Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
.... och det ser redan ut att funka!!! :banana::banana::banana:

E852A650-27F2-421F-8F1B-77713D56A0C2.png
 
App app, någon blankis eller någonting med "is" (utom ev. i whiskyn) har jag aldrig gått med på, den får någon annan ta hand om! Lera, mörker, regn och måttligt blåsande (ej nödvändigt men svårt att undvika) - samt inte minst plusgrader - allt detta är jag beredd att uthärda i avvaktan på en mer dräglig årstid, om jag bara blir av med de där fördömda minusgraderna och snöeländet.
 
Sitter i kallt ridhus. Varför känns det alltid som att det är tre gånger så kallt i ridhus?
Ändå är det ju inte kallare. - 18 ute och - 10 inne ju. 🤷‍♀️ men är hellre ute för här är det jättejättekallt.
Ridskolans ridhus är kallare än utet, det är perforerad plåt i gavlarna :D Alla ponnysar går på lösdrift och ridhuset är ligghall åt ena flocken på nätterna så det kan inte vara varmt där ;)
 
App app, någon blankis eller någonting med "is" (utom ev. i whiskyn) har jag aldrig gått med på, den får någon annan ta hand om! Lera, mörker, regn och måttligt blåsande (ej nödvändigt men svårt att undvika) - samt inte minst plusgrader - allt detta är jag beredd att uthärda i avvaktan på en mer dräglig årstid, om jag bara blir av med de där fördömda minusgraderna och snöeländet.
Leran är i och för sig ungefär lika jäkla lönnhal som isen, så jag antar att det gör detsamma. ;)
 
Sitter med vovven så att hon inte skäller medan ambulanspersonalen kollar över pappa. Han klagade på smärta i bröstet, men han har Alzheimers och hittar inte ord så bra. Men mamma ringde för säkerhets skull så kan de kolla över honom och göra ekg.
Jag tror att allt är okej egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 821
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 672
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 368
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 156
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp