Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hinner inte skriva här, men läser iaf i princip varje natt. Grattis alla som fött!
Min lille är en kung på att "snuttamma", vissa dagar/nätter känns det som jag inte gör annat än att amma.. Vilket resulterar i sömnbrist deluxe. 😔 Hoppas verkligen att det vänder snart, håller på att gå sönder. Har i dagarna börjat med napp på inrådan av BVC, men funkar väl knappt en tredjedel av gångerna ungefär. Laddar inför ännu en sömnlös natt då han nu har sovit nästan hela dagen.. Suck!
Tips? (annat än "sov när barnet sover"). Håller honom vaken bäst jag kan när han ammar, men han somnar ändå ifrån (och fortsätter sutta) trots handkramande, buffande blöt papperstuss osv. En amning kan liksom lätt ta 45 min, för att sedan börja om 10 min senare 😰
 
Hinner inte skriva här, men läser iaf i princip varje natt. Grattis alla som fött!
Min lille är en kung på att "snuttamma", vissa dagar/nätter känns det som jag inte gör annat än att amma.. Vilket resulterar i sömnbrist deluxe. 😔 Hoppas verkligen att det vänder snart, håller på att gå sönder. Har i dagarna börjat med napp på inrådan av BVC, men funkar väl knappt en tredjedel av gångerna ungefär. Laddar inför ännu en sömnlös natt då han nu har sovit nästan hela dagen.. Suck!
Tips? (annat än "sov när barnet sover"). Håller honom vaken bäst jag kan när han ammar, men han somnar ändå ifrån (och fortsätter sutta) trots handkramande, buffande blöt papperstuss osv. En amning kan liksom lätt ta 45 min, för att sedan börja om 10 min senare 😰

Det funkar inte att liggamma och få iaf lite sömn/vila medan han äter/snuttar nattetid? Så klarar jag nätterna med en bebis som i perioder vill ha bröstet ofta på natten och inte är alls imponerad av napp.
Kram!
 
Idag runt halv tolv kom äntligen vår son. :heartKänns helt galet, jag har nog fortfarande inte förstått att vi är föräldrar. Och dessutom till det här fina, fina barnet. Förlossningen och tiden direkt efter blev väl inte direkt som jag önskat men jag är väldigt stolt över mig själv som tog mig igenom detta. :)
 
Idag runt halv tolv kom äntligen vår son. :heartKänns helt galet, jag har nog fortfarande inte förstått att vi är föräldrar. Och dessutom till det här fina, fina barnet. Förlossningen och tiden direkt efter blev väl inte direkt som jag önskat men jag är väldigt stolt över mig själv som tog mig igenom detta. :)
Stort grattis och du ska vara mäkta stolt att du burit och fött din son oavsett omständigheterna ❤️
 
Kom på att jag inte uppdaterat listan :D

Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
9 - unicornia, 32 år, 1a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - Safir, 31 år, 2a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
3 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
14 Panamera, pojke, 2996 gram, 48 cm
16 Anemone, flicka, 4425 gram, 52 cm
17 Ynnej, flicka, 3008 gram, 48 cm
18 Flixon, flicka, 3796 gram, 52 cm
21 Ja88, flicka, 4325 gram, 52 cm
23 megin, flicka, 2880 gram, 51 cm

April
7 unicornia, pojke, 2580g, 48 cm
9 Elin_b, pojke, 3680 gram, 51 cm
11 Lady_D, pojke, 4256 g, 52 cm
20 _zvea_, flicka 3542 g, 49 cm
21 Safir, flicka, 3270 gram, 49 cm
21 Tussilagos, pojke, 2468 g, 47 cm
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
9 - unicornia, 32 år, 1a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - Safir, 31 år, 2a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
3 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
14 Panamera, pojke, 2996 gram, 48 cm
16 Anemone, flicka, 4425 gram, 52 cm
17 Ynnej, flicka, 3008 gram, 48 cm
18 Flixon, flicka, 3796 gram, 52 cm
21 Ja88, flicka, 4325 gram, 52 cm
23 megin, flicka, 2880 gram, 51 cm

April
7 unicornia, pojke, 2580g, 48 cm
9 Elin_b, pojke, 3680 gram, 51 cm
11 Lady_D, pojke, 4256 g, 52 cm
20 _zvea_, flicka 3542 g, 49 cm
21 Safir, flicka, 3270 gram, 49 cm
21 Tussilagos, pojke, 2468 g, 47 cm
27 Luktpion, pojke, 3890 g, 53 cm
 
Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag? 🙈 Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
 
Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag? 🙈 Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.

Killgissar men kanske amningsnapp? Vän med bebis använder för att knodden har svårt att få tag utan vet jag

Och grattis! :heart
 
Killgissar men kanske amningsnapp? Vän med bebis använder för att knodden har svårt att få tag utan vet jag

Och grattis! :heart
Tack så mycket! :heart Det blir en tur till apoteket idag. Måste införskaffa bröstpump, mjölk-kopp och så amningsnapp då. Vi lär ju testa! Undrar hur man vet vilken storlek man ska ha på napparna? 🤔
 
Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag? 🙈 Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
Funkar inte med kalla fingrar heller? Jag klämmer annars ihop bröstet "långt fram" i de lägena, det brukar räcka för att min lilla ska kunna få tag då.
 
Alltså vad gör man när ena bröstvårtan inte är toppig utan rund så att bebisen inte får något tag? 🙈 Det hjälper inte att försöka toppa till den genom att trycka/rulla.
Prova med hamburgergrepp, de ska ju inte suga på själva vårtan utan ha ganska mycket av vårtgården och bröstvävnaden i munnen. Jag har en bröstvårta med "mindre optimal" form och det är på bröstet med lite trögare utdrivning så båda barnen har föredragit det andra med resultatet att det ratade bröstet ofta varit överfullt och spänt.

För mig har det gått lättare med tvillinggrepp eller att liggamma på den sidan.
 
Funkar inte med kalla fingrar heller? Jag klämmer annars ihop bröstet "långt fram" i de lägena, det brukar räcka för att min lilla ska kunna få tag då.

Jag vet inte, hela jag är som en bastu så mina händer är alltid jättevarma nu. Jag ska försöka skölja händerna i kallt vatten och se hur det blir! :)

Prova med hamburgergrepp, de ska ju inte suga på själva vårtan utan ha ganska mycket av vårtgården och bröstvävnaden i munnen. Jag har en bröstvårta med "mindre optimal" form och det är på bröstet med lite trögare utdrivning så båda barnen har föredragit det andra med resultatet att det ratade bröstet ofta varit överfullt och spänt.

För mig har det gått lättare med tvillinggrepp eller att liggamma på den sidan.

Han verkar hugga in när han är över "knoppen", så när den inte finns så tar han inget tag utan bara snuttar runt och blir arg. Jag testade att liggamma men fick inte till det. Då hade jag ju dock varit vaken i två dygn i sträck, var nyförlöst och hade en jättearg bebis så utgångsläget var väl inte optimalt. 🙈 Tack för tips, jag ska testa! Vi ska på koll ikväll och prata amning och de ska förhoppningsvis göra en amningsobservation så jag kan nog få hjälp därifrån också. :)
 
Jag vet inte, hela jag är som en bastu så mina händer är alltid jättevarma nu. Jag ska försöka skölja händerna i kallt vatten och se hur det blir! :)



Han verkar hugga in när han är över "knoppen", så när den inte finns så tar han inget tag utan bara snuttar runt och blir arg. Jag testade att liggamma men fick inte till det. Då hade jag ju dock varit vaken i två dygn i sträck, var nyförlöst och hade en jättearg bebis så utgångsläget var väl inte optimalt. 🙈 Tack för tips, jag ska testa! Vi ska på koll ikväll och prata amning och de ska förhoppningsvis göra en amningsobservation så jag kan nog få hjälp därifrån också. :)
Hoppas du får bra hjälp! Liggamning är guld värt, speciellt på nätterna ❤️

Jag har, utöver hamburgergreppet, använt mig av "flipple-tekninken" för att få bebis att gapa ordentligt och ta ett stort tag. Kanske kan det funka för er :)


På lillebror behövde man typ trycka bröstvårtan i gomtaket för att han skulle suga tag och på den sidan där bröstvårtan är liten och plan var det såklart jättesvårt att få till. Även nu sitter jag som ett dubbelvikt C och typ doppar bröstet i munnen på honom för att han ska ta ett ordentligt tag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 689
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 788
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 964
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 683
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp