Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag tycker detaljer låter som en mycket bra idé. Hur var tanken med det upplägget?
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Det minns jag faktiskt inte, var ju minst två år sedan jag höll den leken.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag tycker detaljer låter som en mycket bra idé. Hur var tanken med det upplägget?

Det var att alla skulle kunna trolla, alltså att varje deltagare hade en trollkarlsroll också. Om en deltagare blev trollad av två personer så hände inget men om hen blev trollad av en så behövde man rösta så som den bestämt. Detta gjorde ju att ulvarna kunde prata ihop sig om hur de skulle trolla, och styra hela leken totalt. Eh, dålig förklaring. Det var min första lek som sagt, så jag trodde att upplägget ALLTID var så och begrep inte hur goda sidan nånsin kunde vinna.

Sorry Sasse ;)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Förstår att det kan vara svårt att minnas. Lite synd bara för det lät intressant och ruskigt rörigt:D
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Aha om man utvecklar konceptet lite skulle det nog kunna bli rätt kul (iallafall för LL :devil:)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Förhoppningsvis var det i början av min LL-tid, men troligen var det under en testperiod jag hade, typ "Skulle det här upplägget funka? Nähe. Testar något nytt!" Har lärt mig att den typen av lekar jag själv gillar inte är så uppskattade av andra, så nu håller jag sällan lekar.

Jag tror faktiskt att en lek med ett sådant upplägg hade kunnat fungera, om den organiserats bättre. Nu gjorde jag ju en skitstor miss med hur ulvarna kunde trolla, och det gick ju sådär för goda sidan då :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Om Mammas föreslår att alla ska kunna trolla: gå inte med på det. :p

Hahaha är nog ingen risk, kul som LL möjligtvis, men jag hatar rösttrolleri!! Framförallt efter leken där jag blev rösttrollad två dagar i rad och alla var sååå övertygade om att man inte kunde bli det. :cautious:
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag tycker också det är frustrerande med trollkarlar i leken. Inte av samma anledning som du dock, jag tycker det är skittråkigt att jag aldrig blir trollad :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Har lärt mig att den typen av lekar jag själv gillar inte är så uppskattade av andra, så nu håller jag sällan lekar.

Fast jag tycker dina lekar brukar vara roliga. Har fått uppfattningen att många tycker det? Det var bara den där första leken som var så konstig och gjorde att jag hatar trollande för all framtid :devil:
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Fast jag tycker dina lekar brukar vara roliga. Har fått uppfattningen att många tycker det? Det var bara den där första leken som var så konstig och gjorde att jag hatar trollande för all framtid :devil:

Jag har fått rätt mycket klagomål på mina "annorlunda" lekar, och folk som inte velat vara med. Personligen tycker jag det är skittråkigt att hålla en liknande lek som du nu gjort, en sådan vanlig. Jag älskar twistar eller när det går mot lätt vansinne :angel: :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag tror jag har deltagit i en lek med Sasse som LL och i så fall gillade jag den.
Trollkarlar brukar jag inte gilla då det kräver att det är rätt person som får rollen för att den ska generera något vettigt. Jag har mig veterligen bara blivit trollad en gång och då skickade LL ut infon om det långt efter DL så jag hade redan röstat den dagen och var inte inne mer efter det.
Om man utvecklar det där upplägget endel så kunde det bli intressant. Jag ser spontant 2 möjligheter. Om det är 1 som trollar så händer inget, är det 2 så blir personen trollad, är det 3 så händer inget osv. Andra möjligheten är att lyan kan bara lägga en trollning/offer om den sen ska bli trollad så krävs det att även någon utanför lyan trollar personen på samma sätt. Det finns säkert massor av fler sätt att lösa problemen på.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Om man utvecklar det där upplägget endel så kunde det bli intressant. Jag ser spontant 2 möjligheter. Om det är 1 som trollar så händer inget, är det 2 så blir personen trollad, är det 3 så händer inget osv.

Hur tänker du då att om X ville trolla Y att rösta på M, och A vill trolla samma person att rösta på R? Hur ska man lösa det? Jag tror att mitt upplägg var att fick man en trollning så trollades man sas, men fick man två så slog dom ut varandra (eventuellt förutsatt att de båda trollkarlarna inte ville att personen skulle rösta på en och samma person).
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Det var att alla skulle kunna trolla, alltså att varje deltagare hade en trollkarlsroll också. Om en deltagare blev trollad av två personer så hände inget men om hen blev trollad av en så behövde man rösta så som den bestämt. Detta gjorde ju att ulvarna kunde prata ihop sig om hur de skulle trolla, och styra hela leken totalt. Eh, dålig förklaring. Det var min första lek som sagt, så jag trodde att upplägget ALLTID var så och begrep inte hur goda sidan nånsin kunde vinna.

Sorry Sasse ;)

:rofl:

Den leken var jag inte med i, det var nog tur det. :D
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Jag har fått rätt mycket klagomål på mina "annorlunda" lekar, och folk som inte velat vara med. Personligen tycker jag det är skittråkigt att hålla en liknande lek som du nu gjort, en sådan vanlig. Jag älskar twistar eller när det går mot lätt vansinne :angel: :p

Som vanligt( ;) ) håller jag med Sasse, det är roligt med annorlunda lekar.

Jag har haft en flera lite udda lekar(t.ex dubbelnickslekar och olika varianter av tre sidor och har jag "vanliga" lekar så brukar jag ösa på med många specialroller både vanliga och mer udda. Det gör jag iochförsig även vid mer ovanliga lekar :D ), det tar ofta mycket tid och kan vara svårt att få till en bra fördelning mellan sidorna men om man lyckas med den balansen så tycker jag det verkar bli uppskattat. :)
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Du borde förresten kunna skriva upp dig i nästa lek tycker jag! Du börjar ju inte skolan förrän nästa vecka. Jag börjar fan på torsdag redan, en hel vecka innan dig :p
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

LL: Hedinn?

1. Lillelorden
2. Sasse
3. Hedinn
4. cirkus
5. CaisaLundblad
6. Niyama (om leken startar tidigast 13/1)
7. glömmerallt
8.
9.
10.
11.
 
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Du borde förresten kunna skriva upp dig i nästa lek tycker jag! Du börjar ju inte skolan förrän nästa vecka. Jag börjar fan på torsdag redan, en hel vecka innan dig :p

Vi tänker lika nu igen :D

Hur du får tiden mellan en tordag och måndag till en hel vecka övergår dock mitt förstånd :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 431
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 199
Senast: Klara
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 690
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 737
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp