Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förbaskat också, varje år köper jag flera lypsyl, varje år tappar jag bort dem under de varma månaderna och måste köpa nya :meh:

Förövrigt sitter jag med en seg förkylning som blivit värre sista dygnet. Klassisk förkylning, ont i halsen och snorar. Har möte med min diabetessköterska imorgon men ska avboka, känns sådär att ge sig ut i lokaltrafiken med två byten och sedan in på sjukhus. Ska försöka föreslå att vi gör om mötet till telefon eller video annars får vi träffas senare. Jag är 95% säker på att det inte är covid men 5% är inte odds jag vill riskera.
 
Idag var första dagen på länge när jag inte(!) åt choklad eller glass. Har insett att det nog inte är helt hälsosamt att vräka i sig sådant varje dag och försökte nu äta mat och lite kakor istället. Resultatet? Eftersom jag inte varit konstant hög på socker så blev jag trött och somnade kl 20:20 :cautious: Nu är jag vaken igen, får se när det går att somna om.
 
17 grader kallt när jag red så valde att hålla rumpen varm barbacka 🥰 och stanna på ridbanan och utanför på gården så jag kunde rida i grimma och grimskaft och låta pållan slippa bettet ☺. Skrittade en halvtimme och visst ska man inte anstränga en häst så värst i denna kyla men en liten galopp hade vi kunnat ta om inte ridbanan var för hård, mys 😍.
Sen under kvällen fick det bli julklappsinslagning och glögg medan sambon tittade på En bondgård mitt I stan, också det mysigt 😍.
 
17 grader kallt när jag red så valde att hålla rumpen varm barbacka 🥰 och stanna på ridbanan och utanför på gården så jag kunde rida i grimma och grimskaft och låta pållan slippa bettet ☺. Skrittade en halvtimme och visst ska man inte anstränga en häst så värst i denna kyla men en liten galopp hade vi kunnat ta om inte ridbanan var för hård, mys 😍.
Sen under kvällen fick det bli julklappsinslagning och glögg medan sambon tittade på En bondgård mitt I stan, också det mysigt 😍.
Åh, en bondgård mitt i stan skulle jag vilja se! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
372
· Visningar
23 508
Senast: Dentaku
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 557
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 034
Senast: Hazel
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 615
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp