Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte alltid det hållet snön kommer från? Frågar skåningen som har att se fram emot 15 grader på torsdag.

Nja... nederbörd ska normalt röra sig vertikalt (uppifrån och ner) men när det blåser grönjävla småjävlar blir snöfallet horisontellt, dvs sida till sida.

Helt vidrigt, det är absolut det värsta vädret att vara ute i :cautious:

Edit: "Grönjävla småjävlar" är en vedertagen norrländsk meteorologisk term :angel: :laugh:
 
Har frågat två gånger innan om det finns någon annan lösning än att jag hjälper till med mammas hund då jag tagit hand om honom sen i Maj.. det går ut över min sömn, ork och jobb tyvärr.
Jag har fått till mig från min läkare att jag inte ska göra saker som går ut över mitt eget mående och förra veckan krasha magen igen totalt.
Bad nu för 3dje gången min mor om det fanns någon annan lösning eller om nån annan kunde ha honom och berättade varför jag känner att jag inte kan. Fick då ett "Okej...." till svar och jag vet att hon är arg just nu.
Vågade inte ta detta med henne facetoface igår för jag vet att hon blir arg. Hon har redan skrikit saker till mig innan.
Jag har hjälpt min mor i 20år då hon är sjuk och nu4 dagar i veckan minst pga min far blev sjuk med.
Du har tagit hand om din mammas hund sen i maj? På heltid eller?
Eller det spelar ingen roll, om det vore en tjänst som hon betalade för så hade du ändå haft rätt till att säga nej nu orkar jag inte längre.
Nu hjälper du dessutom gratis (antar jag) och du har mer än rätt att säga till om att du inte orkar mera. Vi står bakom dig!

Om hon inte orkar heller så får hon se sig om efter en annan lösning eller omplacera hunden. Tyvärr.
 
Detta är guld värt:heart
Längesen jag stod i ett sånt stall och därför jag har svårt att slappna av när jag har häst.
Ja, jag har galet mkt jobb nu. Så för mig är det guld värt att jag kan ha hästen på fullservice på granngården hos GP-ryttare med personal. Det finns kunnigt folk och energiska och gulliga anställda. De tog in hästen, tömde boxen på halm och fyllde med spån IOM att han sederades och inte får käka. Tog dem väl 20-30 min att greja på eget bevåg. ❤️
 
Nu är pålle ihoptråcklad. Han hade dragit sönder näsborren rätt långt och fult.
Jag har ju ingen koll på veterinärer här IOM att jag är inflyttad och annars åker till ”min” vet.
Men den här var gullig och sydde himla snyggt. 👍
Hon blev lite mallig själv och fotade för att visa kollegorna. 😂
Hon var iaf bra och trevlig. Det är bra att veta framöver.
 
Alltså, ursäkta om nån religiös tar illa upp nu men OH MY FREAKING GOD!!! Min häst är värd en miljon idag igen! :love:
Min tränare red henne för nån vecka sedan, och fick henne sååå jäkla fin, och menade typ att "det är bara att sitta emot och fortsätta rida när hon blir stark"
Så lagom enkelt tänkte jag, det här är alltså min första storhäst, har tidigare i mitt liv nästan enbart ridit ponny. Jag kan inte "bara" sitta när en stor stark häst drar mig ur sadeln O_o

Men HOLY MACARONI jag har börjat rida med ponnyns dressyrsadel nån gång i veckan, den håller mig på plats bättre så jag orkar sitta emot, och JÄKLAR vad fin hon blir då! Det är inte ens särskilt svårt! :banana:

Kan ju inte hoppa med dressyrsadeln dock så där kan hon fortsätta leka räjserhäst med mig, men jag tänker mig att ju fler bra pass vi får till i dressyrsadeln, desto bättre borde det bli även i hoppningen när jag känner hur jag ska rida och hon inser att man visst inte kan köra med matte precis hur man vill :p
 
Denna dagen har gått i ett som det heter. Från astidig morgon till nu. Kastat i mig lunch osv. Men fått mycket gjort 👍
Ringde en bilverkstad som kunde ta mig på stört. Så himla bra och fort gick det :up:
Annars hade jag fått börja med det nu och kände bara att dels orkar jag inte och dels är bilen så ny så tänkte att bättre att proffs får byta nu i början.
Verkligen värt det!
Har ikväll bara intag och sedan kvällstidning annars inget inplanerat. Väldigt lyxigt!
 
Min mentor är världens gulligaste :love: Hon känns verkligen inte som en person som bara är där för att tjäna pengar och lära ut "onödiga" saker, utan mer som en extra mamma som ärligt bryr sig om oss elever. Vi har så klart en lärare-elev relation, men tex idag när jag inte var i skolan så skickade hon detta (👇🏼) på eftermiddagen :heart

8B2E472D-9D15-416B-B803-C2CDDB29D96B.jpeg


Det får i alla fall mig att känna att hon bryr sig och vill veta. Till skillnad från tidigare när jag har varit borta flera dagar/veckor utan att någon från skolan hört av sig och undrat varför :)
 
Ligger i sängen och chillar efter dagens föreläsning, är så jävla trött idag. Behöver jobba med seminarieuppgiften men vill bara ta en nap... så ska nog göra det och sen ta tag i skiten. Väldigt luddigt kapitel frågorna är baserade på och dessutom på komplicerad engelska... perfekt för en seg dag där min hjärna verkar ha gått i idé, eller inte 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
932
· Visningar
49 888
Senast: Enya
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 953
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 362
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp