Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Feber och hostig och vår värme-tjofräs har pajat och vi har inget varmvatten. Skulle mkt gärna duscha och tvätta håret nu.. Men INTE kallt med feber!
Tydligen måste vi tömma kyl och frys för ett reparationsgubbarna ska komma åt.
Lagom taggad på det som feberaktivitet.. Tur att vi har jaktfrysen och en enorm kylbox också att stoppa kylskåpsprylarna i.
Jag som bara vill sova.. 👎
 
Så trött 😔
Uppe tidigt med bebis, sedan somnade vi iof om en stund men det är nästan så jag blir tröttare av det, sedan målat på huset hela jäkla dagen och snart jobba kväll. Tur att det bara är extra så jag jobbar bara 3.5 timme.
 
Efter vattenläckage #2 som inträffade när jag var borta och som orsakade översvämning i både badrum och kök, så har badrummet äntligen torkat upp helt = nu finns där både nytt golv och nya väggar. Förhoppningsvis kommer mattläggaren och spacklar fallet på fredag och lägger matta nästa vecka, så med lite tur så är jag snart med badrum igen :up:

Har dock inte fått definitivt besked än, om han kommer på fredag eller inte så det kan ju ta lite längre tid än beräknat också, men jag ser en ände på eländet i alla fall :D Kökstaket är redan utrivet och bytt, vilket är skönt som tusan!
 
Sambon lyckades mecka fram varmvatten så jag kunde duscha. Underbart!

Nu sitter han och pratar minnen i tel med en kiro-kollega. Och sambon berättade om när han var hyfsat nyutexad och jobbade åt en av sina gamla lärare på en kiro-mottagning inne i Sthlm. Chefen skulle på semester och sambon fick order att behandla rektorn för en fiiin skola på Östermalm. Rektorn var väldigt uppfyld av sitt enorma ego, snorkig, översittare etc.
När sambon gjorde en viss typ av manipulering så bara brakade det till, inte i lederna.. utan .. ja.. tarmen tömde sig kan man säga.. Rektorn blev vit i ansiktet, backade iväg i sina vita linnebyxor och tackade för sig.
Sambons chef frågade sen några månader senare hur det gick med rektorn. Han brukade komma lite halvregelbundet. "Hade du ihjäl honom?" Kan ha garvats fram. Efter att sambon berättat historian och chefan garvat ihjäl sig så tackade han för att slippa den otrevliga fan.

Undrar hur han kom hem? Han kan ju inte gärna ta en taxi, åka kommunalt, gå hem med en stank och hur baksidan såg ut. Man kan ju inte direkt knalla in och köpa nya kläder så heller.
 
Sitter undrar hur det kunde gå så snambt, på 4 månader högt blodtryck till mycket lågt blodtryck, oj jag glömde säga att jag har tappat 12 kg. svimmade i morse, var till akuten. de sa att jag skulle dricka mer vatten och saltare mat. under 2 veckor har jag legat som vanligt mellan 95/60 till 82/58.
 
Blending in osv 😅

35376
 
Yes! Och jag sa att det kommer en till rapport i Oktober då vi ser hur min sambo går på sitt nya jobb osv (han startar i september)

Jag tänkte direkt "men det är ju ett halvår till oktober!" sen kom jag på att jag har fel. Det är inte alls länge kvar.
--
Kollade igenom min kalender hos arbetsgivaren. Tydligen har jag inte alls nästa vecka kvar som jag trodde, utan jag har bara schema fram till fredag. Nästa vecka är blank. Antingen har företaget jag är på sagt fel eller så är det fel i schemat. Någon måste ha gjort fel! Ska prata med min kontaktperson imorgon och försöka reda ut vad som händer, och prata med företaget om de vill ha kvar mig. Så mycket övertid och så många som är borta så borde jag få stanna. Men det vore ju trevligt att veta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 713
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 291
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 446
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 622
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp