Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

det är skitgott. som äppelpaj utan äpplen. smör och socker är ju en himmelsk kombo och havregrynen suger snällt upp alltihop.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Måste helt klart testas någon gång!


Här kommer mitt ullaredsinköp!
ullared.jpg




Detta köptes:
6 body - lång ärm
2 body kort ärm
5 byxor
1 shorts
1 tshirt
1 kofta
2 pyamas
8 par strumpor
3 mössor

Blandat i stl 50, 56 och något i 62.

Övrigt
Amningskupor - 1gångs
flaskborste
Flaskställ
Nappflaskor
Nappar
Hjulskydd till vagn
babyborste
nagelvårdsset
puder
babyolja
skötbädd
skötbäddsöverdrag
tvättservetter
lakan till spjällsäng
påslakan/örngott
mjukisdjur
spjällskydd
täcke
kudde
filtar i fleece
babycape (att ha efter bad)
babysitter
sängmobil (ej på bild)
blöjhink


Jättenöjd med allt, utom babysittern. På visningsex så var där en svart mobil hängandes över sitsen, men den fick man tydligen köpa separat. :( Nu får jag försöka fixa till något själv/se var man kan hitta en sådan att köpa...

Tyvärr fanns där inga 10-kr bodys denna gången. Jag som tänkt storshoppa i den lådan :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vad mycket fint du fick köpt! :)
Den där bodyn med en giraff på köpte svärmor till oss när hon var nere - i grönt (fast den var nog långärmad tror jag) :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Njäe, har provat några ggr men eftersom tjejerna inte riktigt hittar bröstvårtan själv än så måste jag T sax-grepp för dom ska hitta rätt och dom tappar greppet rätt ofta så blir så bökigt o ha båda armarna upptagna och dessutom sonda samtidigt :D provade att A gjorde saxgrepp och sondade men han är ju så tafatt så det blev mest mjölkbad av det hela :rofl:

Du kommer ångra bittert att du bara köpte ett paket ammninginlägg om du får mjölkstinna tuttar :devil: ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Njäe, har provat några ggr men eftersom tjejerna inte riktigt hittar bröstvårtan själv än så måste jag T sax-grepp för dom ska hitta rätt och dom tappar greppet rätt ofta så blir så bökigt o ha båda armarna upptagna och dessutom sonda samtidigt :D provade att A gjorde saxgrepp och sondade men han är ju så tafatt så det blev mest mjölkbad av det hela :rofl:

Du kommer ångra bittert att du bara köpte ett paket ammninginlägg om du får mjölkstinna tuttar :devil: ;)

vad innebär saxgrepp? :D

Tanken är att sy egna inlägg, därav att jag bara köpte ett paket ;) Känns mer ekonomiskt att ha några som är tvättbara...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Smart att sy tvättbara!! Vad för material?

Jag sitter och ammat just nu och i samma stund som jag läser amningsinlägg så känner jag hur det börjar rinna!:D (har precis befriat boobsen från tvångströjan... ) men handduk funkar fint.. på natten om man vill lufta sig lite ,..:grin:
Det var det där med romantik alltså... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vet inte, inte kommit så långt ännu :p

Men tänkte bara googla lite och se vad det är för material på de som säljs färdiga. Lätt och enkelt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Bomull, ull eller siden är väl det som används mest. Jag har i bomull för att slippa handtvätta...

På natten använde jag mest engångs, de satt bra och var helt ok att sova i. Dagtid gillade jag inte att ha engångs, de var svettiga och läskiga tyckte jag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Sedär, då är det inte många inköp kvar för dig heller?

Majola: hur många par behöver man? Jag köpte ett paket med 3 par som jag tänkte testa innan jag tar hem fler. Jag har ju lätt att få skav av allt så jag behöver använda och se om det funkar innan jag vågar skaffa fler men funderar på hur många jag i så fall kan behöva beställa.

Kl
I sängen efter en rejäl trött-dag och dåligt humör-dag och kan bannemig inte se röken av någon som helst trötthet. Hallå John Blund! Jag behöver lite såntdär mirakelgrus i ögonen så jag kan vakna till en bättre dag i morgon! :mad:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag har/hade tre eller fyra par tror jag. Bytte varje dag, ibland två gånger per dag och det läckte mycket. Det är nog väldigt personligt hur ofta man måste byta. Om jag inte hade några rena och torra så tog jag väl engångs på dagen också helt enkelt.

Jag köpte mina direkt av min barnmorska och om det funkar med amning den här gången så köper jag nog två par till (har kasserat ett tror jag).
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

vad innebär saxgrepp? :D

Tanken är att sy egna inlägg, därav att jag bara köpte ett paket ;) Känns mer ekonomiskt att ha några som är tvättbara...
Saxgrepp är ett tag om bröstvårtan med lång och pekfinger så bröstvårtan kommer längre in i munnen och blir tydligare för bebis att känna så det triggar sugreflexen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

*kl*

Men vad är det frågan om här? Ingen som har skrivit på hela dagen? :confused: Föder ni barn eller ammar allihop eller?

Jag har varit hos gynekologen igen. Allt var väl med mig och liten - förutom att de upptäckte att de glömt bort klamydiatestet som absolut måste föras in i journalen... Nu måste jag kasta mig in igen i veckan, vilket känns lite segt eftersom jag har nästan tre mil dit... Dumt nog har jag bara 300 grams buffert innan jag spränger 11-kilos-gränsen som jag i hemlighet hade satt upp för mig själv. Måste nog revidera lite. Hb var 136, hjärtljud bra, mitt blodtryck 120/80, huvudet nere. Gyn ville dock inte ge några garantier på att jag bara ska behöva vänta två veckor till. Taskigt tycker jag. :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Nä, jag gick i säng någon timme efter att jag gick upp och sov tills för en halvtimme sedan så man kan väl säga att jag har sovit sedan 22 igår ;) Helt klubbad är jag. Något barn blir det nog inte idag men snaart hoppas jag, det är nämligen mitt nästa mål så jag kan sätta upp det nya som ligger några veckor fram i tiden: börja träna :D jag tänkte investera i mig själv och skaffa gymkort till sommaren så jag kan roa mig lite med det när karln är på jobbet.

Jag skulle ha åkt till stallet idag men med tanke på hur trött jag var och att jag har somnat bakom ratten flera gånger förut var det nog bra att jag lät bli...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Hoho, började också undra. DS är ju hyfsat aktiv annars. Hon är säkert och föder barn :cool:

Skönt att allt såg bra ut, men drygt att de missat en sån sak.

Själv kan jag inte tillföra tråden så mycket, mer än massa gnäll :devil:
Och viktgräns, vad är det? :angel: Jag har helt gett upp, orkar inte bry mig alls längre. Är nog +15 kg snart, men det skiter jag i...
Är så jävla trött nu, bläääääh. Fötterna värker, benen värker, jag är tung och otymplig. Har varit inne i stan och handlat idag, och det är säkert nåt fel på mig, men jag blir helt färdig av det... Några fler ärenden med, och in och ut ur bilen, flänga in i affärer osv :banghead:

På onsdag har vi nån sån där föräldragrupp, får se vad som sägs där...
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Oj, nej, trollet håller sig inne!
Jag har bara haft lite annat att pyssla med :)

Gott att allt ser bra ut med dig och bebis! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Men då, jag hade sett fram emot en vår-bebis till ju :D

Om ni förresten får läsa rubriker under morgondagen om "Kvinna hemmahörande i Småland tryckte mobiltelefon i halsen på sin man" så är det jag.
Trots att karln ligger i gästrummet så överröstar hans larm alla mina försök att sova längre än till halv sju. Jag låg och lyssnade på hans larm i en timme innan jag gick upp idag, då är det svårt att inte vråla något obscent in i gästrummet :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

kl

jag och charlie har varit på shoppingtur, en mikro, en ipad och lite mat blev det.

men nu ammar vi :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

En timme? Väntade du så länge? :o nu brukar ju min karl gå upp efter mig även när han ska till jobbet men en halvtimme är det längsta jag har väntat innan jag frågat om han är döv. Hade hans börjat ringa upp så tidigt som halv sju hade jag sparkat honom ur sängen efter andra signalen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Här ringer hans väckarklocka ca 5:30 tror jag (vägrar att kolla på min klocka när den börjar ringa utan kniper ihop ögonen). Men han snoozar kanske 2-3 gånger och stänger i alla fall av den emellan.

Har precis beställt mig en smartphone och känner mig just nu jättemodern. Ska bara planera veckans mat och skriva inköpslista också efersom jag dessutom är jätte-modern i familjen och vi utan mig skulle hungra varje dag typ.

Vad ska ni äta i veckan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 574
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 903
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 665
Senast: Heulwen
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
94 517
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp