Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, plan 1 genomtänkt för att kanske kunna bättra på mitt mående.

- Prata med pappa om det (kommer bli svinjobbigt. Men jag testade med mamma sist och hon tyckte ju mest att jag skulle lägga mig ner och vila en stund och "inte ge mig", jag har aldrig i hela mitt liv talat om för pappa när jag mått dåligt, har alltid döljt precis allt för honom).
- Äta bättre (mackor och godis är inte det bästa kanske, då kanske katarren kan lugna sig)
- Skriva lista på allt jag vill göra med lägenheten och prioritera.
- Bygga den där himla soffan i dag, bestämma mig för att det faktiskt är okej om den inte blir klar i dag, jag behöver inte vara perfekt och klara av allt perfekt och på nolltid (svårt, perfektionisten och duktiga flickan i mig bävar för att behöva lämna soffan ogjord när jag går och lägger mig)
- Köpa grejer för att göra riktigt goda matiga mackor till utflykt i morgon.
- Boka naprapat nästa vecka så spänningshuvudvärken blir lite avhjälpt.

Sen ska jag i morgon ut och paddla med bästa kompisen och pappa. Har bestämt mig för att efter det inte stressa och plocka ihop dator och katt hos mamma för att flytta hem dem, utan ha en kattgosar och speleftermiddag hemma hos mamma, sova där, och flytta över på söndagen i stället. Sen ska jag ut och springa på söndagen, och INTE stressa över lägenheten utan ha även söndagen fri från lägenhetsstress.
Sen nästa vecka jobbar jag hemifrån och då är det mycket mindre stressigt på den fronten. Plus ridskola på måndag som brukar lösa upp en hel del knutar i skallen.

Funkar inte det får jag dra till med lite mer drastiska åtgärder.
 
Kollade nu och tror inte de skriver ut insomningstabletter tyvärr.
Jag har ju gått till annan läkare på kliniken innan och det har funkat fint. Så jag får försöka orka ringa dit och be om att få prata med överläkaren som jag varit hos. Så får vi se vad hon säger.
Träffade en sjuksköterska efter läkaren IOM årliga tester pga ADHD-medicin. Hon förstod inte alls vad läkaren sysslade med. Så hoppas överläkaren är på samma sida.
Jag fick en riktig dålig läkare en gång. Som typ sa att jag hittade på, men visst, hon kunde väl sjukskriva mig ett tag ändå. Blev i princip utskälld. Ringde direkt upp vc och sa exakt vad hon hade sagt och sa att jag aldrig ville träffa den läkaren igen. Sjuksköterskan(?) Jag pratade med i telefon skulle ta upp det jag sa och tyckte att det lät jätteilla. Har aldrig träffat den läkaren igen.
 
Fasen va glad jag blev! Trodde jag hade blitt för fet för mina shorts jag med nöd och näppe kunde ha förra året, sitter nästan liite bättre
😛
😃
.
 
Så leds på att jag nu fått en helvimsig och otrevlig läkare som tyckte att vi skulle plocka bort medicinen jag gått på i 10 år och är det enda som får mig att sova.
Känns inte direkt som läge att ta bort den nu när jag redan mår piss.
Hon skällde ut mig för att jag tagit den dos som står på förpackningen IOM att hon tycker jag ska ta mindre. Vilket hon inte kommunicerat. Så IOM att jag dragit ner enligt det på asken så är medicinen slut. Och jag får inte mer förrän den 20:e IOM att hon skiter i vad som står på recept och burk.
Har legat här och snurrat i sängen utan att kunna sova en blund. Och snart måste jag upp.
Vet att jag kommer krascha totalt om jag inte får sova. Har ju balanserat på den linjen ett bra tag nu och mått så puss. Så måste försöka få byta läkare. Så jävla otrevlig som hon var redan innan detta pallar jag inte nu. Och inte resten av inkompetensen heller.
Vill bara gråta. Men är för slut.
Jag känner med dig! ❤
Det är så jobbigt både när det strular med mediciner och när det blir kaos med sömnen.
Fick trassla en massa i våras för att få ha kvar sämnmedicinen, visserligen av annan anledning än dig, men det var enormt stressande. Nu kan jag äntligen slappna av då jag vet att det fungerar igen.
 
Jag fick en riktig dålig läkare en gång. Som typ sa att jag hittade på, men visst, hon kunde väl sjukskriva mig ett tag ändå. Blev i princip utskälld. Ringde direkt upp vc och sa exakt vad hon hade sagt och sa att jag aldrig ville träffa den läkaren igen. Sjuksköterskan(?) Jag pratade med i telefon skulle ta upp det jag sa och tyckte att det lät jätteilla. Har aldrig träffat den läkaren igen.
Det är ungefär vad jag tänkt göra så fort det går att ringa dit.
Jag har ju liksom recepten hon skrivit ut med sitt namn och den dosering jag följt. Den dosering hon hävdade att hon aldrig skulle skriva ut.
Det var samma dag som jag skulle hämta Vovvis aska och hade sovit 1 h IOM så ledsen över det. Så jag fann mig inte så fort när hon så tvärsäkert hävdade annat. Hon gjorde ju bort sig genom att först säga att jag själv måste fattat att när hon sa ”du får inte ta 2 tabletter varje dag, bara ibland” att det då innebar att jag om jag tog två inte fick ta alls nästa dag. Trots att det på recept och burk står ”1-2 tabletter per natt. Inte två tabletter varje dag.”
I min hjärna hade det då behövt stå 0-2 tabletter. Eller att hon iaf sagt att om jag tar två får jag hoppa över en annan dag.
Står det 1-2 tror jag att det är just så att jag alltid tar minst en och ibland 2. Jag kan inte gissa att det betyder 0 vissa dagar. Har ju tagit 2 st i minst 10 år dessutom. Här började hon göra bort sig och ändra sin historia. Det märktes att hon visste att hon klantat till det. Sånt har jag svårt för, när man medvetet ändrar så.
När jag då tyckte att sånt får man ju vara tydlig med i förväg så jag vet sa hon bara att vi avslutar nu och jag skulle ut liksom.
Hon verkade inte minnas ngt av vad vi pratade om ens innan hon blev sur-sur. Frågade om konstiga saker som vi redan pratat om etc flera ggr. Tog inte alls in ngt utan satt och höll en monolog eller ställde hetsiga frågor. Så jäkla stört allting!
 
Okej, plan 1 genomtänkt för att kanske kunna bättra på mitt mående.

- Prata med pappa om det (kommer bli svinjobbigt. Men jag testade med mamma sist och hon tyckte ju mest att jag skulle lägga mig ner och vila en stund och "inte ge mig", jag har aldrig i hela mitt liv talat om för pappa när jag mått dåligt, har alltid döljt precis allt för honom).
- Äta bättre (mackor och godis är inte det bästa kanske, då kanske katarren kan lugna sig)
- Skriva lista på allt jag vill göra med lägenheten och prioritera.
- Bygga den där himla soffan i dag, bestämma mig för att det faktiskt är okej om den inte blir klar i dag, jag behöver inte vara perfekt och klara av allt perfekt och på nolltid (svårt, perfektionisten och duktiga flickan i mig bävar för att behöva lämna soffan ogjord när jag går och lägger mig)
- Köpa grejer för att göra riktigt goda matiga mackor till utflykt i morgon.
- Boka naprapat nästa vecka så spänningshuvudvärken blir lite avhjälpt.

Sen ska jag i morgon ut och paddla med bästa kompisen och pappa. Har bestämt mig för att efter det inte stressa och plocka ihop dator och katt hos mamma för att flytta hem dem, utan ha en kattgosar och speleftermiddag hemma hos mamma, sova där, och flytta över på söndagen i stället. Sen ska jag ut och springa på söndagen, och INTE stressa över lägenheten utan ha även söndagen fri från lägenhetsstress.
Sen nästa vecka jobbar jag hemifrån och då är det mycket mindre stressigt på den fronten. Plus ridskola på måndag som brukar lösa upp en hel del knutar i skallen.

Funkar inte det får jag dra till med lite mer drastiska åtgärder.
Det är en bra plan! Förstår hur du känner dig, jag har vart likadan och kämpat på trots superstressad, tills jag efter mycket om och men lärde mig acceptera att "good enough" räcker. Och orkar du inte med matlagning så kolla om något matställe säljer matlådor med husmanskost eller liknande tills det blir lugnare för dig :) Ta hand om dig :heart
 
Jag känner med dig! ❤
Det är så jobbigt både när det strular med mediciner och när det blir kaos med sömnen.
Fick trassla en massa i våras för att få ha kvar sämnmedicinen, visserligen av annan anledning än dig, men det var enormt stressande. Nu kan jag äntligen slappna av då jag vet att det fungerar igen.
❤️ Synd att fler upplever samma! Vet jag ju tyvärr också..
Ja, min ADHD-hjärna och smärtkropp måste ha insomningstabletter. Annars är jag vaken 3 dygn och sover sedan 3-4 h och så börjar det om.
Läkaren säger då att ”sömnbrist är inte farligt” och ”till slut somnar alla”.
Kom igen liksom! Jag är utbränd ihop med chock och sorg och nervsmärtor. Jag måste få sova.
Jag får panikångest av att inte sova just nu. Och jag vet att jag lätt får suicid-tankar om jag går länge utan sömn. Plus att jag får mer ångest, magkatarr, mer värk, blir sjuk lätt etc etc. Plus att jag kan inte rida en häst som min om jag är avtrubbad av trötthet. Då slår jag väl ihjäl mig.
Och jag tål ingen press, planerade tider etc.
Hon verkade tycka jag mådde rätt bra nu. Intressant IOM att typ alla andra är oroliga. Jag klarar mig liksom. Men jag är jävligt knäckt nu. Att inte sova känns ju inte som en superlyckad strategi..
 
❤️ Synd att fler upplever samma! Vet jag ju tyvärr också..
Ja, min ADHD-hjärna och smärtkropp måste ha insomningstabletter. Annars är jag vaken 3 dygn och sover sedan 3-4 h och så börjar det om.
Läkaren säger då att ”sömnbrist är inte farligt” och ”till slut somnar alla”.
Kom igen liksom! Jag är utbränd ihop med chock och sorg och nervsmärtor. Jag måste få sova.
Jag får panikångest av att inte sova just nu. Och jag vet att jag lätt får suicid-tankar om jag går länge utan sömn. Plus att jag får mer ångest, magkatarr, mer värk, blir sjuk lätt etc etc. Plus att jag kan inte rida en häst som min om jag är avtrubbad av trötthet. Då slår jag väl ihjäl mig.
Och jag tål ingen press, planerade tider etc.
Hon verkade tycka jag mådde rätt bra nu. Intressant IOM att typ alla andra är oroliga. Jag klarar mig liksom. Men jag är jävligt knäckt nu. Att inte sova känns ju inte som en superlyckad strategi..
Förstår dig helt. ❤
Jag är fullt medveten om att min sömnmedicin inte är bra i längden, risk för att få för tidig demens bland annat. Men ja.. Samtidigt vet jag att har jag ingen vettig sömn mår jag så mycket sämre och har hög suicidrisk.

Dock känns det ibland som att man är en narkoman som tjafsar om att få sina droger typ.
 
Förstår dig helt. ❤
Jag är fullt medveten om att min sömnmedicin inte är bra i längden, risk för att få för tidig demens bland annat. Men ja.. Samtidigt vet jag att har jag ingen vettig sömn mår jag så mycket sämre och har hög suicidrisk.

Dock känns det ibland som att man är en narkoman som tjafsar om att få sina droger typ.
Ja, jag har sluppit det förutom med 2 läkare, ink denna.
Andra har ju insett att det är ju bättre att jag kan jobba, ha livskvalitet etc. Får jag sova orkar jag ju massor normalt. Utan sömn.. not so much..
Så jag fattar hur du tänker!
 
❤️ Synd att fler upplever samma! Vet jag ju tyvärr också..
Ja, min ADHD-hjärna och smärtkropp måste ha insomningstabletter. Annars är jag vaken 3 dygn och sover sedan 3-4 h och så börjar det om.
Läkaren säger då att ”sömnbrist är inte farligt” och ”till slut somnar alla”.
Kom igen liksom! Jag är utbränd ihop med chock och sorg och nervsmärtor. Jag måste få sova.
Jag får panikångest av att inte sova just nu. Och jag vet att jag lätt får suicid-tankar om jag går länge utan sömn. Plus att jag får mer ångest, magkatarr, mer värk, blir sjuk lätt etc etc. Plus att jag kan inte rida en häst som min om jag är avtrubbad av trötthet. Då slår jag väl ihjäl mig.
Och jag tål ingen press, planerade tider etc.
Hon verkade tycka jag mådde rätt bra nu. Intressant IOM att typ alla andra är oroliga. Jag klarar mig liksom. Men jag är jävligt knäckt nu. Att inte sova känns ju inte som en superlyckad strategi..
Men det där är ju helt stört. "till slut somnar alla" :confused: Absolut, så är det nog, men med tanke på all forskning kring hur viktig sömnen är för alla möjliga funktioner i hjärna och kropp känns det ju helt upp och ner. Speciellt om man utöver sömnen har andra svårigheter.
Vilket stolpskott :rage:
Hoppas hen går ut och köper en riktigt smarrig glass i helgen, och att en mås bajsar på den smarriga glassen. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 987
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 160
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp