Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har jag också jobbat min sista dag. Nu är det bara att vänta! :D
Härligt! Jag jobbade ju min sista dag i början av november (innan sjukskrivningen alltså) så jag har ju "bara väntat" sen dess typ. Inte undra på att det känns som det har varit en urlång vinter :p:nailbiting:
 
Härligt! Jag jobbade ju min sista dag i början av november (innan sjukskrivningen alltså) så jag har ju "bara väntat" sen dess typ. Inte undra på att det känns som det har varit en urlång vinter :p:nailbiting:

Nej fy, så lång ”väntan” känns rätt olidligt. Jag hoppas på ett par lugna dagar för mig själv men sedan lär jag nog klättra på väggarna om bebis inte tittar ut. Försöker dock ställa mig in på att gå över tiden för säkerhets skull :p
 
Jag har också haft väldigt mkt bökande i magen de senaste dagarna, trots att han legat med huvudet ner mestadels av tiden sen åtminstone december typ.. i helgen är jag nästan säker på att han flyttat sig till tvärläge eftersom jag kände sparkar på varsin sida av magen :p Kul att han börjar flytta runt sig nu när han ska ner liksom?! :banghead::meh:
Sjögång i magen varje kväll/natt, så himla obehagligt! :wtf:
 
Då var BF här. Inte en känning ännu, men det kan ju ändra sig. Ny kontroll hos bm imorgon igen. Får passa på att njuta av det fina vädret och Skid-VM. Passade på att gå till frisören igår också. Har tyvärr fått ont i halsen och blivit förkyld 👎🏻
 
Då var BF här. Inte en känning ännu, men det kan ju ändra sig. Ny kontroll hos bm imorgon igen. Får passa på att njuta av det fina vädret och Skid-VM. Passade på att gå till frisören igår också. Har tyvärr fått ont i halsen och blivit förkyld 👎🏻
Frisörbesök är smart! Det dröjde 1,5 år efter mitt sista besök innan förlossningen tills jag kände att jag hade tid nästa gång :D

Segt att bli sjuk... Jag blev ju också sjuk nu när både sonen och sambon åkte dit men jag har klarat mig klart bäst hittills konstigt nog. De var helt däckade i feber, snor och slemhosta. Jag har varit lite tjock i halsen och känt mig lite hängig men inget farligt. Ska väl inte ropa hej än för det hänger ju kvar fortfarande men peppar peppar så verkar det bli en lindrig variant :)
 
Då var BF här. Inte en känning ännu, men det kan ju ändra sig. Ny kontroll hos bm imorgon igen. Får passa på att njuta av det fina vädret och Skid-VM. Passade på att gå till frisören igår också. Har tyvärr fått ont i halsen och blivit förkyld 👎🏻

Spännande! Tråkig timing att bli sjuk dock, hoppas du snabbt blir bättre! Verkligen härligt vårväder här också, hoppas våren fortsätter så :love:
 
Då var BF här. Inte en känning ännu, men det kan ju ändra sig. Ny kontroll hos bm imorgon igen. Får passa på att njuta av det fina vädret och Skid-VM. Passade på att gå till frisören igår också. Har tyvärr fått ont i halsen och blivit förkyld 👎🏻

Åh vad spännande! Själv har jag nästan 2 månader kvar, och det känns som evigheter.

En vän till mig hade feber och förkylning när hon fick sitt andra barn. Hon sa att själva förlossningen gick bra, men att hon blev väldigt nedsatt efteråt. Hoppas att du kryar på dig!
 
Ni som kollar på skid-vm kan se att vi också har underbart vårväder (Seefeld ligger ungefär en halvtimme från där jag bor).
Igår försökte jag "hugga" bort issnö i trädgården med förhoppning att den ska försvinna ngn gång. Men kroppen tyckte att det var en dålig ide.
 
Jag har ont i halsen och är förkyld men inte ngn feber. Försöker tänka att många kvinnor nog fött barn sjukare än vad jag är nu och att jag nog går över ett par dar till och säkert hinner hämta mig.

Ett försök att tänka positivt...
 
Tänk att om 3 veckor så är bebis här, jag blir verkligen pepp när jag tänker på det! Det är liksom en hanterbar tid så att man kan se ljuset i tunneln. Dessutom har solen lyst hela veckan, det är också väldigt livsglädjande sådär i största allmänhet :laugh:

Har väl beslutat mig för att tösen får lov att vara hemma med mig fram tills snittdagen nu. Har ju haft alla barn hemma denna vecka iom sportlov och det har funkat helt ok. Visst är det slitigare för kroppen men det känns samtidigt mer meningsfullt än att ligga hemma och uggla och vänta på att hämta hem barnen typ. Sen magsjuketiderna och att det larmas mycket om rs-virus spelar förstås in en hel del. Klart man kan få hem smittor ändå, via skolbarnen eller ärenden på stan helt enkelt, men faktum är ju att få ställen är så drabbade som en förskola såhär års :angel::crazy:
 
Morgonen började med mensvärk och sedan trolig vattenavgång. Har varit inne för kontroll på förlossningen och troligen är det mekoniumfärgat vatten. Ska få åka hem en kort stund men sen blir det ny kontroll 13.30 och efter det får vi räkna med att stanna.
Men då är det ju snart bebis för er iallafall. :love: Lycka till!
 
Morgonen började med mensvärk och sedan trolig vattenavgång. Har varit inne för kontroll på förlossningen och troligen är det mekoniumfärgat vatten. Ska få åka hem en kort stund men sen blir det ny kontroll 13.30 och efter det får vi räkna med att stanna.
Åh vad spännande :bump: stort lycka till!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 950
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 655
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 527
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp