Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker säga upp avtalet hos Verisure. Igen. Jag trodde det först blev gjort vid årsskiftet men icke. Sen brann huset ner och jag sade upp det. Men idag kom en faktura. Så nu försöker jag igen. Det är mycket dålig "pausmusik" med taskig variation. Jag förstår om folk lessnar...
 
Startade dagen med att ett larm i sms-livräddare-appen. Hoppade in i bilen men räddningstjänsten kom fram före mig. Nåja, pulsen hann gå upp i alla fall.

Sitter och försöker ta hand om en del som blivit prokrastinerat under veckan. Kanske måste jag faktiskt göra lite mer nytta innan jag kan fixa en fredags-GT?
 
@tuaphua du måste byta läkare idag och anmäl denna! Din hälsa är prio och inget att laborera med
Jag har ringt. Men det är telsvar som meddelar att ”den du söker är borta”. Hela avdelningen inklusive de i deras reception är på möte av ngt slag hela dagen enligt kommunens växel. De kommer inte åter innan stängning. Helmärkligt!
Går inte att lämna meddelande. Har skickat via 1177. Men då svarar de inom 3 arbetsdagar.
Jag överlever absolut över helgen. Men det är tuffare än nödvändigt liksom.
 
Jag har ringt. Men det är telsvar som meddelar att ”den du söker är borta”. Hela avdelningen inklusive de i deras reception är på möte av ngt slag hela dagen enligt kommunens växel. De kommer inte åter innan stängning. Helmärkligt!
Går inte att lämna meddelande. Har skickat via 1177. Men då svarar de inom 3 arbetsdagar.
Jag överlever absolut över helgen. Men det är tuffare än nödvändigt liksom.
Du har medicin kvar?
Är detta genom vårdcentral? I så fall kanske byta helt om ingen lämplig finns tillgänglig?
 
Du har medicin kvar?
Är detta genom vårdcentral? I så fall kanske byta helt om ingen lämplig finns tillgänglig?
Nej, den är slut sedan några dagar tillbaks.
Det är öppenpsyk som har mig iom ADHD.
Att byta sånt tar lååång tid IOM att det ska skickas remisser och det är lång väntetid. Fick byta tillbaks till denna klinik då de stängde den dit jag flyttat. Det är lååångt till alla.
 
Fick ordning på Verisure-uppsägningen till slut. De är väldigt bra på att "jag kopplar dig" :rofl:

Tänkte hämta paket och barn men jag tror att jag tar en liten paus för att sedan bli färdig med den nya statistiska analysen till uppsatsen, det är "min" tyngsta del, det är lite mer vi ska fixa men det är uppsatspartnerns grej.

Sen ska vi utveckla en del delar om vi orkar men kommentaren på det var "betygshöjande" så det känns inte lika viktigt. Ska in 10/6 senast 24:00 så det är ju tid kvar, även om jag är på resande fot typ fram till tisdag kväll.
 
Det kan jag tänka mig. Jag har en gång bokat tolk i xhosa :cautious:

Jag fick en gång försöka boka tolk till ett språk som talas av ca 150,000 i hela världen (lokalt i ett litet västafrikanskt land). Fanns inte en tolk i Sverige, auktoriserad eller oauktoriserad som talade språket. Det blev till slut tolk via England som översatte från stamspråk till engelska, och sedan eftersom jag inte fick översätta själv utan måste ha tolk, tolk i Sverige från engelska till svenska. Tog en stund och blev nog ganska dyrt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 103
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 505
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp