Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag borde göra mig i ordning för jobbet, men den här tröttheten är inte att leka med. Någon har dessutom lagt ett möte sist på arbetsdagen så jag kan inte flexa ut och smita hem tidigare. :arghh: Förhoppningsvis kickar kaffet in snart.
 
Jag har just kommit hem fran ett mote pa lodgen. Vin skvatten jag hade kvar i flaskan ar nu uppdrucken och det ar dags for sangen.
 
Vi har följt en serie nu flera säsonger. Idag kollade vi och så dog ena huvudrollen. Jag grät så mkt att jag nog behöver dropp. Det blev tårfläckar på kudden jag låg. Sambon skämtar om att vi kommer få saltfläckar på våra kuddar iom mitt gråtande. Jag går under namnet läckan. Jag blev fasen helt slut. Nu sooova!
Nu blev jag ju sjukt nyfiken. Vad är det är serie??
 
Sitter på jobbet och förbannar min projektledare igen. Fattar inte hur man kan få sitta på en sån tjänst och vägra ta några beslut..:mad:
 
Jaha, nu får jag äta frukost själv. Enligt kollegan gillar inte lärarna att vi sitter i personalrummet så hon vill inte gå dit. Jag vägrar källare och tänker sitta här ändå.
Nu kom rektorn fram och sa att det är trevligt att se att jag sitter i personalrummet.

Nån av dem pratar skit och jag misstänker att jag vet vem..
 
Jaha, nu får jag äta frukost själv. Enligt kollegan gillar inte lärarna att vi sitter i personalrummet så hon vill inte gå dit. Jag vägrar källare och tänker sitta här ändå.
Nu kom rektorn fram och sa att det är trevligt att se att jag sitter i personalrummet.

Nån av dem pratar skit och jag misstänker att jag vet vem..
Känns inte som att det är rektorn som pratar skit.
 
PÅ jobb efter några veckors frånvaro. Hunden är superaktiv och som tur är så är bästa hundkollegan här idag och har redan aktiverat henne som hejsan :D

Nu är det dags för lite frukost. Någon gång idag-imorgon eller på torsdag kommer det en fotograf som ska ta kort på oss för hemsidan. Ja jag erkänner att jag både fixat håret och sminkat mig och kommer göra tills fotografen har varit här. Inte för att det egentligen gör någon skillnad ser lika sliten ut med smink som utan men man kan ju låtsas :D
 
Är sådär trött att det liksom gör fysiskt ont i kroppen. Varit uppe sedan strax efter 4 i morse, låg bara och grubblade och kunde inte somna om.

Min bil har besiktning i juli och med tanke på att framrutan är sprucken + bromsrören fått anmärkning för rost senaste två besiktningarna så får den istället somna in i år. Behöver alltså en ny bil innan dess.

Jag var och kollade första gången igår och hittade en Opel Astra från 2011 för 74 000. Gått 11 000 mil, såg fin och hel ut, jättebra verkligen. Men jag kan inget om bilar? Den är dyr tycker jag, jag hade helst velat hittat något under 50. Men samtidigt håller den 8 år till för det priset är det ju riktigt bra.... men samtidigt behöver jag inte bestämma mig och köpa något än. Mammas granne jobbar på bilfirma och skulle hålla ögonen öppna, "vi löser det" sa han men man vet ju aldrig?

Usch vet inte hur jag ska göra. Det är så jobbigt när jag som sagt inte kan något och känner att jag inte kan fatta ett bra informerat beslut utan liksom får gissa och anta bara.
 
Trött på att jag är så vimsig och okoncentrerad på jobbet. Nu har jag gjort ett fel som jag inte kan rätta.
 
Är sådär trött att det liksom gör fysiskt ont i kroppen. Varit uppe sedan strax efter 4 i morse, låg bara och grubblade och kunde inte somna om.

Min bil har besiktning i juli och med tanke på att framrutan är sprucken + bromsrören fått anmärkning för rost senaste två besiktningarna så får den istället somna in i år. Behöver alltså en ny bil innan dess.

Jag var och kollade första gången igår och hittade en Opel Astra från 2011 för 74 000. Gått 11 000 mil, såg fin och hel ut, jättebra verkligen. Men jag kan inget om bilar? Den är dyr tycker jag, jag hade helst velat hittat något under 50. Men samtidigt håller den 8 år till för det priset är det ju riktigt bra.... men samtidigt behöver jag inte bestämma mig och köpa något än. Mammas granne jobbar på bilfirma och skulle hålla ögonen öppna, "vi löser det" sa han men man vet ju aldrig?

Usch vet inte hur jag ska göra. Det är så jobbigt när jag som sagt inte kan något och känner att jag inte kan fatta ett bra informerat beslut utan liksom får gissa och anta bara.
Det är väl vid 10 000 mil slitage delar börjar gå sönder? Det jag fått lära mig är att andra ska en köpa en ganska ny bil eller en äldre där mycket slitage delar redan är bytta.
 
:eek::crazy::cry::cry::cry:
Så hemsk och berörande historia ... herregud alltså. Man inser aldrig riktigt vad som pågår förrän man hör det direkt från en överlevare..
 
Är sådär trött att det liksom gör fysiskt ont i kroppen. Varit uppe sedan strax efter 4 i morse, låg bara och grubblade och kunde inte somna om.

Min bil har besiktning i juli och med tanke på att framrutan är sprucken + bromsrören fått anmärkning för rost senaste två besiktningarna så får den istället somna in i år. Behöver alltså en ny bil innan dess.

Jag var och kollade första gången igår och hittade en Opel Astra från 2011 för 74 000. Gått 11 000 mil, såg fin och hel ut, jättebra verkligen. Men jag kan inget om bilar? Den är dyr tycker jag, jag hade helst velat hittat något under 50. Men samtidigt håller den 8 år till för det priset är det ju riktigt bra.... men samtidigt behöver jag inte bestämma mig och köpa något än. Mammas granne jobbar på bilfirma och skulle hålla ögonen öppna, "vi löser det" sa han men man vet ju aldrig?

Usch vet inte hur jag ska göra. Det är så jobbigt när jag som sagt inte kan något och känner att jag inte kan fatta ett bra informerat beslut utan liksom får gissa och anta bara.

Jag tycker det låter dyrt (om den inte är extremt pedantskött). Men vilket pris som helst är för högt när det gäller Opel i min värld... :angel: det är inte mitt favoritmärke direkt :D

Vill du ha något som bara går och går skulle jag titta på Volvo. VW är också trevliga generellt men med en annan prisbild. En Skoda av nyare årgång till rätt pris är också värt att titta på, om den är välskött.
 
Gråtit som ett barn hos gyn.
Det gick inte att sätta in spiralen :( Fick medicin med mig hem att ta innan nästa försök, samt att jag ska få Stesolid. Funkar inte det får jag sövas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
55 039
Senast: dobbis
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 026
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 609
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp