Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vid 135 grader blir knäcken rätt hård, så jag testar nog 130 grader nästa gång. Mitt problem brukar annars bli att den blir för mjuk/rinnig. Men god blev den, speciellt med den lilla flingsalt-kicken ovanpå..... :up:
Jag tycker att 125 grader är perfekt för knäck. Då blir den tillräckligt hård för att enkelt släppa från formarna, men är fortfarande lite mjuk.

Instämmer i att knäcktratten är en fantastisk uppfinning.
 
Ätit take away på jobbet och sitter nu och mumsar på en lussebulle, choklad och kaffe. Vi har fått två stora påsar med lussebullar och två chokladaskar och vi är för närvarande fyra pers. I morgon åker vi härifrån en vecka så det blir mycket snaskande inatt. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 170
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 621
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 419
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Börja rida
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp