Vad gör vi? Del CCXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Promenerat med tösen i snöfall och på oplogade gångvägar i morse, lite halvjobbigt att pulsa i 15cm lössnö. Sen var det bara hem och skotta i 1,5 h. Fick lämna lite till mannen, för ryggen sa stopp. Lagade lite lunch till mig och mannen, som jobbar hemma. Skönt att han slapp åka iväg i detta vädret. Tågen hade garanterat varit sena eller inställda.

Eftermiddagens promenad gick lättare, för nu hade de plogat. Och jag hoppas innerligt att det inte kommer snöa mer nu, som de hotat med. Räcker fint som det är faktiskt :meh:

Om ngn undrar.😉
IMG_8756.webp

Och om din mobil/dator blir konfiskerad kommer polisen SÄKERT att tro på att det bara var leder du sökte på. Jo, aaaabsoluuuut... :D
Jag går ju på ADHD-medicn och ibland slänger de in ett random drogtest bara för att man bör göra så. De tror inte direkt jag knarkar. Men en gång testade jag positivt på Fentanyl. :eek:
Tydligen kan man göra det om man tagit Bisolvon. Jag hade avbokat en tid pga förkylning. Så de fattade kopplingen och trodde inte att jag tog Fentanyl. 😂

Dag 7 med att jag äter vitlökskroketter.
Chansade och köpte de då de vanliga inte fanns och nu är jag beroende 😅

Det + en sallad med bulgur, rödlök, gurka, tomat, juice av en citron och olivolja.
Riktigt gott!
Jag fick nyss något nostalgi-ryck och tänkte på när jag var tonåring och jag och kompisar gjorde såna med lövbiff och bea jämt. Fick något sug efter såna och googlade om det ens fanns kvar.
Nu har jag dubbel bekräftelse på att det finns. Måste prova om det var så gott. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund