Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
20211023_183147-01.jpeg

Nu måste jag bara ge mig till tåls till december..! :arghh::D
 
Lyckades skissa upp ett nytt projekt. Armarna var inte så starka och nu skakar dom. Som vanligt valde jag ju inte den minsta duken heller 😆 Men det känns tillfredsställande att göra ngt! Och att vara hemma!

Kom på nu att jag inte ätit ngt idag så beställde lite mat från en mexikansk restaurang. Foodora får leverera.
 
Överlevde läkarbesöket :p
Så nu ska de ta lite prover, tror att det skulle göras kommande vecka. Inklusive blodprov... efter att en ny sjuksköterska grävde runt i armen på mig för typ 10 år sedan har jag bara tagit ett blodprov, vilket inte alls gick bra. Så hoppas att det går bra nu, vill ju få reda på vad det är och då kan blodprov hjälpa till.

Känns lite märkligt att inte ha något problem alls med blod men inte klara av vanliga nålar :cautious:
 
Överlevde läkarbesöket :p
Så nu ska de ta lite prover, tror att det skulle göras kommande vecka. Inklusive blodprov... efter att en ny sjuksköterska grävde runt i armen på mig för typ 10 år sedan har jag bara tagit ett blodprov, vilket inte alls gick bra. Så hoppas att det går bra nu, vill ju få reda på vad det är och då kan blodprov hjälpa till.

Känns lite märkligt att inte ha något problem alls med blod men inte klara av vanliga nålar :cautious:
Som diabetiker har jag stuckit mig själv i 50 år. Har gett otaliga penicillinkurer till hästar. Chipmärker.
Men titta när andra sticker kanyler i mig klarar jag inte. Klart ologiskt.
 
Var upp och släppte in pojkarna och så fick de sina pyjamasar ❤️🐴 Märks att vi dragit ned hästantalet, nu har vi samma temperatur i stallet som ute. Förr när de var fler värmde de upp rätt rejält tillsammans.

Trulbert måste ha pyjamas han är ju klippt och Palle blir sur och grinig när han fryser om maten tar slut och äter upp boxinredningen som protest trots att de får sista fordringen sent. Så hoppas de ska bli lugnare nu när han också krupit i täcke ikväll.

Alltid mysigt och släppa in dem och borsta, massera och pyssla med dem innan man släcker ned för kvällen. Nu te dags och mera pluggande 😴 Väck mig när terminen är över tack.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211023_182507240.jpg
    IMG_20211023_182507240.jpg
    270 KB · Visningar: 33
Nu blir jag nyfiken. Varför har folk slutat jobba? Hur klarar dom sig? Är det "medelklassen" eller på alla nivåer?

När media i Sverige raporterar om USA så handlar det om hur folk där ska klara sig! Begreppet "eat or heat" har vi också blivit matade med att den amerikanska befolkningen lider eller kommer att lida av. Att det inte finns jobb, att allt är så dyrt mm.

Det är ju två motsatser som beskrivs här, hjälp mig bena ut detta :confused1:
I den artikel jag läste hade personen i fråga 200 kronor i timmen i lön, vilket i Sverige är en medelklass lön, på gränsen till att behöva betala statlig skatt. Och då i USA få välja mellan boende och eller mat känns konstigt :confused:
 
I den artikel jag läste hade personen i fråga 200 kronor i timmen i lön, vilket i Sverige är en medelklass lön, på gränsen till att behöva betala statlig skatt. Och då i USA få välja mellan boende och eller mat känns konstigt :confused:
Det var så jag tyckte också, jag tror vi läst samma blaska ;) (Dom väntade barn och han hade tagit ett extra jobb...)
Men jag tyckte att det gick stick-i-stäv mot vad våran egen USA-korre @hastflicka säger, så då måste jag ju fråga :angel:
Och mycket riktigt så var det ytterligare en snyfthistoria i "svensk" press :meh:
 
Det var så jag tyckte också, jag tror vi läst samma blaska ;) (Dom väntade barn och han hade tagit ett extra jobb...)
Men jag tyckte att det gick stick-i-stäv mot vad våran egen USA-korre @hastflicka säger, så då måste jag ju fråga :angel:
Och mycket riktigt så var det ytterligare en snyfthistoria i "svensk" press :meh:
Man får inte glömma att landet är stort och hyser många olika verkligheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 226
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
88
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp