
Är det något fel på din katt? :cautious: Det brukar vara katten som väcker sin människa, inte tvärtom. :p

:D Det var fel tid på dygnet! Mitt i hans eftermiddagslur (efter schemapunkten ”Ägna en timme åt att kräva uppmärksamhet och vara i vägen på hemmakontoret”). Annat är det om morgnarna när en annan har de allra sista minuterna kvar att sova innan klockjäveln ringer ... Ser fram emot långa sovmorgnar under semestern! :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 737
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 313
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
88 89 90
Svar
1 787
· Visningar
57 902
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
89 90 91
Svar
1 806
· Visningar
51 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp