Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där låter helt magiskt! :heart
Gör nästan att jag önskar att vi skulle bosatt oss i Göteborgstrakten (där sambon har rötterna) istället för platta Östergötland med mil till vettigt vatten...
Håller helt med om att det lät magiskt!
...och om platta Östergötland, jag saknar mina småländska skogar och sjöar! :arghh: Tur jag och lillan åker dit i helgen
Jag har bott några år i platt landskap och jag känner med er!
För mig är Halland perfekt, det finns hav och skog, berg och öppet landskap och städerna är lagom stora. Det som saknas är en skärgård men jag har ju möjligheter till en hel del vistelse i Bohuslän så det går bra då:)
Jag minns fortfarande när jag bodde i det platta landskapet och tåget rullade in i min hemstad och jag såg bergen, hela jag ryste:heart
 
4 dagar på förskolan för storebror och två av två barn med begynnande sjuka:meh: Och det märks för M är knölig och kan icke komma till ro:(
 
Jag har bott några år i platt landskap och jag känner med er!
För mig är Halland perfekt, det finns hav och skog, berg och öppet landskap och städerna är lagom stora. Det som saknas är en skärgård men jag har ju möjligheter till en hel del vistelse i Bohuslän så det går bra då:)
Jag minns fortfarande när jag bodde i det platta landskapet och tåget rullade in i min hemstad och jag såg bergen, hela jag ryste:heart

Känner igen känslan. Så fort jag ser Vättern när jag åker neråt, känner jag mig hemma :heart
 
@pollex 6-månaderskontroll idag, 69,3 cm och 8250 g.

*kl*

Idag fyllde lilla F ett halvår!

felicia_.jpg
 
De senaste nätterna har varit vidriga, lilla F har vaknat kl 4 varje morgon och skrattat och hållit på att åla runt i över 1 h. Därefter har det varit ostadig sömn till halv sju. Och alldeles för lite sömn dagtid.

Detta har resulterat i väldigt trött mamma och väldigt gnällig dotter, som numera börjar gråta när hon är på väg att somna i vagnen. Både en och två gånger har jag fått bära hem henne på en arm medan jag puttat vagnen med den andra. Idag var vi på barnvagnspromenad med några ur föräldragruppen och jag fick då låna sele och hiva upp henne i, men det dög bara om jag "traloppade" hela rundan ...

Räknar dagarna till fasen sägs vara slut, 12 kvar nu. :arghh:
 
Jag har bott några år i platt landskap och jag känner med er!
För mig är Halland perfekt, det finns hav och skog, berg och öppet landskap och städerna är lagom stora. Det som saknas är en skärgård men jag har ju möjligheter till en hel del vistelse i Bohuslän så det går bra då:)
Jag minns fortfarande när jag bodde i det platta landskapet och tåget rullade in i min hemstad och jag såg bergen, hela jag ryste:heart

Jag bor i Halland!
Bilden tagen 05.30 för några dagar sedan. Kör till jobbet
E64CD74A-8F62-4A04-AC3B-ACC3D3BAD10D.jpeg
 
Sovstandarden blir som den blir på besök i föräldrahemmet...
Vi har ingen resesäng eller liknande utan nu hos mina föräldrar är planen att en samsover och en sover på luftmadrass bredvid. Sängen är tack och lov 1,20, ändå ligger jag här på kanten med en bebis som lyckas ta upp all plats själv... :cautious: Inser hur bortskämd jag är med kotten som sover bra i sin egen del bredvid vår säng i normala fall.
 
Fjärde dagen tillbaka på förskolan för storebror här med, och har nu två snoriga små barn...
Tänk att det ska vara så tydligt vilken smittohärd t.ex förskolan är.

Nu ligger M i vagnen med lite upprest ryggstöd. Nyss somnat och jag står lägligt vid en tröskel med en arm arbetandes:meh:
 
Tänk att det ska vara så tydligt vilken smittohärd t.ex förskolan är.

Nu ligger M i vagnen med lite upprest ryggstöd. Nyss somnat och jag står lägligt vid en tröskel med en arm arbetandes:meh:
Hoppas natten blev hyfsad trots krasslighet!

Här har vi samsovit, tror nästan det var första gången "på riktigt", dvs utan mest. Kotten har legat tryckt mot mig nästan hela natten (och inte enbart för att jag tynger ner sängen så det blir backe mot mig :rofl: ) och sovit väldigt lugnt, och den oro som varit har gått att lugna med kanin eller en hand istället för napp. Mycket intressant. Jag sov dock riktigt uselt, så även om det var hur mysigt som helst så vet jag inte om det kommer bli en vana :D

Han blev också mycket besviken vid nattflaskan. Eftersom vi är i mina föräldrars hus ville jag inte springa upp och stöka med brezzan mitt i natten utan körde färdigt vatten och pulverdoserare, alltså rumstemp. Dock åt kotten så sent att vattnet hunnit bli lite väl kallt, vilket resulterade i bebis som vaknade, puttade bort flaskan, vände sig på sidan och somnade om :p
 
Tänk att det ska vara så tydligt vilken smittohärd t.ex förskolan är.

Nu ligger M i vagnen med lite upprest ryggstöd. Nyss somnat och jag står lägligt vid en tröskel med en arm arbetandes:meh:

Tänkte svara igårkväll att det inte var så farligt här, bara lite snorigt. Men det räckte att jag tänkte tanken tydligen, fy vilken natt vi haft. Var uppe nån timme med L mitt i natten för att hon var så snorig och hade svårt att sova och äta. Ändå vaknade hon tidigt (och storebror redan vid 5, antagligen för att han också är snorig :arghh:).
 
De senaste nätterna har varit vidriga, lilla F har vaknat kl 4 varje morgon och skrattat och hållit på att åla runt i över 1 h. Därefter har det varit ostadig sömn till halv sju. Och alldeles för lite sömn dagtid.

Detta har resulterat i väldigt trött mamma och väldigt gnällig dotter, som numera börjar gråta när hon är på väg att somna i vagnen. Både en och två gånger har jag fått bära hem henne på en arm medan jag puttat vagnen med den andra. Idag var vi på barnvagnspromenad med några ur föräldragruppen och jag fick då låna sele och hiva upp henne i, men det dög bara om jag "traloppade" hela rundan ...

Räknar dagarna till fasen sägs vara slut, 12 kvar nu. :arghh:

Har också nedräkning av samma fas och hoppas att det är den som är boven i svårsövar-/sovardramat :cautious:. Sex dagar kvar i så fall..!
 
Tänkte svara igårkväll att det inte var så farligt här, bara lite snorigt. Men det räckte att jag tänkte tanken tydligen, fy vilken natt vi haft. Var uppe nån timme med L mitt i natten för att hon var så snorig och hade svårt att sova och äta. Ändå vaknade hon tidigt (och storebror redan vid 5, antagligen för att han också är snorig :arghh:).
Jag och mannen är överens om att det var den skräpigaste natten ever. (Med viss reservation för selektivt minne)
Vi har nog inte ens fått en timme sammanhängande sömn på hela natten:arghh:
Krya på er!
 
Hoppas natten blev hyfsad trots krasslighet!

Här har vi samsovit, tror nästan det var första gången "på riktigt", dvs utan mest. Kotten har legat tryckt mot mig nästan hela natten (och inte enbart för att jag tynger ner sängen så det blir backe mot mig :rofl: ) och sovit väldigt lugnt, och den oro som varit har gått att lugna med kanin eller en hand istället för napp. Mycket intressant. Jag sov dock riktigt uselt, så även om det var hur mysigt som helst så vet jag inte om det kommer bli en vana :D

Han blev också mycket besviken vid nattflaskan. Eftersom vi är i mina föräldrars hus ville jag inte springa upp och stöka med brezzan mitt i natten utan körde färdigt vatten och pulverdoserare, alltså rumstemp. Dock åt kotten så sent att vattnet hunnit bli lite väl kallt, vilket resulterade i bebis som vaknade, puttade bort flaskan, vände sig på sidan och somnade om :p
Det är mysigt att samsova och det har helt klart sina fördelar, men också nackdelar.

Nä natten var vidrig. Say no more.
 
Och jag som börjat tänka att det ska bli lite skönt med skol-/förskolestart - era glädjedödare! :meh: (Krya på dem! :heart)

Det har varit skönt! Sonen har varit så lycklig att få leka med sina kompisar igen, och jag och L har haft jättesköna dagar. Vi har lämnat av brorsan och åkt hem och sovit lite till :angel::D:love: När vi vaknat har vi ätit lunch, sen tagit en långpromenad. Hemma en stund och sen hämta brorsan, efter en stund en powernap för L och sen kommer pappan hem. Men idag blir det inte lika lyxigt... Det bra med den här dagen är dock att pappan börjar sina lediga fredagar idag, skönt att kunna dela på ansvaret efter en sån här natt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 888
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 067
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 082
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 266
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp