Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag läser Bricken på Svartvik av Vibeke Olsson. Läser avsiktligt bara lite per dag för att inte göra slut på serien för fort.

Fick två böcker i helgen som jag inte kände till innan, Vådan av att vara Skrake av Kjell Westö samt Det broderade hjärtat av Carole Martinez. Någon som läst dessa? Baksidetexterna talar inte direkt till mig men det vore ju synd att missa en bra bok.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Jag läser just nu Out of Oz, sista boken i Gregory Maguires fyraboksserie om Oz. Den kom ut redan 2011 men jag har inte velat läsa den förrän nu, och efter så där 50 sidor har jag kommit på varför: det var bara Wicked i serien som faktiskt var riktigt bra. Bok två och tre var mellan-blä och fyran känns precis lika mellan-blä.

Oh well, jag får väl läsa klart den och sedan aldrig tänka på Maguire igen. :D

Fråga: är det någon som vet var man kan få tag i Harry Potter-serien i ljudboksformat på svenska? Min amerikanske man försöker lära sig svenska och vill lyssna på en "mellansvår barnbok" i bilen. Harry Potter borde passa eftersom han redan har läst böckerna flera gånger och kan storyn. Jag har kikat runt i dem svenska boklådor jag känner till men den är slutsåld överallt, och som utlandssvensk känns det som att det finns många webbaffärer jag inte känner till. Några tips?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Oj, visste inte ens att det var en serie! Läste wicked för några år sedan, men säger du att de följande böckerna är sämre så kommer de nog inte bli lästa av mig iaf ;) gillade wicked visserligen, men inte stormförtjust ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Låna dem på biblioteket och skumläs dem - det kan ju vara jag som är kräsen! Nu har jag läst 230 sidor av Out of Oz och den börjar bli bättre. Inte bra, men ok. :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

haha, får se :p Var som sagt inte överförtjust i första, så vet inte om jag orkar med en fortsättning ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Efter att ha läst här har jag klickat hem Vi måste prata om Kevin, läste de två första breven Amazon lagt ut som sample.

Annars läser jag nu Mercy Blade av Faith Hunter, del tre i en serie. Stör mig lite på en sak bara, och det är att huvudpersonen gjorde om samma fel i både bok ett och två. Jag tycker den är jättebra annars, men just detta stör mig, kommer samma sak upp i denna bok kommer jag verkligen störa sönder mig, men hittills verkar det inte så. :) Det är verkligen en riktigt bra Urban Fantasy, om någon här läser sådant. :) Första boken i serien heter Skinwalker. :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har läst ut "Dödgrävarens dotter" och efter en svajig början blev det bättre. Ingen riktig höjdare, men ger mersmak av författaren (tur det, eftersom jag har "Blonde" liggande i nattduksbordet).
Har dock inte riktigt intresse att börja direkt med nästa Oates utan började igår med Mons Kallentofts "Vattenänglar". Har inte läst något av honom förut - stavningen av förnamnet ger mig klåda och aversion - men hittade den här på reabordet på den lokala konsumaffären.

Blev riktigt positivt överraskad av språket redan första sidan, trevligt skrivet! Får se om persongalleriet och storyn håller - i så fall en väldigt trevlig ny deckarbekantskap.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Har läst ut Catching Fire, andra delen i Hunger Games. Gillade den, ska bli kul att läsa sista delen och se vad som händer! Förutom att jag ska börja på Mockingjay så läser jag även Fjäril i koppel av Zinat Pirzadeh, inte kommit så långt än.

Jag har kommit in i mitt flyt igen vad gäller läsandet, skönt efter flera veckor (månader?) av torka :p
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det gäller många klassiker, tycker jag. :p Att de är bättre på film, alltså. Väldigt smidigt att ta sig igenom det litterära kulturarvet i form av film, eller för all del teater, jämfört med att läsa.

<snip>

Jag ONSKAR att nagon kunde filma James Joys' Ulysses. Det ar den absolut mest utdragna bok i varldshistorien. (10 sidor for att beskriva mensvark?:crazy:)

Jag behovde nagot att lasa haromkvallen och tog fram en gammal bok av Bill Bryson, A Walk in the Woods. Jag alskar hans sprak, jag maste nog leta ratt pa och lasa om de andra vi har ocksa.:grin:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

:eek: Nehej ... det skulle inte ens bli en kortfilm kvar.:p

Haha, den skulle ju aldrig ta sluuuut, snacka om evighetsfilm :D

*kl*

Jag började på Flickorna i Riyadh imorse och är nästan klar. Älskar!

Började även på Liftarens guide till galaxen inatt någon gång (jag veeet, sist av alla igen), den är rolig!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Haha, den skulle ju aldrig ta sluuuut, snacka om evighetsfilm :D

*kl*

Jag började på Flickorna i Riyadh imorse och är nästan klar. Älskar!

Började även på Liftarens guide till galaxen inatt någon gång (jag veeet, sist av alla igen), den är rolig!

Fast nar de filmar tar de ju bara med hojdpunkterna ... det finns inga sadana, bara en laaaaannnnggg utdragen evighets berattelse.

Laste nyss 'Girls of Riyadh' sjalv. Jatte bra och oh vad jag kanner igen mycket fran den varlden och da stod jag anda bara pa kanten och tittade in.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Är nu inne på den tredje boken i Karin Alfredssons serie om Ellen Elg och jag måste säga att Karin Alfredsson imponerar på mig mer och mer! Dels skriver hon väldigt insiktsfullt om oerhört angelägna ämnen och dessutom är hon riktigt duktig på att väva ihop olika levnadsöden till riktigt intressanta historier! Fr o m bok två är det till min STORA glädje inte författaruppläsning heller (lyssnar på ljudböckerna) utan suveräna Katarina Ewerlöf som uppläsare! Ser verkligen fram emot att fortsätta med resten av serien!!!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

QUOTE]

*KL*

Blev rekommenderad Leif GW Perssons triologi som börjar med "Mellan sommarens längtan och vinterns köld" så den har jag nu gett mig på och fastnat direkt. Här finns verkligen hela persongalleriet poliser och lite till.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag var på loppis i lördags (jag och mamma plockade ihop arton böcker på typ en kvart...) och under eftermiddagen lyckades jag läsa tre pocketböcker :o fast de var korta förstås.

Min typ brorsa av Johanna Lindbäck - typisk ungdomsbok som man kan lista ut handlingen i bara genom baksidan, men vad sjutton för 2:- tänker jag

Pojken som kallades det av Dave Pelzer - sist i världen. Vidrig. Men bra. Hittade även uppföljaren men jag får nog vänta lite med den.

Och så Hemma hos Martina av Martina Haag som jag läst förut men köpte åt mamma och inte kunde låta bli att läsa om...

Nu läser jag Belle du Jour, Diary of a London call girl. Den är intressant men till och med jag som verkligen inte är pryd eller äckelmagad kan bli lite "taken aback" av vissa meningar och episoder ska jag villigt erkänna. Men den är roligt skriven och rätt lättläst om man hoppar över vissa bitar som faktiskt är rätt onödiga att läsa.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har kommit längre in i Joyce Carol Oates "Dödgrävaren". Jag gillade den inte alls i början men den växer till att bli en riktigt intressant roman. Ger mersmak av författaren - tur att jag har en till liggande i nattduksbordet lånad av samma granne.

!

Det är knepigt med oates, hon går från brilliant till skräp, tillbaka till brilliant igen, ibland inom loppet av ett par sidor / ett par kapitel, men tyvärr ibland hela böcker.

Jag gillade Dödgrävaren, trevligt språk, intressant berättelse, men läste ( eller försökte läsa) "älskade syster" som har en berättelse som borde tilltala mig men språket och skrivstilen är sååå krystad, orkar inte ens försöka ta mig igenom den, lite som att försöka läsa Kallentoft....outhärdligt.

Har "Blonde" stående i bokhyllan som jag ska läsa någongång men jag måste hämta mig från svedan av "älskade syster " först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 373
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 710
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: hamilton1
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 880
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp