Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu pratat i telefon med en vän som vill att jag syr sele till hennes kommande valp. Just den modellen på sele osv har jag aldrig sytt förut och det blir nytt med en ställbar valpsele osv. Det är jättespännande och jag tror att den kan bli hur fin som helst. Är superpepp nu, men ska beställa hem material imorgon. Behöver sova först för herregud så trött jag är...
 
Har nu pratat i telefon med en vän som vill att jag syr sele till hennes kommande valp. Just den modellen på sele osv har jag aldrig sytt förut och det blir nytt med en ställbar valpsele osv. Det är jättespännande och jag tror att den kan bli hur fin som helst. Är superpepp nu, men ska beställa hem material imorgon. Behöver sova först för herregud så trött jag är...
Så roligt! Hoppas det blir bilder!
 
Det fanns en tid jag trodde samma sak, det var innan jag upplevde helvetet med lera, regn, mörker och elände i Sthlmsområdet. Ge mig ren, vit, ljus, tyst, underbar snö istället för självmordslera, skit och mörker. Allt är blött, smutsig, eländigt och hopplöst. :turd:😫
Min särbo tänkte hon skulle maxa ut sin pension och jobba som hyrläkare i Norrland ett tag. Jag varnade henne och sa är du säker på det? -Jodå det blir jättekul, ska köpa skidor. (Känner ju henne rätt väl) Jag sa ok, jag tar hand om huset o blommorna, ha så kul. (Det var 3 veckor sen)
Idag ringde hon och sa att hon avslutar så fort hon kan och kommer hem :D .
Sa ju det sa jag. Allt är inte pengar, man måste trivas också.
Skönt att ha rätt ibland.
 
Sambon hann lagom hem så vi åt middag tillsammans innan jag for ut i närapå 20 grader kallt till stallet och fixade hästens box och myste lite; En glad och väldigt pussig pålla som körde runt med överläppen i mitt ansikte, myskväll i stallet 🥰. Hemma igen efter varm dusch (sovrumsfönstren blev immiga och till och med lite is i ena hörnet av ena fönstret 🙃) och kvällis och en stunds soffhäng, slog jag in några julklappar medan sambon tittade på Anders knackar på och vid ett tillfälle sjönk tempen ner på drygt 21 minusgrader ❄. Mysig vinterkväll, natti natt 💤.
 
Jag blev så besviken nu när jag var ute med våfflan. Sprang på en granne som jag råkar ha på FB och som postat intensivt om sin nya kattunge de senaste veckorna. Hon är så HIMLA pytteliten (och skitsöt såklart!) så vi pratade allmänt och jag frågade hur gammal hon är nu.
Nio veckor.
De har haft henne minst två. :(
Men du bor väl utomlands? Ni kanske har andra (galna) regler där?
Men så himla synd om kattungen.
 
Aj, jag verkar ha fått typ slickeksem runt läpparna :( hade stora problem med det som litet barn under vintertid men det slutade när jag blev lite äldre och som tonåring fick jag fet hy. Noll problem sen dess.
Men så hade jag på mig läppstift i lördags och tvättade av ansiktet med sminkborttagning efteråt. Jag funderade på sminkborttagningen men å andra sidan har inte resten av ansiktet reagerat på den. Medan läppstiftet blev lite utsmetat över kanterna på mina läppar.
Känns lite konstigt men kan det ha varit läppstiftets fel? 🤔 Är inte typen som har läppstift i vanliga fall så detta var lite av ett experiment då färgen var lite häftig.

Nu har jag en färsk liten finne nästan exakt under min underläpp på ena sidan och sedan lite rött eksem ovanpå överläppen (där jag råkat smeta ut lite läppstift) :meh: watch me, jag kan vara torr och fet på en och samma gång :rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 521
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 561
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 043
Senast: Hazel
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 875
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Honungsfällan
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp