Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade vi en tjej som blev magsjuk på jobbet. Idag mår jag dålig, har inte kräkts men är småfebrig. Jag känner att jag nog skulle klara av att jobba, men känns ju inte ok att åka in om jag faktiskt har blivit magsjuk.

Sådan beslutsångest. :arghh:
Som (gammal) lärare säger jag STANNA HEMMA! Haft alldeles för många elever som smittat hela klasser med vinterkräksjukan för att våga chansa. I vintras hade jag 8 elever i klassrummet. 16st hade blivit kräksjuka :eek: :D
 
Är det ens lagligt att jaga med fångstgrop numera? Känns lite mesolitiskt retro typ ;)
Om det var en billig måltid kanske det rentav var roadkill, en kan aldrig veta, kanske tur att @karamelldrottningen glömde fråga ;)
Jag hade för drygt ett decennium sen en granne som sett ett rådjur blivit påkört vid Stockholms Universitet under rusningstrafik och han beskrev sig som djupt traumatiserad av att en hantverkare i skåpbil stannade, skar halsen av och slängde in sagda rådjur i bilen och stack :D
 
Åh, herregud! Vi fick order på en himla massa mineraler från en av våra kunder. Denne är elitryttare som tävlar högsta klass internationellt och jobbar och bor hos en av legenderna i sin gren. De har bara en häst som går på mineralerna. Övriga går endast på våra färdigfoder.
Vi fattade inte hur det kunde ta slut så fort. Den får ju en dl per dag.
Men tydligen hade de haft en vikarierande stallansvarig som trott att mineralerna var kraftfodret. Och gett samtliga hästar 1 kilo per dag av mineralerna. 😲
De verkar ha klarat sig utan men som tur är. Tur att det bara var någon fodring personen skötte.
Jag hade blivit tokig. Hur kan någon missa detta??! Är ju helt orimligt
Klaustrofobin över att "sitta fast" i kajaken. Man har ju en kjol på sig som spänner över sittbrunnen, vilket jag tycker känns läskigt.
Har paddlat kajak och på den var det ingen ”kjol” var iofs en äldre variant
 
Jag hade för drygt ett decennium sen en granne som sett ett rådjur blivit påkört vid Stockholms Universitet under rusningstrafik och han beskrev sig som djupt traumatiserad av att en hantverkare i skåpbil stannade, skar halsen av och slängde in sagda rådjur i bilen och stack :D
Bra för rådjuret men det köttet hade inte jag velat äta, jag har smakat kött från påkörd älg och det gick inte att äta utan fick bli hundmat.
 
Aha! Även om de dör knall bom alltså?
Kollisionen gör ju att blodkärl brister, urinblåsa, galla, magsäck kan även det gå sönder men det finns säkert beroende hur djuret dött och vad det är mycket som kan tas till vara på. Jag vill däremot inte ha det även om det finns de som ätit påkörda grävlingar och tycker om det. :cautious:
 
Fixat till hurtsen i syrummet
IMG_20190822_201741.jpg

Nu kanske jag håller koll på mina grejer! Nedersta lådan är (än så länge) tom.
 
Är det ens lagligt att jaga med fångstgrop numera? Känns lite mesolitiskt retro typ ;)
Om det var en billig måltid kanske det rentav var roadkill, en kan aldrig veta, kanske tur att @karamelldrottningen glömde fråga ;)
Road kill är inte fy skam har jag hört! Sambon körde på en hare för några år sen. Hans bästis skrek STANNA, och gick ut och slängde djuret i skuffen. Sen åt han den. Mycket gott, enligt honom iaf! (Min sambo är en mes och höll på att spy)
Samme bästis har även slagit ihjäl och ätit en duva som flög in i fönstret hemma hos dom.. han är en vilde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 714
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 297
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 471
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 677
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp