Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inväntar lots. Jag missade turen härifrån med typ 10 sekunder 🙄

0330BE2B-6941-452D-A85A-0287F9559796.jpeg

I övrigt är jag fortfarande galet allergisk. Och det här med lotsen sabbar min fina planering.
 
Äter frukost medan katterna tjafsar. Blir en bra dag idag, först göra bort tråkuppgifterna på jobbet och sedan min nya favorituppgift :banana:Ska begära in lite uppgifter från olika ställen inför ett möte nästa vecka med Socialstyrelsen om diagnosklassificering och hur vi kan förbättra rapporteringen till Patientregistret. Det ska bli riktigt kul och jag har lite idéer redan :D
 
Ätit frukost, rastat hundarna (förutom gammelman som fortfarande inte rest sig från sin bädd) och klätt på mig.
Dagen kommer förhoppningsvis bestå i nästan 100% plugg. 7 pluggdagar kvar till stora tentan.
Igår fick jag reda på att alla kommer snabbtestas för covid innan de får komma in i tentasalen. Vore himla snopet om det visade positivt och man får åka hem igen! (Tentan går bara en gång per år).
 
Överjävlig morgon. Är just framme vid Sabbatsberg när de ringer och avbokar pga sjuk personal. Upptäcker att mitt access SL kort som jag just fyllt på (kontantkort) är borta. Letar desperat och i panik men det är helt borta. Måste ha tappat det när jag sprang till bussen eftersom jag hade det på tunnelbanan. Naturligtvis har ingen lämnat in det. Eftersom jag fick låna min systers kort så är det hon som måste spärra yipee - om man kan spärra ett kontantkort. Vet inte om hon har ett konto på Mitt SL. Jag hade dessutom just laddat det till max för henne.
 
Sitter och funderar på hur saker och ting kunde gå så snett med mitt yrkesliv. Känner mig frustrerad och låst. Så jag försöker tänka på att allt går väldigt mycket bättre med mitt privatliv i varje fall, och det är ju bra! Sen undrar jag också om jag känt mig lika missnöjd med mitt yrkesliv om alla runtom mig också haft normala, vanliga jobb. Men andra verkar leva ut sina drömmar just nu och det kanske gör att jag själv blir.. avundsjuk? Jag vet inte.
 
Blev störd i föreläsningen då jag hörde hur hunden skällde som en galning i hundgården, det gör han väldigt sällan. Så jag kikade ut och ser hyresvärdens bror i trädgården på väg mot vårt hus. Så fort jag öppnade dörren och började prata så gick hunden in i sin hundkoja igen. Tycker det är helt fantastiskt att ha en hund som vaktar/larmar, man behöver inte vara orolig att bli överraskad av folk ens när hunden befinner sig i hundgården :rofl:
 
Sitter och funderar på hur saker och ting kunde gå så snett med mitt yrkesliv. Känner mig frustrerad och låst. Så jag försöker tänka på att allt går väldigt mycket bättre med mitt privatliv i varje fall, och det är ju bra! Sen undrar jag också om jag känt mig lika missnöjd med mitt yrkesliv om alla runtom mig också haft normala, vanliga jobb. Men andra verkar leva ut sina drömmar just nu och det kanske gör att jag själv blir.. avundsjuk? Jag vet inte.
Man måste inte göra karriär :heart Det kan vara lätt att glömma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 028
Senast: Glimra
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Pilot
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 400
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp