Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur förklarar man mig som är laktosintolerant diabetiker? Ska jag börja äta kanel? Fö gjorde jag klassikern. Åt inte mycket igår pga ouch i tanden men tog samma dos långverkande. Så roliga känningar på väg till bussen in i Pressbyrån för en cola och chokladbit. Skulle naturligtvis köpt en korv istället mitt nöt. Hej rekyl. :meh:

Laktosintolerant diabetiker här med :rofl: Vi dricker för lite silver :rofl.
 
Hur förklarar man mig som är laktosintolerant diabetiker? Ska jag börja äta kanel? Fö gjorde jag klassikern. Åt inte mycket igår pga ouch i tanden men tog samma dos långverkande. Så roliga känningar på väg till bussen in i Pressbyrån för en cola och chokladbit. Skulle naturligtvis köpt en korv istället mitt nöt. Hej rekyl. :meh:


35354
 
Angående min p-bot: Jag kom till jobbet precis och skulle köpa biljett och nog tusan står det att en p-biljett kostar 20 kr - vilket jag betalade igår och som också framgår av biljetten. Dock anger biljetten att jag endast betalade till kl. 10.05 igår (boten är utskriven kl. 14.30). Vad tror ni? Har jag någon möjlighet att lyckas om jag bestrider p-boten?

Jag har bestridit en bot och det du måste göra är att först betala den och sen bestrida skriftligt. Förklara din sida av det, ta foton på automaten samt din biljett men det viktigaste av allt, säg att du har ett vittne som var med dig! Och nämn dennes namn och e-post / telenummer. Samt skriv ner dina bank details och skriv att du förväntar dig återbetalning.

Skriv under med underskrift samt vittnets underskrift, ta kopia på detta men skicka orginalet.


Jag har även utan strid betalat andra böter jag fått men av princip är jag att rätt ska vara rätt och jag vet om och betalar om jag gör fel. Dock inte när jag vet att jag har rätt ;)
 
Berättade för min chef/ägaren till ranchen, idag att min sambo sagt upp sig, dock hittat tillfälligt jobb men förmodligen halvtid så han kommer se sig om efter nåt extrajobb. Men också att vårt hus är sålt och vi får nog bo kvar till maj/juni nästa år och efter det funderar vi på att flytta från ön.....

Hon blev vit i ansiktet. Hon sa direkt att vi kan ta hennes hus och manage the ranch full time living there!

:(

Det är ju som "en dröm" nästan att någon vill ge bort sin ranch till en att styra och ställa som man vill, men samtidigt har jag sett det förut... det fungerar inte i längden.....
 
Berättade för min chef/ägaren till ranchen, idag att min sambo sagt upp sig, dock hittat tillfälligt jobb men förmodligen halvtid så han kommer se sig om efter nåt extrajobb. Men också att vårt hus är sålt och vi får nog bo kvar till maj/juni nästa år och efter det funderar vi på att flytta från ön.....

Hon blev vit i ansiktet. Hon sa direkt att vi kan ta hennes hus och manage the ranch full time living there!

:(

Det är ju som "en dröm" nästan att någon vill ge bort sin ranch till en att styra och ställa som man vill, men samtidigt har jag sett det förut... det fungerar inte i längden.....
Oj, du är visst väldigt värdefull för henne :crazy:
 
Oj, du är visst väldigt värdefull för henne :crazy:

Det är just det. Skulle jag säga upp mig nu, sitter ägaren i skiten, big time.
Hon varken vill eller kan rida själv och jag är den enda hon "litar på". Men som sagt. Jag har hört det förr och jag vet att ingen, inte jag heller, är oersättbar. Det är mest smidigt för henne om jag stannar.
Grejen är den att jag blir 34 nästa år. Jag tänker inte rida hästar på beachen varje dag är en "karriär". Det passar nån i dess 20's
 
Jag har bestridit en bot och det du måste göra är att först betala den och sen bestrida skriftligt. Förklara din sida av det, ta foton på automaten samt din biljett men det viktigaste av allt, säg att du har ett vittne som var med dig! Och nämn dennes namn och e-post / telenummer. Samt skriv ner dina bank details och skriv att du förväntar dig återbetalning.

Skriv under med underskrift samt vittnets underskrift, ta kopia på detta men skicka orginalet.


Jag har även utan strid betalat andra böter jag fått men av princip är jag att rätt ska vara rätt och jag vet om och betalar om jag gör fel. Dock inte när jag vet att jag har rätt ;)
Hur man ska göra beror på om man fått en parkeringsanmärkning eller en kontrollavgift. Men det framgår av lappen på rutan vad som gäller.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Felparkeringsavgift

@Philosophia
 
Det är just det. Skulle jag säga upp mig nu, sitter ägaren i skiten, big time.
Hon varken vill eller kan rida själv och jag är den enda hon "litar på". Men som sagt. Jag har hört det förr och jag vet att ingen, inte jag heller, är oersättbar. Det är mest smidigt för henne om jag stannar.
Grejen är den att jag blir 34 nästa år. Jag tänker inte rida hästar på beachen varje dag är en "karriär". Det passar nån i dess 20's
Men nu har du ju varslat i god tid så hon kan hitta en ersättare?
 
Har en ny klänning på mig idag som jag nog utser till favorit. Jätteskön och sitter bra och jag ser inte ut som elefant i den :)

DAgens :confused: är hur någon kan rita in en typ lager/industribyggnad i sin SAM ansökan och söka den som betesmark.Tror man inte någon kollar eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 650
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 262
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 572
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 290
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp