Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så leds på att jag nu fått en helvimsig och otrevlig läkare som tyckte att vi skulle plocka bort medicinen jag gått på i 10 år och är det enda som får mig att sova.
Känns inte direkt som läge att ta bort den nu när jag redan mår piss.
Hon skällde ut mig för att jag tagit den dos som står på förpackningen IOM att hon tycker jag ska ta mindre. Vilket hon inte kommunicerat. Så IOM att jag dragit ner enligt det på asken så är medicinen slut. Och jag får inte mer förrän den 20:e IOM att hon skiter i vad som står på recept och burk.
Har legat här och snurrat i sängen utan att kunna sova en blund. Och snart måste jag upp.
Vet att jag kommer krascha totalt om jag inte får sova. Har ju balanserat på den linjen ett bra tag nu och mått så puss. Så måste försöka få byta läkare. Så jävla otrevlig som hon var redan innan detta pallar jag inte nu. Och inte resten av inkompetensen heller.
Vill bara gråta. Men är för slut.
 
Så leds på att jag nu fått en helvimsig och otrevlig läkare som tyckte att vi skulle plocka bort medicinen jag gått på i 10 år och är det enda som får mig att sova.
Känns inte direkt som läge att ta bort den nu när jag redan mår piss.
Hon skällde ut mig för att jag tagit den dos som står på förpackningen IOM att hon tycker jag ska ta mindre. Vilket hon inte kommunicerat. Så IOM att jag dragit ner enligt det på asken så är medicinen slut. Och jag får inte mer förrän den 20:e IOM att hon skiter i vad som står på recept och burk.
Har legat här och snurrat i sängen utan att kunna sova en blund. Och snart måste jag upp.
Vet att jag kommer krascha totalt om jag inte får sova. Har ju balanserat på den linjen ett bra tag nu och mått så puss. Så måste försöka få byta läkare. Så jävla otrevlig som hon var redan innan detta pallar jag inte nu. Och inte resten av inkompetensen heller.
Vill bara gråta. Men är för slut.

Kan du inte förnya via typ KRY så att du får lite tid att hitta en ny läkare?
 
Kan du inte förnya via typ KRY så att du får lite tid att hitta en ny läkare?
Kollade nu och tror inte de skriver ut insomningstabletter tyvärr.
Jag har ju gått till annan läkare på kliniken innan och det har funkat fint. Så jag får försöka orka ringa dit och be om att få prata med överläkaren som jag varit hos. Så får vi se vad hon säger.
Träffade en sjuksköterska efter läkaren IOM årliga tester pga ADHD-medicin. Hon förstod inte alls vad läkaren sysslade med. Så hoppas överläkaren är på samma sida.
 
Undrar om detta med luftfuktare är så bra i långa loppet? Även om vi som människor föredrar ett fuktigare klimat så blir det också lättare mögeltillväxt och andra mindre roliga organismer som får grogrund.
Ett annat alternativ om det funkar är att ha fönster öppna så mycket/ofta som möjligt. För frisk luft och lättare att andas. (Vilket kanske inte ens hjälper i detta fallet, beror på förutsättningarna.)
Men oavsett skulle jag absolut påtala detta till arbetsgivaren @cambodia då det inte alls låter som en vettig miljö och det måste åtgärdas.
Precis, hade en luftfuktare hemma som det blev mögel i (fick faktiskt pengarna tillbaks).

Vi har fönstret öppet men det är mycket pollen just nu + så bygger de utomhus (damm) så det är inte bra för mig heller har jag märkt :(

Har börjat med munskydd igen och det hjälper, men inte pga Covid (men kan ju låtsas att det är därför) .
 
Har du möjlighet att ta semester/sjukskriva dig i nån vecka eller så tills det lugnar ner sig på det privata planet? Det låter verkligen inte som en hälsosam eller hållbar situation och jag lider så med dig när jag läser hur du har det :heart Akta så att du inte kraschar "på riktigt", för då kan det ta precis hur lång tid som helst att komma tillbaka.

(jag säger detta i all välmening, såklart)
:heart tack!
Jag känner mig mycket bättre idag så ska kolla lite på någon lösning. Hade trott att det skulle lugna sig med flytten så jag har kört på och tänkt att snart kan jag sitta på soffan och vara nöjd.
Nu verkar det inte funka. Så jag ska se vad jag kan göra för att underlätta lite.

Gillar inte att förminska känslor bara för att jag har mens men jag misstänker faktiskt att pmsen inte direkt gör saker enklare just nu. Dålig timing med den. :banghead:
 
Så leds på att jag nu fått en helvimsig och otrevlig läkare som tyckte att vi skulle plocka bort medicinen jag gått på i 10 år och är det enda som får mig att sova.
Känns inte direkt som läge att ta bort den nu när jag redan mår piss.
Hon skällde ut mig för att jag tagit den dos som står på förpackningen IOM att hon tycker jag ska ta mindre. Vilket hon inte kommunicerat. Så IOM att jag dragit ner enligt det på asken så är medicinen slut. Och jag får inte mer förrän den 20:e IOM att hon skiter i vad som står på recept och burk.
Har legat här och snurrat i sängen utan att kunna sova en blund. Och snart måste jag upp.
Vet att jag kommer krascha totalt om jag inte får sova. Har ju balanserat på den linjen ett bra tag nu och mått så puss. Så måste försöka få byta läkare. Så jävla otrevlig som hon var redan innan detta pallar jag inte nu. Och inte resten av inkompetensen heller.
Vill bara gråta. Men är för slut.
De är på sammanträde exakt alla anställda hela dagen. Så man kan inte nå någon av dem.
Är inte det helkonstigt? Det måste väl gå att ringa någon på hela avdelningen. Speciellt en fredag innan de har helgstängt.
Precis lika konstigt som att läkaren personligen skriver ut en dosering och blir förbannad då den efterföljs.
Herregud! :banghead:
Blir en kul helg! 🤙
 
:heart tack!
Jag känner mig mycket bättre idag så ska kolla lite på någon lösning. Hade trott att det skulle lugna sig med flytten så jag har kört på och tänkt att snart kan jag sitta på soffan och vara nöjd.
Nu verkar det inte funka. Så jag ska se vad jag kan göra för att underlätta lite.

Gillar inte att förminska känslor bara för att jag har mens men jag misstänker faktiskt att pmsen inte direkt gör saker enklare just nu. Dålig timing med den. :banghead:
Är det någonsin bra timing med mens??
 
Så leds på att jag nu fått en helvimsig och otrevlig läkare som tyckte att vi skulle plocka bort medicinen jag gått på i 10 år och är det enda som får mig att sova.
Känns inte direkt som läge att ta bort den nu när jag redan mår piss.
Hon skällde ut mig för att jag tagit den dos som står på förpackningen IOM att hon tycker jag ska ta mindre. Vilket hon inte kommunicerat. Så IOM att jag dragit ner enligt det på asken så är medicinen slut. Och jag får inte mer förrän den 20:e IOM att hon skiter i vad som står på recept och burk.
Har legat här och snurrat i sängen utan att kunna sova en blund. Och snart måste jag upp.
Vet att jag kommer krascha totalt om jag inte får sova. Har ju balanserat på den linjen ett bra tag nu och mått så puss. Så måste försöka få byta läkare. Så jävla otrevlig som hon var redan innan detta pallar jag inte nu. Och inte resten av inkompetensen heller.
Vill bara gråta. Men är för slut.

Dags för pitbull-pappa igen tror jag :heart Orkar du så anmäl läkaren, de ska f-n inte vara otrevliga!
 
Har precis skickat minste skolbarnet med tonåringen. De börjar samtidigt och skiljer bara nån minut bilfärd mellan deras platser. Jag brukar köra minste skolbarnet då tonåringen tycker att det är pinsamt, men idag fick han köra lillebror till skolan då jag har rätt ont emellanåt. Han var snäll och hämtade honom igår också :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 025
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 259
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp