Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våra sömnproblem består mest av bebis som hamnar på mage och försöker krypa vilket gör att hon vaknar 397 gånger på en kväll:arghh: och nattetid är det fri bar som gäller. Det känns avlägset att jag skulle hålla koll på när och hur mycket hon äter på nätterna:grin:
Tillägg: det senare gör att jag drar mig för att pappan ska börja natta om på nätterna, ångesten som är sammankopplat med stora barnets sömnproblem vid den här åldern är väldigt påtaglig:nailbiting:
 
Våra sömnproblem består mest av bebis som hamnar på mage och försöker krypa vilket gör att hon vaknar 397 gånger på en kväll:arghh: och nattetid är det fri bar som gäller. Det känns avlägset att jag skulle hålla koll på när och hur mycket hon äter på nätterna:grin:
Tillägg: det senare gör att jag drar mig för att pappan ska börja natta om på nätterna, ångesten som är sammankopplat med stora barnets sömnproblem vid den här åldern är väldigt påtaglig:nailbiting:

Åh, jag har inget uppmuntrande att säga men du är i alla fall inte ensam om att inte kunna säga något om när/mängd, här snuttas det genom stora delar av nätterna!
 
Åh, vänta du bara! När det känns görbart väntar en resa till dina trakter med båda barnen för att hälsa på en kär vän från förr så då känns det ju bra med en barnvänlig plan b;):p
Jag började faktiskt inte äta potatisgratäng förrän efter 20:o det var en sån där rätt som jag inte förstod poängen med! Men nu är det ju jättegott?!

Det märks på stora barnet att det blir mer ocj mer petigt med maten men det är fortfarande en stor variation på det som är acceptabelt. Så jag håller tummarna för att det håller i sig! Men det är mycket humörstyrt, som med mig själv;)

Du får skynda på (bara en bit kvar) eller invänta nästa lammköp bara! :laugh: Vi har lekplatser, leksaker och klippkort på närmaste lekland :D (samt hyfsad museikoll!).

Jag åt det nog inte heller som barn! Men som jag tror att jag redan konstaterat här så var både jag och sambon tämligen kräsna som barn så det här är väl karma :cautious:
 
Samma här med amning, trodde jag skulle ogilla det och bara hålla ut i 3 veckor, men går riktigt bra! Utom nu på senare tid när hon ska glo på ALLT. Och nypas i brösten ...

Mm, allt är mer spännande än att amma just nu... :p


Och angående bärdon, här prisar vi också både trikåsjalen vi använde i början och selen som vi använt ännu mer flitigt! Hon somnar även i selen fortfarande :) ...väldigt sugen på att testa ringsjal!
 
Du är inte sugen på att testa fler typer av bärdon?:)
Jo, jag har varit ganska sugen på ringsjal :) Och vävda, vanliga sjalar är otroligt fina men har svårt att se att någon av oss (inklusive kotten) har tålamodet för det :p

Sen meh dai eller vad de kallas är också lite lockande eller en mer sjallik sele. Ergobabyn är superpraktisk och fantastisk att bära i, men inte så mjuk och mysig.
 
Våra sömnproblem består mest av bebis som hamnar på mage och försöker krypa vilket gör att hon vaknar 397 gånger på en kväll:arghh: och nattetid är det fri bar som gäller. Det känns avlägset att jag skulle hålla koll på när och hur mycket hon äter på nätterna:grin:
Tillägg: det senare gör att jag drar mig för att pappan ska börja natta om på nätterna, ångesten som är sammankopplat med stora barnets sömnproblem vid den här åldern är väldigt påtaglig:nailbiting:
Känner igen krypförsöken. Lika gott och djupt som han kan sova på mage, lika enerverande är krypträningen när han börjar med det ibland när han rullar över till magen...

Och ångest över bebissömn förstår jag fullt ut, jag hoppas verkligen att hon inte brås på storebror!!
 
Kotten är ju fortsatt svårmatad så kan relatera till er med svårammade bebisar. Nu gör vi nytt försök med större nappstorlek, kombinerat med intressanta saker att titta på. Tror egentligen också en del av problemet är att han inte gillar smaken. Både välling och vatten i flaska går betydligt bättre än ersättning, vi testade idag att växla mellan vatten i en flaska och ersättning i en annan och det var tydligt att den ena funkade betydligt bättre... Funderar på om vi ska behöva byta om någon annan smakar bättre, eller bara stå ut...
 
Första dagen ensam med lillan denna helgen avklarad :p nattningen tog bara 1,5h :rofl: ...men annars ganska bra dag! Just nu har hon en super klängig period bara, så passar bra att vi har hela sängen för oss själva några nätter nu = lillan får samsova hela nätterna :love:
 
Våra sömnproblem består mest av bebis som hamnar på mage och försöker krypa vilket gör att hon vaknar 397 gånger på en kväll:arghh: och nattetid är det fri bar som gäller. Det känns avlägset att jag skulle hålla koll på när och hur mycket hon äter på nätterna:grin:
Tillägg: det senare gör att jag drar mig för att pappan ska börja natta om på nätterna, ångesten som är sammankopplat med stora barnets sömnproblem vid den här åldern är väldigt påtaglig:nailbiting:

John rullar gärna också över på mage och väcker då sig själv. Därför ligger jag bredvid och hindrar honom från att göra det. Det är en av faktorerna som gör att jag inte gärna vill att han ska börja sova i egen säng redan, känns som att han kommer lyckas väcka sig själv hela tiden då?
 
Det här med kläder alltså.. John ligger ungefär lika på längd och viktkurvan, dvs högt upp. Ändå antar jag att han är bredare än dom flesta bebisar i samma längd, för kläderna sitter för det mesta inte jättebra. Nu har vi köpt höstkläder från Mini Rodini. Köpte 80/86. Dom sitter ganska tight runt magen och låren men ärmar och ben får vi vika upp (ganska mycket). Samma med kläder från andra märken. Vet ni något märke som är lite "bredare"/generösare runt midja och lår?
 
Våra sömnproblem består mest av bebis som hamnar på mage och försöker krypa vilket gör att hon vaknar 397 gånger på en kväll:arghh: och nattetid är det fri bar som gäller. Det känns avlägset att jag skulle hålla koll på när och hur mycket hon äter på nätterna:grin:
Tillägg: det senare gör att jag drar mig för att pappan ska börja natta om på nätterna, ångesten som är sammankopplat med stora barnets sömnproblem vid den här åldern är väldigt påtaglig:nailbiting:

Exakt samma här! Hon står så gott som alltid på alla fyra när jag kommer in. Övar sig undermedvetet kanske?
 
Det här med kläder alltså.. John ligger ungefär lika på längd och viktkurvan, dvs högt upp. Ändå antar jag att han är bredare än dom flesta bebisar i samma längd, för kläderna sitter för det mesta inte jättebra. Nu har vi köpt höstkläder från Mini Rodini. Köpte 80/86. Dom sitter ganska tight runt magen och låren men ärmar och ben får vi vika upp (ganska mycket). Samma med kläder från andra märken. Vet ni något märke som är lite "bredare"/generösare runt midja och lår?
Tycker minirodini är ganska långsmala i passformen, dom satt bra när kotten var lite mer lång och smal. Upplever HM som lite bredare, iaf en del bodys jag har därifrån.
 
Tack och lov knappt snorig idag, lillpluttan! Och inatt fick vi sova :bow:
Så idag har vi varit inne i stan och tagit mässlingsspruta inför att vi ska utomlands i september. Stackars lilla L tyckte det var hemskt men det fick över fort i alla fall. :heart
 
Kottens kulinariska matresa fortsätter, idag har han ätit räkchips med god aptit när vi lunchade i stan. Perfekta att hålla i och gnaga på! :D
 
Vi köpte idag en tetra ersättning av ny sort för att testa ifall den var godare. Barnet bälgade i sig flaskan utan större knussel O_o
Ifall våra 3,5 månader av problem med matningen var så enkelt att en ny sort löser det så ska jag göra såhär: :banghead: (och sen :bump::bow:)
(Men ropar inte hej än, det kan ju vara nyhetens behag...)
 
Här är nya favoriten Pizza :o
R tryckte i sin 1/3 barnpizza. Medan H åt 1 slice (H är inne i en, inte äta period)

A352DF32-17F2-4F84-B485-EEF87E04E806.jpeg
 
Här har vi haft nattningsrekord, åt "det bra" hållet!
QJag nattade ikväll, kotten drack halva flaskan välling, bröt sen ihop (då slår han vilt omkring sig och ska varken ha napp eller flaska), grät och rullade omkring. Tillslut la jag mig bara bredvid och började viska en massa nonsens i hans öra, då somnade han inom en minut :heart och jag kunde ge resten av vällingen i sömnen.
 
Här har vi haft nattningsrekord, åt "det bra" hållet!
QJag nattade ikväll, kotten drack halva flaskan välling, bröt sen ihop (då slår han vilt omkring sig och ska varken ha napp eller flaska), grät och rullade omkring. Tillslut la jag mig bara bredvid och började viska en massa nonsens i hans öra, då somnade han inom en minut :heart och jag kunde ge resten av vällingen i sömnen.


När R blir sådan, då är det som funkar bäst faktiskt att byta till en kall napp. :p
 
Kall som i kylskåpskall? :) Får testa det, fast just nu är inget som är kallt något att ha tror jag. Likadant med bitring som man lägger i kylen, han gillar dom inte alls :p

Kall som i torr och inte använd senaste minuterna :) Helt enkelt bara byta napp (vi har ett gäng i en skål inne hos barnen då båda sover med napp än så länge)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 901
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 112
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 091
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 295
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp