Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh herregud, har börjat berätta för närmast anhöriga vilket är både roligt och ångestladdat, hade gärna velat vara kvar i bubblan med sambon längre men inser ju att t ex våra föräldrar skulle bli lite ledsna om dom inte fick veta förren det börjar synas

Berättade för farmor igår kväll, poängterar för henne att jag bara berättar för dom allra närmsta just ju och att det är ganska tidigt än.
Och poff, under natten har det trillat in massor med gratulationer från Avlägsna släktingar och Bekanta till familjen! Tanten måste ha slängt sig på telefon, bara river av ångest i kroppen på mig, så många ville jag inte dela med mig till nu!
 
Åh herregud, har börjat berätta för närmast anhöriga vilket är både roligt och ångestladdat, hade gärna velat vara kvar i bubblan med sambon längre men inser ju att t ex våra föräldrar skulle bli lite ledsna om dom inte fick veta förren det börjar synas

Berättade för farmor igår kväll, poängterar för henne att jag bara berättar för dom allra närmsta just ju och att det är ganska tidigt än.
Och poff, under natten har det trillat in massor med gratulationer från Avlägsna släktingar och Bekanta till familjen! Tanten måste ha slängt sig på telefon, bara river av ångest i kroppen på mig, så många ville jag inte dela med mig till nu!

Åh, vad segt att man inte kan hålla tyst när ni bett om det. Vi valde att inte berätta för min mormor förrän efter RUL för att jag vet att hon ändå inte kan hålla sig. Svärmor är likadan (fast kanske lite mer sansad) men där kunde vi inte vänta lika länge. Dock fick hon tydliga restriktioner om att inte berätta det för någon förrän efter RUL (tydligheten gick inte att ta miste på). Tråkigt att man inte kan respektera det tycker jag!
 
Det är sa trakigt när folk inte kan halla tyst när man ber om det.

Här känns det lite tvärtom, barnen har berättat för manga men jag har inte fatt ett grattis av en enda person (förutom av dom som jag/min man berättat för personligen). Idag är svärmor pa tur, jag är bade nyfiken samtidigt som jag är rädd för hennes reaktion. Eller jag vet egentligen redan hur det kommer bli, svärmor kan inte första hur vi vill ha sa manga barn och hon är inte speciellt bra pa att dölja sina reaktioner.
 
Haller alla tummar och tar för att allt ser bra ut. Far du ngt extra stöd för din oro?
Har fått extra ultraljud och sen kommer jag ha lika mkt kontroller hos bm som vid en första graviditet, samt att jag kan ringa och få tid till att lyssna på hjärtat om det blir alldeles för jobbigt..
just nu försöker jag bara räkna ner till nästa ultraljud, sen ultraljudet efter det. Och sen hoppas jag att oron släppt lite då vi passerat veckan det gick åt helvete sist :heart
Jag har möjlighet att få träffa psykolog via mvc men än så länge går det rätt bra! Börjar kunna glädjas lite nu när vi kommit en bit iallafall!
Har även en doppler hemma men den har jag inte lyckats med än :banghead:
 
Så nu har jag väl officiellt "gett upp"... Efter att ha varit hemma och bara tagit det lugnt i 5 dagar jobbade jag mina 4 tim igår, alla var väldigt vänliga och frågade vad som funkar för mig att göra (vilket inte känns riktigt ok egentligen när alla har mycket att göra, att inte kunna bidra så mycket), men ändå mådde jag jättedåligt hela kvällen igår. Massor av sammandragningar med ett läskigt tryck nedåt, helt trasig i bäckenet, värk i handlederna (minns inte om jag skrivit att jag fått känningar av karpaltunnelsyndrom också?) + hemsk huvudvärk... det är helt ohållbart att må så och inte orka med tiden på jobbet tyvärr. :( så ny läkartid på måndag för ev hel sjukskrivning och ny oro för vad FK ska tycka...
 
FK ringde förresten upp typ direkt efter att jag skickat in till dem att jag är hemma helt idag med och bad mig förklara varför jag inte klarar att jobba mina halva pass/på vilket sätt jag har försämrats...

Det är väl bra att de öppnar en dialog förvisso, handläggaren var inte otrevlig eller så men man blir ju så överrumplad när de plötsligt ringer och man ska motivera och uttrycka sig på "rätt" sätt och få fram hur det är (kanske är det som är tanken också? :cautious:) Allt det här tar ju oerhört på min väldigt begränsade energi och man är ju inte sitt skarpaste när man sover illa och ständigt har ont. Den ekonomiska stressen ligger ju och gnager också... blä bara. :down:
 
Så nu har jag väl officiellt "gett upp"... Efter att ha varit hemma och bara tagit det lugnt i 5 dagar jobbade jag mina 4 tim igår, alla var väldigt vänliga och frågade vad som funkar för mig att göra (vilket inte känns riktigt ok egentligen när alla har mycket att göra, att inte kunna bidra så mycket), men ändå mådde jag jättedåligt hela kvällen igår. Massor av sammandragningar med ett läskigt tryck nedåt, helt trasig i bäckenet, värk i handlederna (minns inte om jag skrivit att jag fått känningar av karpaltunnelsyndrom också?) + hemsk huvudvärk... det är helt ohållbart att må så och inte orka med tiden på jobbet tyvärr. :( så ny läkartid på måndag för ev hel sjukskrivning och ny oro för vad FK ska tycka...
Vad trist för dig, det är ju jobbigt när man inte kan bidra på samma sätt som man är van att göra. Hoppas att FK är förstående, för du kan ju inte jobba när du mår sådär! Du ska ju heller inte slita ut dig fullständigt bara för att klara jobbet, du ska ju orka med resten av dygnet också.
 
Har pratat med farmor nu och hon verkar ha vett att skämmas faktiskt, sa att hon bara blev så glad men förstod att jag helst hade berättat själv. Även skickat svar på alla gratulationer och sagt typ ”Tack men nu får ni hålla tyst om det tills efter jul” :p får se om det lyckas :cautious:

@Ja88 så tråkigt att kroppen inte pallar :(
 
wow tänk om ens föräldrar var så taggade på att ha barn, önskar lycka till!! Ni är bäst o kommer bli asbra föräldar :heartheart:heartheart:heartheart:heartheart:heart
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
23 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet


Uppdaterar med nytt datum :) framflyttad en bit till.

Allt såg bra ut på RUL :love: Tyckte kanske att jag såg en liten snopp men det kan ha varit navelsträng. Skönt att se, speciellt som jag inte känner av bebis än. Glömmer liksom av att jag är gravid emellanåt.
 
Idag var första gången jag kunde se liten buffa utanpå magen! :o
Känns lite overkligt med tanke på att jag inte var säker på att jag kände av bebis först förra veckan och har inget minne av att det var så tidigt med dottern. Men väldigt häftigt! :love:

Känner annars som många andra här att berätta om graviditeten för andra inte är min favorit syssla. Det känns ju väldigt privat men nu vet "alla" på jobbet i alla fall. Hade dock hoppats kunna vänta ett tag med att berätta för mina elever men nu börjar det synas på riktigt...
 
Vad trist för dig, det är ju jobbigt när man inte kan bidra på samma sätt som man är van att göra. Hoppas att FK är förstående, för du kan ju inte jobba när du mår sådär! Du ska ju heller inte slita ut dig fullständigt bara för att klara jobbet, du ska ju orka med resten av dygnet också.

Nä precis. Sambon drar ett tungt lass och gör det mesta som det är, men det är inte hållbart för nån i familjen att han får göra precis allt och att jag bara ligger och mår dåligt resten av dagen när jag har jobbat. Behöver kunna lägga den extremt lilla ork jag har på mitt välmående och de barn jag redan har.

Min BM var väldigt sympatisk och förstående när jag ringde och beskrev läget och bad om ny läkartid, men hur de resonerar på FK vet man ju inte. :cool: Det stör mig så galet att det är så himla godtyckligt. Jag hänger i en fb-grupp för BF mars där frågan har avhandlats lite och där finns alla upplevelser från godkänd heltidssjukskrivning jättetidigt i graviditeterna utan minsta knussel, till en som fick vänta månader på besked och tillslut fick avslag med uppmaningen att söka andra jobb, då med en månad kvar till BF... Det är så sjukt!

Idag var första gången jag kunde se liten buffa utanpå magen! :o
Känns lite overkligt med tanke på att jag inte var säker på att jag kände av bebis först förra veckan och har inget minne av att det var så tidigt med dottern. Men väldigt häftigt! :love:

Så mysigt! :heart Jag har ju för första gången placentan i bakvägg, den har suttit fram med alla de andra tre. Det är verkligen skillnad på hur tydligt jag känner buffarna den här gången! :love:
 
Idag var första gången jag kunde se liten buffa utanpå magen! :o
Känns lite overkligt med tanke på att jag inte var säker på att jag kände av bebis först förra veckan och har inget minne av att det var så tidigt med dottern. Men väldigt häftigt! :love:

Åh längtar så till de där buffarna! Minns att jag tyckte det var så mysigt. Senare också men då var det ju som att bebis försökte brotta sig ut och hela innanmätet vändes ut och in :D

Kanske en tillfällighet men denna bebis känns väldigt mycket lugnare än sin storebror. Både för avsaknaden av upplevda fosterrörelser men också då den på RUL låg hyfsat still och typ vinkade lite och sparkade lite. Storebror for runt som ett popcorn och de hade fullt sjå att lyckas mäta och se allt de skulle. Det fortsatte både senare i graviditeten och efteråt. Han är inte still en sekund förutom när han sover :bump:
 
Så mysigt! :heart Jag har ju för första gången placentan i bakvägg, den har suttit fram med alla de andra tre. Det är verkligen skillnad på hur tydligt jag känner buffarna den här gången! :love:

Eventuellt dum fråga men hur vet man var placentan är placerad? :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 345
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 623
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 748
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 019
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp