Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Förmodligen skrev du Flickorna I Riyadh, det har jag gjort ett antal gånger :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Har precis börjat läsa "The Swedish Girl" som förmodligen är en fruktansvärt dålig bok egentligen, men det var bara ett sånt otroligt sammanträffande att jag hittade den att jag var tvungen att slå till. Den handlar om en svensk student som åker till Glasgow för att plugga - precis som jag - och hela boken utspelar sig sedan här i Glasgow vilket är väldigt ovanligt. Den svenska studenten blir dock mördad, och just den biten hoppas jag ju att jag personligen slipper uppleva själv... Som sagt: förmodligen ingen kvalitetsbok, men det ska ändå bli kul att se hur det hela utvecklas!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har nu läst ut "Blocket" av Karin Wahlberg, blev inte bättre än jag hoppats. Nåja, duger i brist på annat.
Igår läste jag också Morgan Allings "Kriget är slut". Snabbläst. Förskräcklig historia med hopp ändå om att fler drabbade kan lyckas ta sig ur en hård barndom (för att underdriva).
Ganska tunt språk men det är klart, Alling är ju inte en författare utan underhåller på annat språk än det skrivna.
Funderar på vad jag ska kasta mig över härnäst, men det blir nog ingen läsning idag så jag hinner tänka.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl.

Jag läste ut Mikael Niemis Fallvattnet igår och jag tyckte verkligen om första halvan men sen skulle jag ha velat ha lite mer än det som gavs. Kanske lite från räddningspersonal eller vad som hände sen men samtidigt är det ju lite av ovissheten som gör att historien kommer att komma tillbaka till mig.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag läser om Paul Austers The New York Trilogy. Har säkert läst den tio gånger förut men blir lika förtjust varje gång jag plockar upp den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Läser Ön av Lotta Lundberg. Har börjat så lovande! Precis som i den förra jag läste av henne, Skynda kom och se - så handlar det om moral. Den här gången om kolonialperspektiv, om exotisering osv. Njutbart språk också.

Det skulle låta knäppt om jag beskrev den så jag snor från förlaget:

Långt ute i Söderhavet ligger Ön. I eget majestät, bortglömd och paradisisk under palmerna. Där arbetar Olivia, en svensk läkare, sedan tjugo år i sjukstugan. Hon har blivit en självklar del av Ön, älskar Taip men deltar även i danserna på Udden.

När turister från en lyxkryssning anmäler sexuella övergrepp på Ön skickas Christian, en brittisk socialchef, dit för att utreda sanningen bakom anklagelserna. Under några heta månader kommer allas föreställningar om frihet, sexualitet och skuld ställas på sin spets.

Ön är en av Samväldets sista kolonier i Stilla havet. Vems är paradiset? Och vem kan lämna föreställningen om det?

 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Har nu läst ut 31 dream street av Lisa Jewell. En riktig chick-lit, men bra för att vara den genren! Trevliga karaktärer, även om inte alla riktigt höll boken ut. Men det bvar mysig och jag var sugen på att fortsätta läsa när den låg på nattduksbordet :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har just börjat med "nyanserna" som jag fått låna av en arbetskamrat.
Är inte alls imponerad av språket och får ingen direkt känsla kring "jag" i boken.
Hittills inte så spännande.
En nojig flicksnärta som blir kär i en nästan lika ung rik kille. Tja.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag tyckte inte det. :o Jag vet inte om jag hade för höga förväntningar men jag tyckte att den var ok, inte mer. Men kanske borde läsa om den?

*kl*

Jag har precis läst ut The Road av Cormac McCarthy. Helt otroligt bra bok som verkligen berörde. Har börjat på The Catcher in the Rye av Salinger nu. Eller ja, läst halva första sidan iaf så jag har ingen uppfattning alls än så länge.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Haha! Nej det är nog ingen idé, du är inte smart nog ändå ;) :p

Om jag minns rätt anledning till att du inte gillad den så kommer du nog inte tycka bättre om den om du läser den igen.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nej men stort tack för tipset! Måste absolut läsa den! Ska försöka läsa ut boken jag läser nu så får den bli nästa bok helt enkelt.

Är inne i en period när jag aldrig läser ut böckerna. Fattar inte varför..?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Sömnlös natt natten till igår och då läser jag som alltid en himla massa, både under natten och följande dag när jag bara inte orkar göra... någonting, typ.

Oftast blir det omläsningar så jag kan hoppa över bitar och skumläsa vissa bitar. Sedan läser jag väldigt fort också, så det låter helgalet att jag läste fyra böcker under 24 timmar igår, men... tja ;)

Först läste jag ut Barbara Voors Mina döttrars systrar som jag tyckte jättemycket om.
Mian Lodalens Trekant
Mike Gayles Brand new friend
Arabella Weirs Does my bum look big in this?
Och Sue Townsends The growing pains of Adrian Mole (ÄLSKAR henne)

De tre senare är helt enkelt underhållande och inget annat, men det är rätt bra när man försöker fördriva tiden.

Igår hittade jag lite gamla loppisfynd från England och gav mig på The Rise and Fall of the Queen of Suburbia. Utspelar sig tidigt åttiotal i en liten stad i Sussex, svart humor men vansinnigt rolig på sina ställen. Prestationsångest och gazpacho och chokladtårtor och politiskt engagerade femtonåringar så det smäller om det ;) Det är lite Desperate Housewives över det, just de här perfekta polerade ytorna, men ändå inte riktigt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Haha! Nej det är nog ingen idé, du är inte smart nog ändå ;) :p

Om jag minns rätt anledning till att du inte gillad den så kommer du nog inte tycka bättre om den om du läser den igen.

Jag misstänkte att det kan vara intelligensen som brister. :p

Då har du bättre minne än jag. :angel: Jag minns faktiskt inte riktigt varför jag inte gillade den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag snodde åt mig all intelligens, hon är mest eye candy!

micaelathegreat: Om du är snäll kan jag berätta. Eller så läser du om den och så ser vi om du gillar den den här gången :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Jag har precis läst klart "Kommendant i Auschwitz" av Rudolf Höss och börjat med "Vid avgrunden" av Gitta Sereny. De känns obehagligt aktuella.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag snodde åt mig all intelligens, hon är mest eye candy

Kan stämma, jag har ju sett dig i bildtrådar:angel:








(Det är emot mina principer att bedöma bukefalisters utseende men för att inte missförstås måste jag göra ett undantag här. Niphredil är typ snyggast på buke, annars hade jag inte skrivit sådär:cool:)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Åh men mandalaki, du är väl för snäll! Men oroa dig inte, din plats som Daisy Poppy Boo Boos gudmor är redan garanterad! :love: ;) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 658
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 355
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 801
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp