Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är en cubansk kryddning? :)

Garlic, coriander, cumin, oregano, salt, peppar, lime juice, apelsin juice, oliv olja, och vinager (tror inte jag glomt nagot).

Skar skaror i kottet och gnid in kottet med halften av kryddorna och garlic. Hall vatskan over resten och hall over kottet i en plastpase och marinera over natten ...
Jag kommer att sous vide sa jag halvtinar kottet sa jag kan rubba in kryddorna i kottet innan jag sanker ner det i vattenbadet och kor en 18 timmar. Sedan blir det grillen for "texture" och caramelizing av ytan.
 
Nu är vi hemma. Pga att hon kräktes spontant och fick ordentligt med kol hemma då behöver hon inte läggas in utan Jan observeras hemma. Dubbel dos kol ikväll och imorgon bitti. Men hon verkar pigg och mår bra. Men fy vilken pers det var.
Skönt att hon verkar pigg! Fy vad vidrigt att sitta fast i bilkö med sjuk hund. 😔
 
Dagens semestervykort kommer från Smögen, liksom råvarorna till kvällens skaldjursfrossa i form av ljuvliga räkor och havskräftor. Men det var lite obetänksamt att förklara för katterna att det går att äta sådant, det är svårare att själv äta avslappnat när någon stirrar uppfordrande på varje rörelse och säger "till mig, till mig!" med blicken varje gång det skalas en ny räka.

DSC_0690 (1).JPG
 
Garlic, coriander, cumin, oregano, salt, peppar, lime juice, apelsin juice, oliv olja, och vinager (tror inte jag glomt nagot).

Skar skaror i kottet och gnid in kottet med halften av kryddorna och garlic. Hall vatskan over resten och hall over kottet i en plastpase och marinera over natten ...
Jag kommer att sous vide sa jag halvtinar kottet sa jag kan rubba in kryddorna i kottet innan jag sanker ner det i vattenbadet och kor en 18 timmar. Sedan blir det grillen for "texture" och caramelizing av ytan.

Om nagon vill ha kan jag lagga in matt pa hur mycket jag anvander efter att jag lagat till den. :p
 
Idag har jag tränat på att backa bilen under press. 🙄 Jag skulle hämta en massa presentkorgar till prisutdelningen och tjejen som äger butiken ringde mig igår och sa att jag skulle åka in på gågatan för att underlätta. Så jag kör glatt in för det ska gå att åka rakt igenom. Bara för att inse när jag hade tråcklat mig förbi uteserveringar, blomkrukor och gatupratare att de håller på och gräver upp gatan framåt. 🙈 Så när alla korgar var det bara att sakta och säkert försöka backa sig förbi allt plus en gäng människor som inte verkar ha någon självbevarelsedrift överhuvudtaget. Om man ser att en bil backar, varför kliva ut med rullatorn bakom den? Eller försöka tränga sig mellan bilen och uteservering på elrullstolen? Jisses vad pulsen var hög innan jag tog mig ut på bilvägen igen.

Sen fick jag skratta åt mig själv, jag hade lämnat Ville hemma eftersom bilen var knökfull, efter att ha parkerat vid skjutbanan jobbar jag på ett par timmar, tittar ut på vad jag tror är min bil och funderar på varför bakluckan är öppen och varför Ville skäller. Kliver fram och tittar in på en helt okänd hund i fel sorts bur. Det hann gå många märkliga tankar innan jag inser att min bil står bakom den exakt likadana bilen jag står och stirrar in i. 😂
 
Ska på en stor loppis imorgon och trängas med massa folk. Köper dock aldrig något. Är till och med inträde men ändå packat med folk. Nu ska det dessutom vara väldigt mycket mer saker än tidigare år så misstänker att det blir galet...
 
Tar de mest lungt hemma hos särbon. Lite trött men inte konstigt när jag har provat jobba igen efter operationen
 
Idag har jag tränat på att backa bilen under press. 🙄 Jag skulle hämta en massa presentkorgar till prisutdelningen och tjejen som äger butiken ringde mig igår och sa att jag skulle åka in på gågatan för att underlätta. Så jag kör glatt in för det ska gå att åka rakt igenom. Bara för att inse när jag hade tråcklat mig förbi uteserveringar, blomkrukor och gatupratare att de håller på och gräver upp gatan framåt. 🙈 Så när alla korgar var det bara att sakta och säkert försöka backa sig förbi allt plus en gäng människor som inte verkar ha någon självbevarelsedrift överhuvudtaget. Om man ser att en bil backar, varför kliva ut med rullatorn bakom den? Eller försöka tränga sig mellan bilen och uteservering på elrullstolen? Jisses vad pulsen var hög innan jag tog mig ut på bilvägen igen.

Sen fick jag skratta åt mig själv, jag hade lämnat Ville hemma eftersom bilen var knökfull, efter att ha parkerat vid skjutbanan jobbar jag på ett par timmar, tittar ut på vad jag tror är min bil och funderar på varför bakluckan är öppen och varför Ville skäller. Kliver fram och tittar in på en helt okänd hund i fel sorts bur. Det hann gå många märkliga tankar innan jag inser att min bil står bakom den exakt likadana bilen jag står och stirrar in i. 😂

Just saying ...

watching.jpg
 
En liten brun rutten svamp som uppdagades när jag dissikerade kräkningen. Hon åt den för att hon är en en whippet.

Du har aldrig haft en rottis va? Min ater allt. Precis allt och lite till. Jag tranar henne med fordel med gronkal, hon ar ivrig som om det vore kyckling.:angel: Ar det inte atligt ater hon det anda. En och en halv strumpa rok med for ett par veckor sedan. Hon ar 6 ar gammal. :banghead: Sedan kom hon med den halva och forvantade sig berom for att hon lamnade over den. :cautious:
Svampar i skogen ater hon garna, men haller henne nara nog att hinna se innan hon ater upp svamp. Och den hunden tanker jag trana att hitta truffle.😳
 
Du har aldrig haft en rottis va? Min ater allt. Precis allt och lite till. Jag tranar henne med fordel med gronkal, hon ar ivrig som om det vore kyckling.:angel: Ar det inte atligt ater hon det anda. En och en halv strumpa rok med for ett par veckor sedan. Hon ar 6 ar gammal. :banghead: Sedan kom hon med den halva och forvantade sig berom for att hon lamnade over den. :cautious:
Svampar i skogen ater hon garna, men haller henne nara nog att hinna se innan hon ater upp svamp. Och den hunden tanker jag trana att hitta truffle.😳

:laugh: Grönkål var nytt!

Mina tränare har Cane Corso. När jag bodde där märkte jag att en favoritleksak, en stor och grön pip-krokodil, var borta. Någon dag senare kom den ut bakvägen på ena cane corson under promenad. Dagen efter "hittade" hon den på promenaden och ville leka..
Euw!
Tacka vet jag pappisar! De fäller inga träd heller om de är understimulerade en dag.. :angel:
 
Hemma på lunch. Åkte förbi våran lilla eco-butik på vägen hem för att införskaffa lite lunch = en limpa bröd och 180gram eco skinka. Köpte även 1 liter mjölk och en red bull (jaja, inte så eco där men men...). $31 :crazy::laugh: (ca 200sek)

Vissa nackdelar med att bo på en ö... eller jag har ingen aning om nu vad motsvarande matpriser i Sverige är....?
 
Dilemmat. Vaknade 3.45, klarvaken men seg. Ska gå upp senast kl 8. Har sovit över 6h så tekniskt sett sovit tillräckligt.
Om jag somnar om nu är risken att jag vill dö av trötthet när klockan ringer., men vore ju skönt att somna om. Kanske sova i soffan? Då sover man ju inte lika gott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 714
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 295
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 462
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 663
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp