Vi behöver en vad-ska-ni-äta-till-nyår-tråd :) !!

99004F31-A15B-4F2F-8864-786E6155B7D1.jpeg
 
Sen tog vi en paus för På spåret, så vi har precis ätit huvudrätten, som utan tvekan är den bästa risotto jag ätit (och den bästa min syster någonsin gjort). Jag är lite ledsen för att den är färdigäten 😂

Efterrätten håller nu på att färdigställas. Det verkar som att vi kommer att kunna hålla oss vakna till tolvslaget!
 

Bifogade filer

  • 8FFAD4E8-27AA-4D72-99B1-EEBB0E01AD3D.jpeg
    8FFAD4E8-27AA-4D72-99B1-EEBB0E01AD3D.jpeg
    351,7 KB · Visningar: 57
Jag undrar varför The Guy så sällan lagar mat, det var så gott att jag började gråta 😅😭😍 På riktigt! Shit alltså, jag köper aldrig kött, tillagar aldrig kött, och tycker extremt sällan om det. NU förstår jag de köttätare som har svårt att avstå!

Nu till hästen o hoppas på inga raketer av grannarna. Gud så smarriga middagar ni visat här 😍 Gott Nytt År allihopa 🥳
 
Vi borjade dagen sissadar runt lunch tid :angel: med varsin egg benedict med glutenfria "English muffins". De smakade mycket bra, precis som en English muffin ska smaka ... MEN konsistensen var annorlunda och det var inte latt att skara dem. :cautious: Vilket uppvagdes av att det Canadensiska baconet var gott, aggen blev super bra och i sitt vattenbad precis lagom lange och den hemgjorda hollandaise sasen blev helt perfect, med lite chili sa man kunde ana hettan.

Vi har tittat pa Grevinnan och Betjanten (Dar nagon pa Tyska berattar vad de sager innan det startar och den inte har nagon textremsa pa nagot sprak:p) och jag borjar nog bli lite sugen pa att ata nagot igen.

Det blir ingen ordentlig middag :grin: bara "bite sized" "grejor" som fungerar (hoppas jag) med min lite besvarliga mage som sa upp sig efter en fantastisk middag ute i gar kvall. Jag gjorde en hel massa sma gluten free "koppar" att anvanda till vad jag har hemma och gora olika grejor som ska bli hela middagen.

Och nu ar det ett par timmar senare och jag fixade det vi skulle ata. Det blev helt annorlunda an vad jag tankt ... lustigt att det nastan alltid blir sa. Nu har vi atit det vi orkade ... och sedan blir det mycket smaatande till TVn i kvall.
Klockan ar nu 6:37pm och nagon i grannskapet har just borjat med smallare. :down: Tate tankte ta tillfallet och klaga ... men nar jag lite grinigt sa till honom att han minsann fick ga och lagga sig smog han tillbaka till sovrummet, dar bada hundarna trivs bast, och han klagar inte alls over smallare nu. Det var nog snarare lukten av scallops pa saltblocket som fick honom att klaga sin nod att han inte fick vara med an att han langtade efter sin "mama".🙄

Jag ar sa matt att jag nastan mar illa ... och tanker nu luta mig tillbaka medan Maken fixar koket.
 

Bifogade filer

  • IMG_2585.JPG
    IMG_2585.JPG
    362 KB · Visningar: 29

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Mat Definitivt en av de mer, hrm, otippade rubrikerna i Bukes historia :laugh: Jag och sambon ska gifta oss i Sverige i juni och har kommit...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 359
Senast: Cattis_E
·
Äldre Vad ska ni äta på nyår? Stor bjudning eller ensamt firande? Eller blir det på restaurang? Har ni någon "klassisk" nyårsmat som ni brukar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
16 389
Senast: Sofie_B
·
Äldre Tjo! Min sambo fick bl.a. i julklapp att jag ska ordna trerätters till honom någon kväll. Det har inte skett ännu och det påpekade han...
2
Svar
23
· Visningar
2 274
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp