Vad gör vi? Del CCXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker bestämma mig för vad jag ska göra med håret. Har rejält med utväxt nu och hela poängen med en mörkare fäg (det blå och lila) var ju att jag skulle slippa bleka så mycket, men iiingen blå färg tar på den obehandlade utväxten.
Så nu funderar jag på att köra typ svartlila permanentfärg på rötterna och riskera att det dimmar av resten av håret eftersom permanentfärg alltid blöder... eller ge upp och köra blekbad igen! Beslut, beslut.

I värsta fall finns ju alltid svart! :D
Vad är din naturliga hårfärg?

En gång i tiden för många, många långa år sedan var jag blond. Att döma av utväxten dessa dagar är jag nog mer musbrun, men det är svårt att säga. :D Jag har inte sett min naturliga färg sedan jag var sexton.
Ljusbrun låter kanske trevligare än musbrun.
Musbrun kanske är mer dassig dock 🤔
… och på tal om möss.
Vem tror ni sitter och tittar på mig för att sen helt sonika gå och stjäla ur kattens matlåda?
Jo en liten liten mus. Absolut inte alls rädd heller.
Detta skedde i morse.
Får komma ihåg ta en bild imorgon om jag ser Putte igen. (Den håller till i köket)

… och på tal om möss.
Vem tror ni sitter och tittar på mig för att sen helt sonika gå och stjäla ur kattens matlåda?
Detta skedde i morse.
Får komma ihåg ta en bild imorgon och jag ser Putte igen. (Den håller till i köket)
Blonda rötter ser ofta lite trista ut sådär generellt om man inte är en sådan där magisk lintott som oftast bara barn är. :D På sätt och vis vore det intressant att låta det växa ut och se vad som händer men det tror jag inte att jag orkar.

De kan vara fräcka, de små! Se bara upp så att det inte finns fler.

Förardörren inpassad men den livar inte riktigt med tröskellådan, dörren är 2 cm för långt in på mitten så det finns två lösningar, antingen kapa tröskellådan och bocka den eller kapa dörren och bocka den, det blir dörren, det är insida och botten som får snittas och svetsas ihop igen och det syns inte, dörren är ju klädd på insidan. Det är dom små detaljerna som annars syns och gamla karosser var inte så välpressade, man körde i samma pressverktyg så länge det gick och därför blev all ekonomiplåt skit i passformen då det oftast var dom första i produktionen som rostade först och behövde delar, där var det nya pressverktyg, ekonomibitarna pressades med samma verktyg, då duktigt slitna.

Jag började ju laga rost i slutet av 70-talet innan jag ens hade körkort, då var det gassvets som gällde, sen ledsnade jag på rosthögar och sa aldrig mera och det höll i 40 år innan jag fick ett återfall och nu är jag här IGEN. :laugh:

… och på tal om möss.
Detta skedde i morse.
Får komma ihåg ta en bild imorgon om jag ser Putte igen. (Den håller till i köket)
En granne hade en råtta i stallet som flyttade ihop med stallkatterna, den blev tam men varken förorenade inne eller förstörde nåt, mössen försvann iom. att råttan flyttat in så den hade nog gjort processen kort med dom som ville in i reviret.

Blonda rötter ser ofta lite trista ut sådär generellt om man inte är en sådan där magisk lintott som oftast bara barn är. :D På sätt och vis vore det intressant att låta det växa ut och se vad som händer men det tror jag inte att jag orkar.

De kan vara fräcka, de små! Se bara upp så att det inte finns fler.
Min man var sån lintott och min ena son är det, sanslöst vithåriga nästan. De andra är någonstans mellan mörkblond och ljusbrunhållet :)

• Hjärta
Reactions: Sel
Min systerson är fortfarande lintott. När han var barn brukade turistande japaner fotografera honom. 😮
Min äldsta är den som är blondast, eller blond helt enkelt. När han föddes var hans hår typ silverfärgat och då sa de äldre kvinnorna på förlossningen att barn som föds med den färgen kallas att de föds med silverhätta och förblir lintottar. Det har stämt.

• Gilla
Reactions: Sel
Precis hemma från stallet. Iskallt inne som vanligt.
Sen undrar jag hur fasen folk får ihop arbete och 3 hästar :rofl: O då motioneras ingen nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund