Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har aldrig haft en rottis va? Min ater allt. Precis allt och lite till. Jag tranar henne med fordel med gronkal, hon ar ivrig som om det vore kyckling.:angel: Ar det inte atligt ater hon det anda. En och en halv strumpa rok med for ett par veckor sedan. Hon ar 6 ar gammal. :banghead: Sedan kom hon med den halva och forvantade sig berom for att hon lamnade over den. :cautious:
Svampar i skogen ater hon garna, men haller henne nara nog att hinna se innan hon ater upp svamp. Och den hunden tanker jag trana att hitta truffle.😳

Det låter precis som en whippet! Vi har alltid medicinskt kol hemma. Alltid!

Whippet - den fattige gruvarbetarens greyhound: Kan användas till tjuvjakt på småvilt och som värmeflaska i sängen. Kostar inget i drift utan lever på gamla matrester, skräp och allt annat som går att stoppa i munnen.

Mat=Allt som luktar gott (typ ruttet) och som går att stoppa i munnen. :meh:
 
Hemma på lunch. Åkte förbi våran lilla eco-butik på vägen hem för att införskaffa lite lunch = en limpa bröd och 180gram eco skinka. Köpte även 1 liter mjölk och en red bull (jaja, inte så eco där men men...). $31 :crazy::laugh: (ca 200sek)

Vissa nackdelar med att bo på en ö... eller jag har ingen aning om nu vad motsvarande matpriser i Sverige är....?

I en liten butik med ekologisk profil kommer man nog upp i samma summor.
 
Tittar på dammsugaren. Gud vad jag är kär. Detta kan ev bli min minst konfliktfyllda relation nånsin.
SKORK kryper efter dammsugaren, corgisarna sitter under köksbordet, knäpptysta, och stirrar på den. Den ska heta Elisabeth, efter brittiska drottningen.
 
Jävla helvetescancer 😠. Har ingen morbror längre 💔. Men jag hoppas och tror att han har återförenats med de han saknade och kan besöka oss när han vill ❤. Hade en trevlig kväll (bestämt sedan innan) med några kollegor igår; var skönt att skingra tankarna och morbror hade inte velat att "lilla fröken" deppar när man kan ha det festligt ❤.
 
Tittar på dammsugaren. Gud vad jag är kär. Detta kan ev bli min minst konfliktfyllda relation nånsin.
SKORK kryper efter dammsugaren, corgisarna sitter under köksbordet, knäpptysta, och stirrar på den. Den ska heta Elisabeth, efter brittiska drottningen.
Vår heter Ernst, eftersom han är vår lilla hemmafixare.
Vi har lite konflikter om att äta mina strumpor och sladden till min elfilt bara. Vi skyller allt på varandra.
 
Tittar på dammsugaren. Gud vad jag är kär. Detta kan ev bli min minst konfliktfyllda relation nånsin.
SKORK kryper efter dammsugaren, corgisarna sitter under köksbordet, knäpptysta, och stirrar på den. Den ska heta Elisabeth, efter brittiska drottningen.
Köpte du den som @Alexandra_W rekommenderade i den andra tråden?
 
Har sån huvudvärk. Finns en del grejer jag borde göra men just nu måste jag ta det lugnt så satte ut en madrass på terassgolvet och ska vila där (sov inte många timmar inatt). Soligt väder och nu när jag är åter själv känns det som att luften gick ur lite.
Roligt att vara fler och få gjort på huset mm. Men det tar extra på energin att vara så tillags hela tiden. Laga mat och vara social.
Så idag ska jag bara ta det lugnt.
 
Jag överlevde första veckan med elever
Kaoset bakom mig är marsvinsburen med saker på och hösäcken
E2F3B866-CEE6-4D0A-9634-1E61D7216633.jpeg
 
Vaknade 09.30 av att en unge drog av täcket och kastade en brandbil i plast i mitt huvud...
Insåg sedan att ungen hade klätt på sig mina clipsörhängen från Armani som var typ lika stora som huvudet samt mitt halsband som hängde ner till midjan.
Har nu ätit pannkakor med jordgubbssylt och ska ta tåget hem 😅
 
Efter att ha plöjt hela @fibusen’s fina tråd om Trevor + EM + varit på tävling så har jag, för första gången sen jag bröt halva kroppen, fått lust att rida! Snart två år sen jag öht satt på en häst, ännu längre sen jag red en.

Någon som har en bombsäker häst över som jag kan KBTa på? :D :angel:
 
Tittar på kaminer men det är knepigt att komma fram till något.
Den förra går inte att rädda och ur värmesynpunt är den inte heller bra. Men vad kan passa in där?
Kan en modern kamin funka eller förstör det hela utseendet?
Tittat även på nytillverkade i äldre stil och de är SVINDYRA.
Kanske en kakelugn?

Nej detta är svårt. Skulle även vilja kunna se elden.

Tittat även på färger. Skulle köpt igår från ett byggnadsvårdsbutik men fastnade i köer och hann således inte så långt (var påväg till släktmiddag).
Hittade nu ett annat företag som säljer i liknande kulörer (tanken är färger som var vanliga under 1800-talet till en bit in på 1900-talet) och de går ju inte att få tag på i de stora byggvaruhusen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 714
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 301
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 474
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 688
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp