Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Jag har läst här ett tag men inte vågat skriva då jag inte riktigt ännu vågat slappna av och vara glad över graviditeten, pga ett missfall i juni.. har under många veckor nästan gått och väntat på att se blod, men nu har vi nått v.11 (10+4) så börjar så smått känna mig lugn! Är liksom så konstigt, förra graviditeten (missfall i vecka 8) så var jag sjukt glad, vi planerade jättemkt, kollade på barnvagn, säng etc, jag funderade över kläder och ja alla de där praktiska bitarna.. jag lade upp en plan för ledighet från jobbet..och sen bara poff, missfall, och hela världen rasade :( så har inte vågat göra samma misstag igen, men det gör också att den här graviditeten känns overklig..
Jag hoppas att jag kan stanna kvar i tråden, ska bli kul att inte vara läsa utan kunna vara med i diskussionerna med! :)
Bf 20/4!
Känner igen känslan, försöker dock vara positiv.
Vi fick ett missfall i vecka 17, så RUL denna gång kommer vara hemskt...
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet


Tror att jag vågar hoppa in här, är ju dock väldigt tidigt fortfarande. Jag var i alla fall och gjorde ett ultraljud idag och fick se ett litet pickande hjärta :love: så om allt går som det ska blir det en liten majbebis :heart
 
Finns ju en anledning till att första delen på andra trimestern kallas för spökveckor...
Det är nog ingen fara alls ska du se!

Dopplern har kommit nu, så jag ska hämta ut den på posten efter jobbet. Är på tok för tidigt att testa redan nu så ska försöka hålla mig 1-2v iallafall.

Förlåt för sent svar men tack :heart Går runt och varvar ingenting med lätt molvärk och ömma bröst, jag kanske helt enkelt har världens bästa graviditet 😅
 
Tack för era svar angående föräldraledighet! Jag har googlat ett par timmar så det känns väl lite klarare nu i alla fall. :)

Inatt hade jag en väldigt otrevlig dröm. Det låg en perfekt liten bebis på ett bord, men den andades inte och inget hjärta som slog. Jag minns inte sammanhanget före men jag visste att den var min. Olustig känsla i magen när jag vaknade. Drömmer ni om bebisar? Jag har bara drömt en dröm tidigare om en bebis, för några veckor sedan. Det var en väldigt fin dröm däremot, närbilder på ett glatt bebisansikte. :)

I övrigt händer inte så mycket mer än att jag äter som en häst och har vad känns som stenhårda bröst. På fredag är det dags för KUB. Just nu är jag mest orolig över att vi över huvud taget ska hitta till rätt ställe, få tag i parkering och hela den biten. Eller tänk om de inte hittar något alls? Bara "ojsan, här var det visst tomt." Fel på graviditetstestet och sen bara jag som inbillat mig. Illamående i en månad bara rent från psyket. :p Missad mens av ren vilja. Nej nog ska det väl finnas något... Hoppas jag. :nailbiting:
 
Tack för era svar angående föräldraledighet! Jag har googlat ett par timmar så det känns väl lite klarare nu i alla fall. :)

Inatt hade jag en väldigt otrevlig dröm. Det låg en perfekt liten bebis på ett bord, men den andades inte och inget hjärta som slog. Jag minns inte sammanhanget före men jag visste att den var min. Olustig känsla i magen när jag vaknade. Drömmer ni om bebisar? Jag har bara drömt en dröm tidigare om en bebis, för några veckor sedan. Det var en väldigt fin dröm däremot, närbilder på ett glatt bebisansikte. :)

I övrigt händer inte så mycket mer än att jag äter som en häst och har vad känns som stenhårda bröst. På fredag är det dags för KUB. Just nu är jag mest orolig över att vi över huvud taget ska hitta till rätt ställe, få tag i parkering och hela den biten. Eller tänk om de inte hittar något alls? Bara "ojsan, här var det visst tomt." Fel på graviditetstestet och sen bara jag som inbillat mig. Illamående i en månad bara rent från psyket. :p Missad mens av ren vilja. Nej nog ska det väl finnas något... Hoppas jag. :nailbiting:

Det låter ju inte som att du enbart inbillat dej 😉 Drömmer inte om bebisar men har senaste veckorna drömt mycket med olika typer av förlossningstema. Kanske har med att göra vad jag läser innan jag somnar.
 
Det låter ju inte som att du enbart inbillat dej 😉 Drömmer inte om bebisar men har senaste veckorna drömt mycket med olika typer av förlossningstema. Kanske har med att göra vad jag läser innan jag somnar.

Nej jag tycker det borde vara lite för mycket symtom för att inte vara på riktigt. :pDessutom borde det väl synas på KUB-blodprovet om man inte var gravid? Eller? Haha, så nojig. Känner att det var längesen något var "svart på vitt" så det känns som KUB kommer lägligt... Behöver lite påfyllnad av bekräftelse.

Vad är det för bil du läser, är det någon du kan rekommendera? :)
 
Vecka 14 nu och jag tycker inte illamåendet lättat än... Det är ju inte så kraftigt så jag överlever väl men går runt och mår lite risigt hela tiden liksom. Imorse kräktes jag för första gången. Vill ju inte att det ska bli VÄRRE helst.
 
Ni som ligger ungefär i tid med mig (V 18-18), har ni fått tid för RUL än? Tycker det borde trillat in nu, men jag kanske bara är otålig?
 
Nej jag tycker det borde vara lite för mycket symtom för att inte vara på riktigt. :pDessutom borde det väl synas på KUB-blodprovet om man inte var gravid? Eller? Haha, så nojig. Känner att det var längesen något var "svart på vitt" så det känns som KUB kommer lägligt... Behöver lite påfyllnad av bekräftelse.

Vad är det för bil du läser, är det någon du kan rekommendera? :)

Att föda av Gudrun Abascal. Tycker den är sådär, väldigt mycket personligt tyckande.
 
Ni som ligger ungefär i tid med mig (V 18-18), har ni fått tid för RUL än? Tycker det borde trillat in nu, men jag kanske bara är otålig?
Det är olika rutiner i olika landsting. Här får man rul-tiden i samband med KUB/12 veckors ultraljudet. Jag har 5 november, evigheter bort känns det som!

Det är drygt att vara beräknad i slutet på månaden! Hänger i en fb-grupp för BF mars 19 och de allra flesta har ju gått flera veckor/nästan en hel månad längre än mig och stoltserar med sparkar, RUL-tider inom kort och känns allmänt mycket längre på väg än en själv :p
 
För övrigt har jag fått det lite körigt sista veckorna....Har fått massor av sammandragningar då jag jobbar, som blir smärtsamma då jag ignorerar dem och fortsätter jobba. Och foglossningen har eskalerat rejält. Och jag har ju absolut inte ett jobb där man kan anpassa tempot eller vila lite vid behov. Så jag har varit hemma på egen sjukskrivning senaste veckan och var hos mvc-läkaren igår. Hon sjukskrev mig på halvtid i en månad till att börja med men varnade för att det kanske inte kommer godkännas av FK för att det är så tidigt i graviditeten.... Känns skit faktiskt alltihop. Både stressen runt detta, oron i samband med sammandragningar som man ju absolut inte vill ha en massa i v 15, jobbigt att ha ont och inte kunna vara aktiv som vanligt, grubblerier vad som händer om FK krånglar... är ju liksom evigheter kvar av graviditeten än. :cry:
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
20 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet

Lägger till mig med! V. 12 och mår så jäkla illa, trodde att det började avta förra veckan men var visst falsk alarm, känns som det istället ökar intensitet.. :(
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
20 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet

Lägger till mig med! V. 12 och mår så jäkla illa, trodde att det började avta förra veckan men var visst falsk alarm, känns som det istället ökar intensitet.. :(
Gillar inte illamåendet men gillar att vi börjar bli så många nu :love::banana:
 
Ni som snart ska ha RUL. Ska ni ta reda på könet?

Nu har ju inte jag RUL vidare snart utan först om en månad men vet redan att vi inte tänker ta reda på könet.

Vi körde på överraskning med sonen och gick hela graviditeten och var helt övertygade om att det var en liten tjej. När han kom ut höll jag på att smälla av och ropade ”Älskling hon har en snopp!!”. Tyckte dock inte alls att det var en negativ upplevelse att bli så överraskad och det var en överraskning som hade varit väldigt rolig oavsett utfall :)

Det där med att köra på ovisshet rör dock upp mycket känslor hos folk. Alla har en åsikt huruvida det är ”helt rätt” eller att man är skogstokig :grin:
 
Här i Österrike är det väldigt fa som inte tar redan pa kön (generellt gör man fler ultraljud och har manga chanser att se). Med barn 1 ville vi veta, men barn 2 ville vi veta först men hon ville inte riktigt visa sa det var osäkert sa da sa vi att vi kollar inte fler ganger. Barn 3 ville jag veta men inte min man men han sa att det var ok att jag visste men det var inget roligt att veta när inte han visste. Barn 4 kollade vi inte och kommer troligvis inte göra nu heller.

Eftersom vi har fyra döttrar stjuter vi pa det sättet upp "nu fich/far ni äntligen en pojke, vilken tur att pappan far förstärkning" eller "men blev det en tjej till, stackars pappan" lite. (kan tillägga att min man inte har ngn emot även en femte tjej men andra verkar ha problem med det).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 890
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 653
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
43 466
Senast: VLMF
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp