Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Böckerna om Halvan :arghh::banghead:

Däremot kan jag rekommendera böckerna om Mjau som steget efter pekböcker, och därefter böckerna om Svea (som dessutom är riktigt snygga :up: ) och Max & Maja (de som är riktiga böcker, inte alla de som är kringprodukter förklädda i bokomslag :mad: ). Okej, jag stoppar mig själv här - är lite nördig på området :D

Förresten gillar lilla A också att titta på böcker när han ligger på magen, på tips från Mi-mi - men det måste vara säkerhetsavstånd till böckerna för ena katten kommer och stryker sig mot dem så att de välter :cautious:
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa lite:rofl:
 
Jag har redan försökt smyga in den nordiska mytologin men det verkar bara vara jag själv som är road:angel:
Jag har lyxen att fått ärva två flyttlådor med barnböcker. Än är inte Halvan-böckerna de värsta;)

Ärvda böcker är en risk! :eek: Jag fick se till att Lillebrors segelfärd lämnade hemmet i god tid innan någon hade chans att komma ihåg den... (n-ordet, kineser som heter Tjing och Tjopp, osv...). Fast den var inte ruskigt tråkig i alla fall :D

Den nordiska får vi ta lite senare! Femåringen kom hem för någon månad sedan med en teckning med anfallande kopparfåglar (de stymfaliska fåglarna) :angel:
 
Ärvda böcker är en risk! :eek: Jag fick se till att Lillebrors segelfärd lämnade hemmet i god tid innan någon hade chans att komma ihåg den... (n-ordet, kineser som heter Tjing och Tjopp, osv...). Fast den var inte ruskigt tråkig i alla fall :D

Den nordiska får vi ta lite senare! Femåringen kom hem för någon månad sedan med en teckning med anfallande kopparfåglar (de stymfaliska fåglarna) :angel:
Det är ärvda från en familj med barn som är runt 10 och yngre så det mesta är nytt och uppdaterat:) de är mitt i en flytt till en bra mycket mindre boyta vilket är enda skälet till att de behövde bli av med dem och då hade jag turen att bli påtänkt.

Däremot rullar den gamla versionen av Pippi på de sju haven hät hemma... men skivan är på väg att ge upp så jag litar på att problemet löser sig självt:p

Åh det var många gånger jag målade teckningar som gjorde min fröken fundersam:D böcker är bra för fantasin:heart

(Just nu är en av mina favoriter att läsa för tvååringen "Det var det fräckaste". Överlag är det många böcker som behandlar bajs som är de mest uppskattade för tillfället:rofl:)
 
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa lite:rofl:

Det låter som ett utmärkt tips! :D ... men tyvärr har lilla A:s försumliga föräldrar inte skaffat honom några hundar :cautious:
 
Det är ärvda från en familj med barn som är runt 10 och yngre så det mesta är nytt och uppdaterat:) de är mitt i en flytt till en bra mycket mindre boyta vilket är enda skälet till att de behövde bli av med dem och då hade jag turen att bli påtänkt.

Däremot rullar den gamla versionen av Pippi på de sju haven hät hemma... men skivan är på väg att ge upp så jag litar på att problemet löser sig självt:p

Åh det var många gånger jag målade teckningar som gjorde min fröken fundersam:D böcker är bra för fantasin:heart

(Just nu är en av mina favoriter att läsa för tvååringen "Det var det fräckaste". Överlag är det många böcker som behandlar bajs som är de mest uppskattade för tillfället:rofl:)

Aha, bra det! Men då blir jag ju väldigt nyfiken på vad det är för böcker där i som är värre än eländes Halvan! (Om det inte är bajsböckerna ;). Jag har väldigt låg tolerans för sådana, när jag bokbloggade tidigare fick jag recensionsex från ett stackars nystartat förlag som gett ut ett par böcker på temat och tja... recensionen visade väl att jag inte var köpt i alla fall :rofl: )

Det är de :love:
 
Aha, bra det! Men då blir jag ju väldigt nyfiken på vad det är för böcker där i som är värre än eländes Halvan! (Om det inte är bajsböckerna ;). Jag har väldigt låg tolerans för sådana, när jag bokbloggade tidigare fick jag recensionsex från ett stackars nystartat förlag som gett ut ett par böcker på temat och tja... recensionen visade väl att jag inte var köpt i alla fall :rofl: )

Det är de :love:
Jag har nog svårt för böcker som handlar om vardagliga saker, t.ex. raska på nu Alfons och Emma och lillebror. Halvan-böckerna beskriver ju också saker ur verkligheten men de tilltalar nog mitt "så funkar det"-intresse.

När jag var liten hade jag många böcker ur en serie som hette Bland tomtar och troll som jag älskade! Sagor från de olika mytologierna var också en stor hit!
Jag hade även två böcker med samlade sagor i mer orginalversion som jag läste mycket, t.ex Riddar Blåskägg men de är väl lite väl hemska:angel:
 
Vi har testat att läsa böcker för större barn och hon sitter ett tag och tittar intresserat på bilderna samt lyssnar till ens röst. Vore dock roligt att ha något anpassat för bebisar, tips?
 
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa lite:rofl:

Håller med om att hundar är bra underhållning :D Vi har ingen egen, men har passat en sen i torsdags. Och jisses vad bebis tycker den är rolig :D Hunden tycker i sin tur om när L har lite matrester runt munnen eller händerna. Eller när stora barnet tappar något ätbart är ju ännu bättre. Troligtvis kommer den bo några veckor hos oss i sommar, så mysigt. :love:
 
Håller med om att hundar är bra underhållning :D Vi har ingen egen, men har passat en sen i torsdags. Och jisses vad bebis tycker den är rolig :D Hunden tycker i sin tur om när L har lite matrester runt munnen eller händerna. Eller när stora barnet tappar något ätbart är ju ännu bättre. Troligtvis kommer den bo några veckor hos oss i sommar, så mysigt. :love:

Haha och våran hund försöker bara mysa när lillan är på mage :D Lillan blir tokglad så fort vovven kommer nära! Igår när lillan fick testa lite klämmis var vovven snabbt framme, så hon har nog härliga tider att se fram emot när det kommer flyga ner mat på golvet ;)
 
Jag har nog svårt för böcker som handlar om vardagliga saker, t.ex. raska på nu Alfons och Emma och lillebror. Halvan-böckerna beskriver ju också saker ur verkligheten men de tilltalar nog mitt "så funkar det"-intresse.

När jag var liten hade jag många böcker ur en serie som hette Bland tomtar och troll som jag älskade! Sagor från de olika mytologierna var också en stor hit!
Jag hade även två böcker med samlade sagor i mer orginalversion som jag läste mycket, t.ex Riddar Blåskägg men de är väl lite väl hemska:angel:

Det låter som att vi skulle kunna komplettera varandra bra, jag har rätt stor tolerans för vardaglighet! :D Emma-böckerna har jag inte läst sedan jag själv var liten men jag minns dem med nostalgi :)

De mytologiska berättelserna har ju rätt mycket ond och bråd död, men inte så mycket känslomässigt djup/uppbyggd spänning = intr så läskigt enligt mina barn. Men Riddar Blåskägg har vi inte provat! De blir normalt sett mest rädda om någon smyger och håller på att bli upptäckt, gör någonting som de inte får etc - ibland märks det att de har mina gener ;)
 
De skulle nog ha svårt att förlåta oss det, ja! Det räcker att vi envisas med att släpa hem bebisar hela tiden :cautious:;)

Vi har också två katter. Men det har gått över förväntan! Det hjälpte förstås mycket att hunden är kattvan och struntar i dem. Den ena katten slutade bry sig efter ett dygn och den andra är fortfarande vaksam, men vågar nu komma in igen även om hunden är här. :) Innan har de båda två blivit uppjagade i ett träd av grannens hund så deras tidigare erfarenheter av hundar var inte toppenbra :D
 
Vi har testat att läsa böcker för större barn och hon sitter ett tag och tittar intresserat på bilderna samt lyssnar till ens röst. Vore dock roligt att ha något anpassat för bebisar, tips?
Jag är inte så mycket för de där 2-3-ordsböckerna. Däremot har vi en bok som heter mumin leker tittut som var populär länge. Likaså de förenklade sagoböckerna som Catarina Kruusval illustrerat. Hon har också gjort böcker av olika barnsånger vilket var bra för min man som typ inte kom ihåg någon alls:p
 
Böckerna om Halvan :arghh::banghead:

Däremot kan jag rekommendera böckerna om Mjau som steget efter pekböcker, och därefter böckerna om Svea (som dessutom är riktigt snygga :up: ) och Max & Maja (de som är riktiga böcker, inte alla de som är kringprodukter förklädda i bokomslag :mad: ). Okej, jag stoppar mig själv här - är lite nördig på området :D

Förresten gillar lilla A också att titta på böcker när han ligger på magen, på tips från Mi-mi - men det måste vara säkerhetsavstånd till böckerna för ena katten kommer och stryker sig mot dem så att de välter :cautious:
Här har vi alltid älskat Ingrid böckerna!
 
Håller med om att hundar är bra underhållning :D Vi har ingen egen, men har passat en sen i torsdags. Och jisses vad bebis tycker den är rolig :D Hunden tycker i sin tur om när L har lite matrester runt munnen eller händerna. Eller när stora barnet tappar något ätbart är ju ännu bättre. Troligtvis kommer den bo några veckor hos oss i sommar, så mysigt. :love:

Vad roligt för er, speciellt när det verkar fungera så bra! Ni kanske till och med blir sugna på egen hund;)

Jag försöker lära våra hundar att man i alla fall inte slickar bebis i ansiktet. Men de är tacksamma att ha när det kommer till städning vid matbordet:D förutom när det gäller ris, det verkar inte vara värt mödan:down:
 
Vad roligt för er, speciellt när det verkar fungera så bra! Ni kanske till och med blir sugna på egen hund;)

Jag försöker lära våra hundar att man i alla fall inte slickar bebis i ansiktet. Men de är tacksamma att ha när det kommer till städning vid matbordet:D förutom när det gäller ris, det verkar inte vara värt mödan:down:

Jo, sugna på en egen var vi ju redan innan :angel:
Vi försöker också se till att hon inte slickar i ansiktet. Men ibland är jag inte tillräckligt snabb :p
 
Här har vi inga husdjur alls eftersom jag är allergisk mot katter och våra jobb inte är så kompatibla med att skaffa hund... Skulle annars jättegärna ha katt, och sambon skulle gärna ha en hund. Får se om det blir något djur i framtiden, vore onekligen praktiskt med en hund som tog smulorna i köket :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 331
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 749
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 227
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp