Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara varna på förhand att vissa dagar kommer det bli sämre aktivitet med tanke på att jag både jobbar 100% och pluggar 50% i dagsläget. Men kommer självklart göra så gott jag kan :D
Jag pluggar 100% och jobbar 50% kommande veckan, mitt mål är att leka och ha en ursäkt att ignorera hur mycket plugg jag har:angel: Så du är inte ensam ;)
 
funkar det för @Sasse @Mirtai och @Madalitso som jag drar igång på måndag m första DL på tisdag?

Jag kommer börja bila till Norge på tisdag så skulle vara bra om jag kan ha gjort klart alla lottningar, struktur etc innan :D
Alternativt första DL på måndag, beroende på hur illa det är ställt med tidspressen för folk som kan tidigast tisdag? DL 1 behöver man ju sällan göra mycket mer än slänga in en förklädd BOP ändå, tänker jag? Under förutsättning att det funkar för folk då, men jag ser ju hellre tidsbrist hos spelare i samband med DL 1 än DL 3/4, om man säger så. :)
 
LL:@Paddington ;) (tema utan omvandlingar mm)

1. hemlig (om det inte dröjer för länge till start)
2. Lobelia
3. bollen__
4. Snurrfian
5. qitis
6. Artline
7. Idahoe
8. LenaH
9. Mirtai
10. cirkus
11. Hedinn
12. Ferrari
13. Madalito
14. Sasse
 
Nu börjar jag fundera på riktigt på det. Hade ju klart varit mer hjälp som en av de onda än som en av de goda, men blir samtidigt lire väl stark roll om den är i lyan. Men kanske som en ond utanför lyan som känner till lyan, men lyan känner inte till den.... Hmmm, tåls att tänka på :idea:

Om jag plötsligt kommer på att jag måste vara LL igen så ska ni inte bli förvånade om där är en ny roll med :D
Fast om den är ond så kommer ju folk ta för givet att folk som röstar på sig själv är goda. Så antingen har man det så och trollkarlen kan förtrolla onda för att göra dom mindre misstänkta, eller så har man trollkarlen som nån sorts neutral roll som bara vill orsaka kaos (eller god, men det verkar inte lika kul). Eller så är LL trollkarlen.... :idea:
Utanför lyan och får välja sida? ;) Alternativt får väl ulvarna rösta på sig själva utan att vara förtrollade för att skapa lite förvirring. :D
Spännande idé :up:
Tänkte annars man kunde ha en lek där det varje dag är en person som måste rösta på sig själv, inklusive DL1, lottad eller vald av LL :D
Flyttar diskussionen hit för att inte kapa lektråden.
Personligen föredrar jag att saker som sker väljs av spelare i leken, snarare än lottas av LL, så det är något man kan använda sig av i teoriandet och dra slutsatser av. Om det lottas/väljs av LL är ju det enda det gör påverkar utgången av lyncher, men är noll användbart för spelarna.
 
Flyttar diskussionen hit för att inte kapa lektråden.
Personligen föredrar jag att saker som sker väljs av spelare i leken, snarare än lottas av LL, så det är något man kan använda sig av i teoriandet och dra slutsatser av. Om det lottas/väljs av LL är ju det enda det gör påverkar utgången av lyncher, men är noll användbart för spelarna.
Jag tänkte annars att det är där det kommer in att det krävs en rimlig motivering när man röstar på sig själv. Motivering måste alltså vara en rimlig motivering, men samtidigt vill man ju inte uppmärksamma folk för mycket på saker, för då kanske fler röstar på en än vad som hade varit annars.

Men annars tyckte jag om idéen med någon som får välja sida. Tänker att då får personen i fråga berätta för LL vilken sida hen väljer innan första lynchen, och sedan har den nattdl. Om den nu väljer att vara ond, ska den då få reda på vilka som sitter i lyan? Tänker att om den får det så kommer det ju vara rätt uppenbart vilken sida den valt så fort en god som röstat på sig själv åker ut.

Kan jag vara LL nästa lek, det här var ju en kul roll :D
 
Jag tänkte annars att det är där det kommer in att det krävs en rimlig motivering när man röstar på sig själv. Motivering måste alltså vara en rimlig motivering, men samtidigt vill man ju inte uppmärksamma folk för mycket på saker, för då kanske fler röstar på en än vad som hade varit annars.
Rimlig och rimlig, det är ju bara dra till med vad som helst och alla vet ju då att man inte har nåt val så det enda som finns att fundera över är om (ifall den som trollar är ond) har försökt luras genom att trolla en ond eller om den trollat en god. Även om jag själv haft lust att rösta på mig själv ibland så tycker jag röster på en själv är tråkiga - trollade eller ej - eftersom de inte tillför leken något.
 
Rimlig och rimlig, det är ju bara dra till med vad som helst och alla vet ju då att man inte har nåt val så det enda som finns att fundera över är om (ifall den som trollar är ond) har försökt luras genom att trolla en ond eller om den trollat en god. Även om jag själv haft lust att rösta på mig själv ibland så tycker jag röster på en själv är tråkiga - trollade eller ej - eftersom de inte tillför leken något.
Fast man kan ju ha samma krav på rösten på en själv som de på andra spelare. Så precis som man inte bara kan skriva att jag röstar på x för jag vill det eller för att jag måste (I fallen där man trollats till att rösta på en viss person), så får maninte håller göra det när man måste rösta på sig själv.
 
Fast man kan ju ha samma krav på rösten på en själv som de på andra spelare. Så precis som man inte bara kan skriva att jag röstar på x för jag vill det eller för att jag måste (I fallen där man trollats till att rösta på en viss person), så får maninte håller göra det när man måste rösta på sig själv.
Ja givetvis. Men det är ju bara ta vilken skitmotivering som helst, precis som när man lägger en "förtäckt bop". Så det kommer ju inte tillföra leken något, alltså på det sättet att man drar upp skumma saker om sig själv som andra inte tänkt på (om man inte vill det då) + att andra vet att man inte har nåt val så då läggs ju inte så mycket vikt vid motiveringen.
 
Fast man kan ju ha samma krav på rösten på en själv som de på andra spelare. Så precis som man inte bara kan skriva att jag röstar på x för jag vill det eller för att jag måste (I fallen där man trollats till att rösta på en viss person), så får maninte håller göra det när man måste rösta på sig själv.
Nä, fast man måste ju inte ta upp något skumt? Rimligtvis tycker man ju inte att man själv spelat skumt heller, så jag ser inte varför nån skulle reagera på en motivering nån skrivit för att rösta på sig själv.
 
Ja givetvis. Men det är ju bara ta vilken skitmotivering som helst, precis som när man lägger en "förtäckt bop". Så det kommer ju inte tillföra leken något, alltså på det sättet att man drar upp skumma saker om sig själv som andra inte tänkt på (om man inte vill det då) + att andra vet att man inte har nåt val så då läggs ju inte så mycket vikt vid motiveringen.
Kan ändå vara kul att läsa motiveringarna :)

Och att kunna få någon att rösta på sig själv blir ju ett sätt att kunna påverka saker till sin fördel när det är jämt mellan sidor, som en omväxling till vanliga förhäxningen där man tvingar någon att rösta på en viss person.

Nä, fast man måste ju inte ta upp något skumt? Rimligtvis tycker man ju inte att man själv spelat skumt heller, så jag ser inte varför nån skulle reagera på en motivering nån skrivit för att rösta på sig själv.
Jag har sett folk reagera på mindre saker i ulvlekar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 577
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 358
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 452
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 097
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp