Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I eftermiddag åker vi in för en kontroll. Blodtrycket håller sig ok så länge jag är i vila men det räcker med att jag går upp för trappen hemma så stiger det ordentligt och jag blir hielt snurrig. Känns inte som bästa förutsättningarna för att föda barn, det är ju lite mer ansträngande än att gå i en trapp. Så det känns bäst att kolla upp det.
 
RS och andra sjukdomar
Mitt andra barn hade rsv när hon var 3,5 mån och fick vara på sjukhus i en vecka. Inget rolig alls. Storasyter gick inte i förskola och vi hade inte varit i ngr större folksamlingar. Så jag tänker att man ska vara försiktig men det är ändå svårt att undvika allt, specillt när man har större barn också som går i skolan och leker med kompisar. Handla mat behöver man ju göra också.
 
I eftermiddag åker vi in för en kontroll. Blodtrycket håller sig ok så länge jag är i vila men det räcker med att jag går upp för trappen hemma så stiger det ordentligt och jag blir hielt snurrig. Känns inte som bästa förutsättningarna för att föda barn, det är ju lite mer ansträngande än att gå i en trapp. Så det känns bäst att kolla upp det.
Åh vad jobbigt att inte få må bra när det närmar sig. Hoppas du får hjälp!
 
I eftermiddag åker vi in för en kontroll. Blodtrycket håller sig ok så länge jag är i vila men det räcker med att jag går upp för trappen hemma så stiger det ordentligt och jag blir hielt snurrig. Känns inte som bästa förutsättningarna för att föda barn, det är ju lite mer ansträngande än att gå i en trapp. Så det känns bäst att kolla upp det.
Bra att ni åker in, hoppas de tar väl hand om dig och bebis!
 
Så inlagd för 24h blodtrycksmätning (men om det ser ok ut räcker det med till imorgon fm). Kommer få blodtrycksmedicin insatt så hoppas det hjälper. Saknar redan barnen ngt otroligt, jag är ju med dom dygnet runt annars.

Bebis mår bra iaf, ctg ser fint ut. Tillräckligt med vatten och bra flöde i navelsträngen.
 
Min lille hjälpreda var vaken ikväll när vi fodrade hästarna :love:

3 veckor idag!
29010
 
Jag hittade en lådcykelgrupp på Facebook där många hade gjort likadant, så då vågade jag med :D har satt fast den med spännband och så ner genom avrinningshålen i golvet, känns stabilt! Har också slaktat ett liggunderlag och lagt mellan golv och babyskydd som lite extra dämpning. Jag har en bas som jag egentligen tänkt sätta fast men den har en metallbåge så det blev så himla trångt för storasyster. Men jag kör extremt långsamt över alla sprickor, gropar och liknande så det inte blir för skumpigt. Inser ju vad bra dämpning bilar har :p

Ja vi har ju knappt 3 km till storasysters förskola, för långt för att hon ska orka gå/cykla men det känns ju helt vansinnigt att ta bilen dit 2ggr/dag! Det här känns mycket bättre :)
Så skönt att det fungerar! Underbart!

De där korta bilfärderna är så jäkla onödiga och just nu kör vi väldigt mycket mer bil än vanligt (varannan dag mot normalt en gång i veckan).

Vi har ju så mycket kullersten som ligger i vågor och gropar att ta oss förbi för att komma någonstans alls, så jag tror att det kanske blir lite väl skumpigt med lådcykeln än, men det känns väldigt hoppfullt för framtiden och jag ska definitiv läsa på mer! Vi trodde att vi skulle behöva vänta tills han blev sex månader innan vi kan sätta babyskyddet i lådan, men så lång tid ska det nog inte behöva ta. Hurra!
 
Alltså, det här med utvecklingssprång, märker ni av det hos era små? Frank är sedan några dagar tillbaka mer ledsen på dagarna ffa på eftermiddagen, sover oroligt och är överlag ner missnöjd. Vill minnas att han hade en period när det var såhär för ett par veckor sedan, skulle kunna stämma överens med första resp andra utvecklingssprånget..,

Sen det här med kläder. Upplever att Frank ffa när vi är inne och på natten blir varm och funderar på om jag skulle införskaffa kortärmade bodys/ pyjamas? När han är ute får han alltid ha långärmat och solhatt pga solen (vi är ju alltid i skuggan när det går). Hur tänker ni andra kring sommarkläder?
Jag tror att det är ett utvecklingssprång vi just genomlidit. Extremt missnöjd och ledsen bebis som ville äta konstant dygnet runt under en tid, knappt sov och sen från en dag till en annan lugnade ned sig lite och istället började bjuda på fantastisk kontakt och ett intresse för omvärlden vi inte sett förut. Vilka blickar! Plötsligt kan han gråta tårar också.
 
Så inlagd för 24h blodtrycksmätning (men om det ser ok ut räcker det med till imorgon fm). Kommer få blodtrycksmedicin insatt så hoppas det hjälper. Saknar redan barnen ngt otroligt, jag är ju med dom dygnet runt annars.

Bebis mår bra iaf, ctg ser fint ut. Tillräckligt med vatten och bra flöde i navelsträngen.
Skönt att bebisen har det bra❤️
 
På BVC fick vi veta att vår lille kille, som låg en bra bit under snittet vid födseln, nu kämpat sig brant uppåt, såväl längd- som viktmässigt. Under sin första månad har han vuxit sex centimeter och ökat nästan ett kilo i vikt, så även om han fortfarande är tunn har han knappat in en hel del och väger nu som en vanlig nyföding med sina 3,8 kg till 55 cm. Ursäkta min fixering vid dessa siffror, men han var ju så pyttig när han kom att det är ljuvligt att se honom växa!

För övrigt är vi alltjämt slitna och sover inte mycket, även om den värsta krisen för tillfället är över.
 
På BVC fick vi veta att vår lille kille, som låg en bra bit under snittet vid födseln, nu kämpat sig brant uppåt, såväl längd- som viktmässigt. Under sin första månad har han vuxit sex centimeter och ökat nästan ett kilo i vikt, så även om han fortfarande är tunn har han knappat in en hel del och väger nu som en vanlig nyföding med sina 3,8 kg till 55 cm. Ursäkta min fixering vid dessa siffror, men han var ju så pyttig när han kom att det är ljuvligt att se honom växa!

För övrigt är vi alltjämt slitna och sover inte mycket, även om den värsta krisen för tillfället är över.
Men så skönt, jäklar vad han växt! :D
 
Blir troligtvis igångsatt redan idag eller senast imorgon. Läkaren tycker att det är onödigt att försöka ställa in medicin när bebis ändå kan komma närsomhelst. Risiken är bara stor att medicineringen blir fel och att jag eller bebisen mår dåligt av det istället.

Igångsättning blir en ny erfarenhet.
 
Blir troligtvis igångsatt redan idag eller senast imorgon. Läkaren tycker att det är onödigt att försöka ställa in medicin när bebis ändå kan komma närsomhelst. Risiken är bara stor att medicineringen blir fel och att jag eller bebisen mår dåligt av det istället.

Igångsättning blir en ny erfarenhet.
Håller tummarna att allt går bra.
Jag har ingen egen erfarenhet av igångsättning men har flera vänner som gått igenom det, alla har haft bra erfarenheter och inget ont att säga om tillvägagångssättet.
 
Blir troligtvis igångsatt redan idag eller senast imorgon. Läkaren tycker att det är onödigt att försöka ställa in medicin när bebis ändå kan komma närsomhelst. Risiken är bara stor att medicineringen blir fel och att jag eller bebisen mår dåligt av det istället.

Igångsättning blir en ny erfarenhet.
Hoppas det går bra, jag fick ju en jättebra förlossning med igångsättning så jag hoppas det blir lika bra för dig :)
 
Tack för era lyckoönskningar. Jag har lite lätta, oregelbundna värkar. Jag hoppas att det startar igång av själv annars blir jag igångsatt imorgon förmiddag.

Känns lite overkligt att vi antagligen har våran bebis hos oss imorgon.
 
Min förlossningsberättelse
Kl 21.00 på fredagskvällen märkte jag att det blev kladdigt i trosorna, när jag gick på toa såg jag att det var slem och blod som kommit. Jag ringde då till förlossningen och de sa att jag skulle vänta och se om värkarna drar igång, annars är det inget farligt med en liten blödning sa barnmorskan.
Kl 22.30 började jag få rätt kraftiga sammandragningar och vid 02.00 gjorde det så ont och jag klockade värkarna som kom oftare och oftare. Då ringde jag igen till förlossningen och de ville vi skulle åka in.
Vi kom dit 04.30 och fick påkopplat ctg som visade kraftiga värkar, då var jag öppen 4 cm. Vid 06.00 låg jag på golvet och skrek för jag hade så ont. Fick börja med lustgas som hjälpte litegrann men sen fick jag EDA som inte hjälpte någonting. Vid 07.00 var jag fullt öppen. Vid 08.00 fick jag EDA igen som tog och ja det var som himmelriket.
Eftersom jag inte kunnat slappna av något hade han inte åkt ned så långt i bäckenkanalen så det tog till 12.30 innan jag fick börja krysta. Efter 40 minuter kom han. Och vilken känsla att få upp sitt barn på bröstet!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 386
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 549
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 463
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 481
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp