Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
FBECF939-441D-48CC-95DF-FACF1CC10448.jpeg

Jag och tanten sitter och laddar inför ”Bonde söker fru”! Har köpt Ahlgrens bilar! 😍
 
Är trött på män, måste ringa in en anmälan imorgon för de runtomkring vågar inte (ej relaterat till mitt jobb eller min familj) och det har uttalats iaf två dödshot inom loppet av 5 dagar. Frågade om tidigare historik och den är ju galen. Så imorgon kl 08 slår jag en pling till en socialtjänst i en annan kommun.
 
Är trött på män, måste ringa in en anmälan imorgon för de runtomkring vågar inte (ej relaterat till mitt jobb eller min familj) och det har uttalats iaf två dödshot inom loppet av 5 dagar. Frågade om tidigare historik och den är ju galen. Så imorgon kl 08 slår jag en pling till en socialtjänst i en annan kommun.
Bra agerat av dig! :love:
Det är alltför ofta som det scenariot finns och ingen "utanför" tar upp tråden, trots att historik finns :down:
 
I dag var det is pa rutan nar jag kom ut till bilen och tjock is pa bussen 6 pa morgonen. Lagsta temperatur i natt var 2.7*C och isen var tjock nog pa bussen for att jag behovde spraya pa "deice". Nu ar solen framme och temperaturen har redan gatt upp till 10*C.
Allt ar ju relativt, men efter alla ar i varma klimat ar det VANSINNIGT kallt i Oregon🥶
 
Hemma nu och städar akvarium, som vanligt
Är trött, varm och ont i kroppen
Är så j-a varmt i tvättstugan när alla maskiner är igång och dålig luft. Och mkt jobb hela tiden
Men from den 15e sp slipper jag jobba em, hoppas på att det blir permanent med förmiddagar
 
Var ut en sväng för att på ICA. Har köpt en gigantisk halsduk som nästan släpar i backen. På huvudet hade jag min keps med texten "RED WINE". Träffade på min finans-granne. Han ba "jaha jaaa detta var ju en....styling".
Jag bara "vad menar du"
Han: "ja men lite som en person som bor under en bro, ehhhh menar liksom lite avslappnat du vet".
 
Var ut en sväng för att på ICA. Har köpt en gigantisk halsduk som nästan släpar i backen. På huvudet hade jag min keps med texten "RED WINE". Träffade på min finans-granne. Han ba "jaha jaaa detta var ju en....styling".
Jag bara "vad menar du"
Han: "ja men lite som en person som bor under en bro, ehhhh menar liksom lite avslappnat du vet".
Jomen det är ju sjukt avslappnat att bo under broar, det fattar väl alla. 🤷‍♀️

Ganska lamt räddningsförsök av oskön kommentar…
 
Jomen det är ju sjukt avslappnat att bo under broar, det fattar väl alla. 🤷‍♀️

Ganska lamt räddningsförsök av oskön kommentar…

Det finns en historik bakom detta, nämligen att sagda person ansåg att han inte kunde skilja på folk som jobbar inom typ media/pr och folk som bodde under en bro. Kan typ förstå honom, var tom ngn meme om detta tidigare :p Folk som ser sjaviga ut men ändå är jättedyra. Sånt ser inte han. För honom är "dyrt" att ha en skräddarsydd kostym typ. Dessa individer gör honom förvirrad. Sen är det naturligtvis inte så skönt att bo under en bro.
 
Hemma nu och städar akvarium, som vanligt
Är trött, varm och ont i kroppen
Är så j-a varmt i tvättstugan när alla maskiner är igång och dålig luft. Och mkt jobb hela tiden
Men from den 15e sp slipper jag jobba em, hoppas på att det blir permanent med förmiddagar
Råkade bli dubbelt
 
Idag var det för härligt väder för att inte rida ut 😊 och så fin och härlig min häst var att rida; redan i traven ut längs grusvägen gick hon i form, men jag måste rida aktivt för det, hon ger det icke gratis 😅. För att inte tala om hur härligt det var att galoppera; fick hålla igen en ivrig pålla där det var löv över gruset så gissa glädjen när jag släppte iväg henne på grusvägen (fortfarande kontrollerat men hon blev stark och bröt motvilligt av när vi var nästan hemma vid stallet 😅). Härligaste hästen 😍🥰. Hemma blev det soffhäng med älsklingen till Bonde och Kärlek åt alla med sprakande brasa och slumrande katter 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 210
Senast: Thaliaste
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 635
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 994
Senast: Marita73
·
Svar
1 168
· Visningar
63 370
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp