Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har flyttat från loftet till soffan och har käkat frukost. Måste ta en promenad och hämta ett paket samt hämta min hög av skor jag har inlämnat hos skomakaren. Så just nu samlar jag kraft för en dusch...
Är även lätt oroad över kvällens styrelsemöte med BR föreningen där vi ska diskutera den där festen jag "bevakade". Hoppas att ingen har några synpunkter på min ehmmm "övervakning" :cautious:
Spännande.....undrar vad ni ska.....diskutera....... :nailbiting::eek::confused:......... ?????

Kanske bäst att du tar med dig någon RIKTIGT exklusiv och god fika - "just in case"......... :rofl: !
 
För den som undrar - nej, det är ingen strålande idé att tappa en burk gräddfil på köksgolvet om golvet är av trä. Det är ett jäkla pillande och lirkande för att få upp det ur golvspringorna.

/tanten som ska öppna kylskåpdörren saaaakta och försiktigt i fortsättningen
Det är just av den anledningen som jag inte har tänkt ha trägolv i köket. Men vad jag ska ha i stället vete tusan. Inte plastgolv i alla fall.
 
För den som undrar - nej, det är ingen strålande idé att tappa en burk gräddfil på köksgolvet om golvet är av trä. Det är ett jäkla pillande och lirkande för att få upp det ur golvspringorna.

/tanten som ska öppna kylskåpdörren saaaakta och försiktigt i fortsättningen

Vad hände med dina katter? Enligt min erfarenhet så är katter fenomenala på att slicka upp saker även ur springor.
 
Stekhett även här på jobbet idag. Och vi har svarta, varma kläder... Året runt :cautious:
Väl hemma så startade jag upp "Barnkammaren" för alla mina malyngel, dvs karet som jag fick igår
Storstädade hos mina landisar.
Nu dags för dumburken, kvällsfika och natta zooet
I morgon är jag ledig!
 
Vad hände med dina katter? Enligt min erfarenhet så är katter fenomenala på att slicka upp saker även ur springor.
Mina kattter - gräddfil? Pfft, går sånt att äta?

Dessa är lantliga katter som endast äter småvarmt, och Mjau torrfoder kyckling samt Bozita kyckling. Dvs den ena äter endast torrfoder och den andra äter både torrfoder och blötmat.
Rensbitar från färsk kyckling funkar också. Ibland.

Har försökt variera med nån annan sorts torrfoder men icke. Inte ens andra smaker av Mjau funkar.
Sedan går förstås sånt som Sheeba ner men det unnar jag dem inte. Inte när billigare mat duger.
 
Den största för mig är att jag kan tänka mig att det inte är så mycket shopping man kan göra :angel::p mera nackdelar? Jag behöver avlockas :laugh:
Du som boende prioriteras alltid bort till fördel för turister.

Region Gotland beslutade att bygga en kryssningskaj för flera miljoner. Ytskiktet gick sönder första höststormen, turisterna anländer innan butikerna i stan öppnat, de måste gå över en ranglig bro som kostar 3 miljoner i hyra varje år för de tänkte inte på att det inte finns gångväg/övergångsställen där osv osv.

Det finns 260 helårslägenheter på 1500 studenter, resten av studenterna får inte bo kvar pga turister.

Nu höjs priset för boende på båtarna för att vi måste tänka miljövänligt och minska vårt resande (så.. Vi ska flyga istället?)

Det finns ingen vettig kollektivtrafik ens i stan, och den är snordyr.

Snöbudgeten överskrids alltid vilket resulterar i att ön förvandlas till is men ingen har råd att sanda.

Ska jag fortsätta? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 713
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 295
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 447
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 630
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp