Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tonåringen smsade och berättade att han slutar strax innan lillebror på skolan gör det, så han hämtar upp där även idag :heart
Med alvedon i kroppen så ska jag och minste sonen snart vagga mot liljekonvaljerna, hoppas inte att de blommat över än :love:

Ibland är de där truliga tonåringarna bra gulliga :love:

Edit: Plus att lillebror lär få bra skrytfaktor på sin skola av storebrors EPA ;)
 
Tog promenad på lunchen. På ett ställe var det två par riktigt arga kanadagäss med ungar som attackerade skiten av de som försökte passera. Gick inte att gå runt dem då det är berg på ena sidan och vatten på andra. Jag gick lite försiktigt och visade för dem att jag inte var intresserad av konfrontation och det gick så bra så :)

Märkte sen att det ena paret är "mitt" par kanadagäss som är riktigt förbannade ofta men jag har kört bort dem några gånger från entren vid jobbet samt att jag "räddade" en av deras ungar en gång när det var sådär svinvarm sommar. Ungen låg utslagen i gassande sol på asfalten så jag flyttade den till skugga och la den i en djup tallrik med vatten. Undrar om mitt par på något vis kommunicerade med det andra paret att jag var en okej människa :D om de ens kommer ihåg mig.

Gick även förbi argt måspar med unge som attackerade folk. De attackerade inte mig alls, undrar om jag har någon speciell fågelaura :angel: Jag förundras mest över att fåglar väljer att ha ungar här på ön där det är så mycket folk, det måste vara stressigt som tusan ju. :cautious:
 
Känns som en rosédag idag, eller hur? :up: Jag har definitivt rosévibbar.

Klart det blir rosé idag!! :D

Efter att veckan börjat relativt segt och omotiverat valde jag ändå att råplugga de sista dagarna till tentan idag. Kände att jag hade koll på allting förutom lite missar med räkningen i budgetarna, men det blev balans till slut :D Så nu har jag sedan kl 13:00 officiellt sommarloooooov!!!!! Är så stolt över mig själv att jag klarat hela första högskoleåret med godkänt i allt änsålänge. Det trodde jag inte hösten 2020 som färsk högskolestudent.:nailbiting:

Så idag ska jag chilla järnet, gå på promenad i kvällssolen, ta ett glas kylt rosé & bara njuta av att vara heeeelt ledig :love1:
 
Klart det blir rosé idag!! :D

Efter att veckan börjat relativt segt och omotiverat valde jag ändå att råplugga de sista dagarna till tentan idag. Kände att jag hade koll på allting förutom lite missar med räkningen i budgetarna, men det blev balans till slut :D Så nu har jag sedan kl 13:00 officiellt sommarloooooov!!!!! Är så stolt över mig själv att jag klarat hela första högskoleåret med godkänt i allt änsålänge. Det trodde jag inte hösten 2020 som färsk högskolestudent.:nailbiting:

Så idag ska jag chilla järnet, gå på promenad i kvällssolen, ta ett glas kylt rosé & bara njuta av att vara heeeelt ledig :love1:
Bra jobbat och njuuut :love1:
 
Försöker säga upp avtalet hos Verisure. Igen. Jag trodde det först blev gjort vid årsskiftet men icke. Sen brann huset ner och jag sade upp det. Men idag kom en faktura. Så nu försöker jag igen. Det är mycket dålig "pausmusik" med taskig variation. Jag förstår om folk lessnar...
Brann huset ner?? Vad har jag missat
 
Blev orimligt sugen på rosé trots att jag har noll koll på hur det smakar, något excellent tips till en newbie?

Barefoot white Zinfandel är väldigt sött och jag tyckte det var en bra ingång på rosé som nybörjare med sina 8%. Smakar lite som saft, och när det är väl kylt blir det väldigt farligt att ha en bag in box för min del för att jag tycker det är så mumsigt :D
 
Det har hänt att jag fått avbryta för att boka en annan tolk :(
En bra tolk kan vara helt avgörande i vissa omständigheter. Tex i tingsrätten när det måste bli rätt, särskilt då vad gäller trovärdigheten på båda sidor eller som vittne. Eller under en asylutredning där trovärdigheten ifrågasätts när en asylsökande lämnar olika uppgifter under olika möten. Vilket inte behöver vara annorlunda utan, säg en sån sak som att hen vid ett möte säger att hen suttit fängslad tre år och ett annat sex månader. Vilket kan bero på att tolken missförstått eller säger fel när hen översätter till svenska.

Spanska tolkar brukar vara fantastiska. Liksom franska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 991
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 341
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp