Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det finns i hela Sverige ifrågasätter jag inte men att de jagas i sån omfattning att det säljs på regelbunden basis till restauranger däremot. Vi bor i Mellansverige och börjar få en rejäl stam men det är ytterst få som går till försäljning.

Svaret var en respons på "Antagligen skjutet i hägn, men om det är neråt i landet så finns det även tillgång till vilt levande hjort" Det lät som att om man inte är neråt landet, så finns bara hägnhjort och så är ju inte fallet.
 
Svaret var en respons på "Antagligen skjutet i hägn, men om det är neråt i landet så finns det även tillgång till vilt levande hjort" Det lät som att om man inte är neråt landet, så finns bara hägnhjort och så är ju inte fallet.
Jag var nog otydlig, det var delen att de såldes till restauranger som jag försökte få fram. :) Att det finns i stora delar av landet är vi helt överens om. :)
 
Hastade iväg på ett hastigt ihopkallat möte på en byskola i närheten. En förälder har fått för sig att skolan kommer att läggas ner och att det är syuspekt att det pågår en utredning om vad det skulle kosta att rusta upp det föråldrade och slitna köket. Hen har viglat upp de andra. Det finsn inga som helst anledninga till att lägga ner skolan och utredningen ärinte ens klar.

Mötet inleddes med att den föräldern frågade om nämnden hade något som vi ville berätta för dem. :eek:
Det hade vi ju inte, så ordföranden bad istället dem att berätta varför de bjudit in oss. Den som drev mötet frågade om hur länge vi kunde garantera att skolan skulle finnas kvar. Dt gör den så länge det finns barn och det finsn inga minskningar i sikte. För närvarande har iv istället ont om platser i skolorna. Vi kommer att behöva bygga skolor. I just det området finns tillräckligt med barn - från 0 till 6 år.
Han hade till och med svårt att förstå när vi sa att vi inte visste vilka par som planerde att skaffa barn. Det är itne lätt att ändra sig när man bestämt sig för en sanning som inte stämmer med verkligheten.

Men det var bra att nämnden åkte dit. Ryktesspridningen har lett till att flera har skaffat foliehattar...
Men jag hoppas de flesta föräldrarna på mötet faktiskt trodde på oss när vi sa att det som de oroade sig för aldrig ens varit på tal.

Avslutade kvällen på finstämd konsert i lokala kulturhuset på byn. Kommer att somna nöjd.
 
Kan inte sova pga alldeles för varma fötter :(
Läge sedan så här och undrar om det inte beror på skorna? För dålig stötdämpning och för hårt underlag.
 
Det kan vara så att jag lite hastigt och lustigt kommer att flytta :nailbiting: var på visning på en sketa-sleten lägenhet idag som jag blev orimligt förälskad i. Och den mäklarbyrån som hade visningen sålde mina grannars lägenhet för en saftig peng i förra veckan, och blev givetvis sugen på att kränga min också :D han kommer ringa budgivaren som inte vann grannarnas och kolla om dom möjligen är intresserade av en identisk lägga två dörrar bort :angel: kommer inte direkt göra nån vinst på affären i så fall men månadskostnaden för mig blir typ 25-50% billigare:banana: hoppas hoppas!!
 
Jag har tillbringat precis hela dagen i koket och ar helt slut. Utom nar jag klippte klor pa hundarna och lyckades lasa ut Diva i Garaget. :angel:
Princess Diva ar inte glad. Som jag sa till maken, som gick ut i garaget for att hamta en ol (fran garage kylskapet) nar han angsligt ville dalta med henne. "Hon ar helt klart oglad, men det ar inte ett dugg synd om henne. Hon rev sonder en favorit kudde, at upp storre delen av en bruksanvisning, och ar nu pissed as hell for att dorren var stangd nar hon ville in igen. Finns ingen orsak att tycka synd om henne, det ar mig det ar synd om, min bruksanvisning finns inte mer". Maken ar fortfarande tveksam till den logiken. :p

Det har tillverkats sylt/marmelad fran 8 kg plommon. :crazy: Jag rakade hitta en flaska Kapten Morgans nar jag letade efter nagot annat i skapet, sa det akte i en skvatt av det ocksa. Riktigt god blev den. Far se hur den smakar nar den ar helt kall.

Sedan blev det inlagd gurka och en hel massa riven zucchini. Hoppas jag uppskattar allt mitt job senare i vinter nar jag jobbar mycket mer och bara behover fiska upp en pase ur frysen. :cautious:

Bra för rådjuret men det köttet hade inte jag velat äta, jag har smakat kött från påkörd älg och det gick inte att äta utan fick bli hundmat.

Det beror nog pa hur djuret blev pakort och i vilken hastighet. En kompis som ar jagare kom efter en som korde pa ett radjur i South Carolina och plockade upp det, om jag minns ratt hangde han det ett tag, och sedan tog hand om det till mig. MYCKET gott. Och dessutom kandes det sa ratt att ta vara pa det pa det sattet.

Hastade iväg på ett hastigt ihopkallat möte på en byskola i närheten. En förälder har fått för sig att skolan kommer att läggas ner och att det är syuspekt att det pågår en utredning om vad det skulle kosta att rusta upp det föråldrade och slitna köket. Hen har viglat upp de andra. Det finsn inga som helst anledninga till att lägga ner skolan och utredningen ärinte ens klar.

Mötet inleddes med att den föräldern frågade om nämnden hade något som vi ville berätta för dem. :eek:
Det hade vi ju inte, så ordföranden bad istället dem att berätta varför de bjudit in oss. Den som drev mötet frågade om hur länge vi kunde garantera att skolan skulle finnas kvar. Dt gör den så länge det finns barn och det finsn inga minskningar i sikte. För närvarande har iv istället ont om platser i skolorna. Vi kommer att behöva bygga skolor. I just det området finns tillräckligt med barn - från 0 till 6 år.
Han hade till och med svårt att förstå när vi sa att vi inte visste vilka par som planerde att skaffa barn. Det är itne lätt att ändra sig när man bestämt sig för en sanning som inte stämmer med verkligheten.

Men det var bra att nämnden åkte dit. Ryktesspridningen har lett till att flera har skaffat foliehattar...
Men jag hoppas de flesta föräldrarna på mötet faktiskt trodde på oss när vi sa att det som de oroade sig för aldrig ens varit på tal.

Avslutade kvällen på finstämd konsert i lokala kulturhuset på byn. Kommer att somna nöjd.

Vi har ocksa fullt med folk med folie hattar for att de hort rykten. Det ar helt markligt hur folk kan ga i krig for nagot de aldrig tagit reda pa sanningen om. 😳 🤔
 
Nu ar jag lagom salongsberusad 😳 och vantar pa att klockan ska bli mycket nog for att ga i sang. :cautious: Kvallen's middag bestod av vildfangad lax (soho) och broccoli "slaw" med en "sas" av nagot Asian stuff som jag fixade sa det passade smakmassigt. Riktigt gott och precis lagom ... tills jag tog fram en persiko pie ocksa. :cautious: Och vin. Sa klart vin. 🙄
 
Fodrat hästar och hund, tänt i pannan (blött och ruggigt idag), ätit frukost och nu ska jag stoppa in en maskin med sängkläder och lägga i pannan innan jag väcker ungarna :)
 
Kollar på dressyren från EM och försöker övertala bebis att det är bra att sova när man är trött och att jag inte är en klätterställning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 714
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 296
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 463
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp