Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska definitivt ta reda på kön, om det går att se. Vi är för nyfikna för något annat :D

Jag vet! Jag är också för nyfiken för att låta bli tror jag. Däremot kanske vi kommer hålla det för oss själva. Orkar inte med att alla ska tycka så mycket. Dessutom är sambon van vid att göra ultraljud och kan nog komma att se det ändå.
 
Jag vet! Jag är också för nyfiken för att låta bli tror jag. Däremot kanske vi kommer hålla det för oss själva. Orkar inte med att alla ska tycka så mycket. Dessutom är sambon van vid att göra ultraljud och kan nog komma att se det ändå.
Jag är jätteimponerad, och helt oförstående, till folk som kan låta bli att kolla :D
 
Här i Österrike är det väldigt fa som inte tar redan pa kön (generellt gör man fler ultraljud och har manga chanser att se). Med barn 1 ville vi veta, men barn 2 ville vi veta först men hon ville inte riktigt visa sa det var osäkert sa da sa vi att vi kollar inte fler ganger. Barn 3 ville jag veta men inte min man men han sa att det var ok att jag visste men det var inget roligt att veta när inte han visste. Barn 4 kollade vi inte och kommer troligvis inte göra nu heller.

Eftersom vi har fyra döttrar stjuter vi pa det sättet upp "nu fich/far ni äntligen en pojke, vilken tur att pappan far förstärkning" eller "men blev det en tjej till, stackars pappan" lite. (kan tillägga att min man inte har ngn emot även en femte tjej men andra verkar ha problem med det).
Det är ju helt galet hur folk kan ha åsikter om sånt.
Läst flera gånger på familjeliv (:angel:) om folk som väntar det ena eller andra och nästintill skulle vilja ha abort för att de inte vill ha en flicka/pojke. Helt galet.
 
I natt drömde jag att vi såg på ultraljudet VÄLDIGT tydligt att det var en pojke, gick inte att missa om man säger så :D Siri 4 år är mycket bestämd att det ska bli en flickbebis, annars vill hon stoppa tillbaks den i magen :o Adrian 7 vill helst ha en kille till och Emanuel 6 pratar om bebisen som en hon. Det är många funderingar! Känns alltmer orealistiskt att kunna avhålla sig från att kolla... :p
 
Haha, kommer absolut inte kunna hålla mig från att kolla om vi tar oss så långt. Har också börjat drömma massor av bebisrelaterade saker, nu senast drömde jag dock att jag stod i köket och knaprade på en blåmögelost :rofl: Hann äta upp halva innan jag kom på mig själv med att jag kanske inte borde äta den? Mitt dröm-jag fick plötsligt mycket dåligt samvete :o
 
Haha, kommer absolut inte kunna hålla mig från att kolla om vi tar oss så långt. Har också börjat drömma massor av bebisrelaterade saker, nu senast drömde jag dock att jag stod i köket och knaprade på en blåmögelost :rofl: Hann äta upp halva innan jag kom på mig själv med att jag kanske inte borde äta den? Mitt dröm-jag fick plötsligt mycket dåligt samvete :o
Jag drömmer också så sjuka drömmar och pratar MASSOR i sömnen. Härom natten sade jag tydligen högt och med mycket klar stämma "Den är pastöriserad FYRA gånger!" och "Jag har pastöriseringsbiljett!". Mestadels drömmer jag dock väldigt otäckt och oroligt, vilket säkert beror på att jag är kissnödig.
 
Senast ändrad:
BH-letandet ligger på is, hittade en på Lindex, de hade ETT exemplar i 70H och den funkar okej, så jag tvättar ofta och väntar på att lägga på mig över ryggen, typ.

Vad gäller kön är jag ganska ointresserad av att ta reda på det och bryr mig liksom inte riktigt om vilket kön det är, men min partner som önskar hett att det ska vara en flicka, vill så gärna att vi kommer att göra det.
 
Fler ytliga funderingar från en tydligen klädfixerad blivande mor: varför är alla gravidbyxor skinny jeans eller treggings? Varför?:cry: Vecka 16 nu och magen är i vägen i mina (mestadels) högmidjade byxor.

För övrigt ligger jag vaken och oroar mig en massa om nätterna, för allt mellan himmel och jord. På nätterna ifrågasätter jag att vi alls ska ha barn, men på dagarna känns det inte alls så. Jag vet att man inte "ska" tänka sådär, men nattliga tankar är nattliga tankar och mest av allt släkt med katastroftankar och saknar helt logik.
 
Det är ju helt galet hur folk kan ha åsikter om sånt.
Läst flera gånger på familjeliv (:angel:) om folk som väntar det ena eller andra och nästintill skulle vilja ha abort för att de inte vill ha en flicka/pojke. Helt galet.

Ja och det är sa sorgligt att det är sa. Framförallt för min man som det är "sa synd" om med sina fyra döttrar, han kommer ju fa det sa jobbigt när dom är i tonaren och maste "vaktas". Även om de flesta säkert säger det som skämt sa är det inte roligt att höra. För barnen sen kan det inte heller vara roligt om tom de egna föräldrarna önskade att de var ngt annat än dom är.
 
Fler ytliga funderingar från en tydligen klädfixerad blivande mor: varför är alla gravidbyxor skinny jeans eller treggings? Varför?:cry: Vecka 16 nu och magen är i vägen i mina (mestadels) högmidjade byxor.

För övrigt ligger jag vaken och oroar mig en massa om nätterna, för allt mellan himmel och jord. På nätterna ifrågasätter jag att vi alls ska ha barn, men på dagarna känns det inte alls så. Jag vet att man inte "ska" tänka sådär, men nattliga tankar är nattliga tankar och mest av allt släkt med katastroftankar och saknar helt logik.

Känner igen det där med nattliga funderingar. Skitjobbigt. Kan ligga vaken jättelänge och fundera över hur det ska bli. Var hos en kompis igår som har en nyfödd och en tvååring. Det var skrikfest hela kvällen och jag känner typ : ska det bli såhär? Vad har vi gett oss in på? Känner inte heller att det är så kul att vara gravid och då känner jag mig otacksam eftersom vi försökt så länge och lyckades på första ivf försöket. Det är lite jobbigt just nu 😩
 
Om jag känner oss själva rätt så kommer vi kolla kön på RUL om det visar sig att allting annat är bra.
Absolut inte för att någon av oss önskar oss varken en kille eller tjej, utan mer för att få veta allt som går att veta. Vi blir lika glada oavsett!

I mars trodde vi ju att vi bara skulle på rul och sen kunna fortsätta vänta på "leveransen", men det blev inte så. Denna gången är det enda jag önskar att hjärtat slår. Mer än så bryr jag mig inte så mycket om.

Vi har nästa ultraljud 22/10, då är vi på 12+0.
Jag har berättat för min syster nu iallafall, hon blev glad. Får se om jag berättar för resten av min familj i helgen..
 
Fler ytliga funderingar från en tydligen klädfixerad blivande mor: varför är alla gravidbyxor skinny jeans eller treggings? Varför?:cry: Vecka 16 nu och magen är i vägen i mina (mestadels) högmidjade byxor.

För övrigt ligger jag vaken och oroar mig en massa om nätterna, för allt mellan himmel och jord. På nätterna ifrågasätter jag att vi alls ska ha barn, men på dagarna känns det inte alls så. Jag vet att man inte "ska" tänka sådär, men nattliga tankar är nattliga tankar och mest av allt släkt med katastroftankar och saknar helt logik.
Jag har köpt mer kläder den senaste månaden än vad jag gjort det senaste året :o men jag har två par chinos som kom i ett klädpaket från tradera, är vi samma storlek kan du få dem ;)
 
Jag drömmer också så sjuka drömmar och pratar MASSOR i sömnen. Härom natten sade jag tydligen högt och med mycket klar stämma "Den är pastöriserad FYRA gånger!" och "Jag har pastöriseringsbiljett!". Mestadels drömmer jag dock väldigt otäckt och oroligt, vilket säkert beror på att jag är kissnödig.

Jag drömmer också helt sjuka drömmar - alltså en del är så konstiga att jag inte ens kan återberätta dem :confused:
 
Här rullar allt på, men inget speciellt händer värt att rapportera om. Det är väl inte för intet dessa veckor kallas spökveckorna liksom, haha. Är nu i v. 16.
Illamåendet har i all fall helt slutat nu, och även de kräkningar jag fick de sista veckorna som illamående. Så skönt!

Angående kön kommer vi ta reda på det vid RUL, vilket infaller om knappt fyra veckor för oss. Kommer då vara i v. 20 (19+3). Både sambon och jag är alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det.

Tog även tag i att säkerställa vad som kommer gälla för mig vid föräldrapenning, just SGI-biten.
Jag studerar nämligen nu, och trodde att jag skulle få vara rätt luspank och endast vara berättigad till lägstanivån. Vi hade ändå klarat oss ekonomiskt, men det hade inte blivit några stora summor över varje månad.
Men det visade sig att min SGI sedan innan studierna påbörjades är skyddad, så den kommer beräknas på en heltidslön istället. Så skönt besked! :banana:

Hoppas att allt rullar på bra för er andra i tråden!
Vi börjar bli ett rejält gäng nu :love:
 
Känner igen det där med nattliga funderingar. Skitjobbigt. Kan ligga vaken jättelänge och fundera över hur det ska bli. Var hos en kompis igår som har en nyfödd och en tvååring. Det var skrikfest hela kvällen och jag känner typ : ska det bli såhär? Vad har vi gett oss in på? Känner inte heller att det är så kul att vara gravid och då känner jag mig otacksam eftersom vi försökt så länge och lyckades på första ivf försöket. Det är lite jobbigt just nu 😩
Jag tänker en hel del på hur jobbigt det kommer att bli och på vilken stor omställning vi står inför. Min, eller vår, största oro utöver allt kring föräldraledighet, som för vår del blir komplicerat, är hur vi ska orka och hur vi ska klara att fortsätta vara snälla mot varandra när vi är jättetrötta av vaknätter. Jag tänker att det är okej att vara realist och inte måla upp allt i ett rosa skimmer, samtidigt som jag vill få lov att glädjas också. Min graviditet har hittills mest handlat om extremt illamående, trötthet, stress och nu en hel del foglossning, så det är klart att det påverkar känslan över graviditeten i stort. Allt det här och det du skriver om kan ju nog få existera samtidigt som vi är glada och förväntansfulla, tänker jag. Och visst är det väl rimligt att vara lite orolig och rädd?:):heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 883
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
43 457
Senast: VLMF
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp