Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag har varit ganska sugen på ringsjal :) Och vävda, vanliga sjalar är otroligt fina men har svårt att se att någon av oss (inklusive kotten) har tålamodet för det :p

Sen meh dai eller vad de kallas är också lite lockande eller en mer sjallik sele. Ergobabyn är superpraktisk och fantastisk att bära i, men inte så mjuk och mysig.
Jag önskar, såhär efter två dygn med ringsjal, att jag skaffat det från dag 1 med första barnet. Jag älskar selen men den är mer praktisk när man ska ut på tur. Sjalen är mysig och hon är inte lika mycket i vägen om man vill greja samtidigt som man bär. Och ett stort plus för att det är så bekvämt att sitta ner med den på och bebis i:D
Jag har ju testat trikåsjal och K’tan men de var inget för mig.
 
Kall som i torr och inte använd senaste minuterna :) Helt enkelt bara byta napp (vi har ett gäng i en skål inne hos barnen då båda sover med napp än så länge)
Aha! Ja vi har två vi växlar mellan oftast, för i de fall kotten stökar och behöver napp på natten har han oftast lagt sig på den han senast hade :p
 
Känner igen krypförsöken. Lika gott och djupt som han kan sova på mage, lika enerverande är krypträningen när han börjar med det ibland när han rullar över till magen...

Och ångest över bebissömn förstår jag fullt ut, jag hoppas verkligen att hon inte brås på storebror!!
Mage funkar generellt inte alls här! Så fort hon hamnar på mage börjar hon paddla/åla per automatik:down:
 
John rullar gärna också över på mage och väcker då sig själv. Därför ligger jag bredvid och hindrar honom från att göra det. Det är en av faktorerna som gör att jag inte gärna vill att han ska börja sova i egen säng redan, känns som att han kommer lyckas väcka sig själv hela tiden då?
De faserna kommer och går. Storebror vaknade ofta av att han satt/stod upp. Jag har ingen lust att ligga bredvid från 19 på kvällarna men på nätterna fungerar det ju bra.
Det där med egen säng är så olika, vissa sover bättre för att de inte blir störda och andra vill ha närheten. Fördelen med egen säng i eget rum är att man inte hör och märker minsta lilla de gör och då kanske man inte väcker dem när man försöker ”hjälpa” till, om du förstår hur jag menar
 
Du får skynda på (bara en bit kvar) eller invänta nästa lammköp bara! :laugh: Vi har lekplatser, leksaker och klippkort på närmaste lekland :D (samt hyfsad museikoll!).

Jag åt det nog inte heller som barn! Men som jag tror att jag redan konstaterat här så var både jag och sambon tämligen kräsna som barn så det här är väl karma :cautious:
Ni lär hinna avverka några lamm (låter makabert) för just den resan bygger på att jag kan resa själv med båda barnen(helst med tåg:nailbiting:) så att kär vän får träffa båda huliganerna. Och så ska det matcha med andras liv.
Pussel alltså!:cool:
 
Ni lär hinna avverka några lamm (låter makabert) för just den resan bygger på att jag kan resa själv med båda barnen(helst med tåg:nailbiting:) så att kär vän får träffa båda huliganerna. Och så ska det matcha med andras liv.
Pussel alltså!:cool:

Tåg är ju mycket bättre än bil! Hur många timmar tar det? :)
 
Mage funkar generellt inte alls här! Så fort hon hamnar på mage börjar hon paddla/åla per automatik:down:
Jobbigt! Jag förstod inte alls det här folk sa att många bebisar sover bättre på mage... ...tills kotten lärde sig vända och rulla själv. Nu sover han oftast jättebra på mage och rullar självmant över vid nattning etc för att komma till ro. Men så ibland får han sina krypryck och då är det ju inte lika kul förstås.
 
Jag önskar, såhär efter två dygn med ringsjal, att jag skaffat det från dag 1 med första barnet. Jag älskar selen men den är mer praktisk när man ska ut på tur. Sjalen är mysig och hon är inte lika mycket i vägen om man vill greja samtidigt som man bär. Och ett stort plus för att det är så bekvämt att sitta ner med den på och bebis i:D
Jag har ju testat trikåsjal och K’tan men de var inget för mig.
Det låter ju toppen! Kotten låter oss inte sitta ner när han sitter i selen, tror det stramar för mycket för honom. Ska kanske hyra en ringsjal från sjaloteket i närheten och testa lite :)
 
Det låter ju toppen! Kotten låter oss inte sitta ner när han sitter i selen, tror det stramar för mycket för honom. Ska kanske hyra en ringsjal från sjaloteket i närheten och testa lite :)
Ja alltså, man sätter sig ner när ungen behöver sova och riskerar då inga uppvak och kan till och med avstyra uppvak genom att snabbt som attan resa sig upp om det börjar knorra:D
 
Lilla A tycker förresten att våra kettlebells (alla har väl sådana utplacerade lite varstans i huset? :confused:;)) är väldigt spännande! Tror det är för att de är så tunga för sin storlek :D
 
Lilla A tycker förresten att våra kettlebells (alla har väl sådana utplacerade lite varstans i huset? :confused:;)) är väldigt spännande! Tror det är för att de är så tunga för sin storlek :D
Förmodligen vanligare än pilbågar i garderoben:idea:

Min ena förälder har en kanonkula som dörrstopp. Den är tydligen uppskattad av de flesta barn men konsekvenserna kan vara onda:nailbiting:
 
Och det vill ju absolut denna trio vara med om:arghh: kanske får vänta ett år... eller två.

:D
Jag kuskar runt med barnen rätt bra i kollektivtrafiken här, men någon längre resa (Legoland! Och fuskade och flög :o) blev det inte förrän de var 3,5 respektive 6,5 faktiskt :p (som ensam vuxen då, hela familjen är ju en annan sak).
 
Förmodligen vanligare än pilbågar i garderoben:idea:

Min ena förälder har en kanonkula som dörrstopp. Den är tydligen uppskattad av de flesta barn men konsekvenserna kan vara onda:nailbiting:

Varför just i garderoben? :D

Jag kan tänka mig det, aj! :eek: (våra kettlebells dubblerar också som dörrstoppar :D)
 
Jag ska väl inte överdriva men visst är det standard är det ska gråtas och i vissa fall vrålad ganska ordentligt innan han somnar. Det är liksom bara så, och här oftast ett tecken på att han är nära att somna. Inser ju att inte alla bebisar beter sig så när jag umgås med tex föräldragruppen, men vi har vant oss nu. Jag hoppas dock verkligen att er lilla kommer ur utvecklingssprånget snart och sen börjar sova bättre igen! :heart
Tack för pepp! :heart Det är värt otroligt mycket att få ventilera här. Håller tummarna att kotten fortsätter gilla den nya ersättningen och härligt att ni fick en så bra nattning ikväll :)

@soom Just det där med sömnen hade jag också helt tagit fel på med första barnet. Nu hade vi inte problem med nattningarna utan det var många uppvak extremtidiga morgnar.
Har nog inga knep liggandes som du inte redan testat på. Min enda erfarenhet som jag kan skicka vidare är att försöka hålla en och samma rutin i alla fall ett par veckor så att ni alla hinner landa i det som ni testar. Ibland kan igenkänningsfaktorn väga väldigt tungt.

Jag fick hem en ringsjal igår som jag skaffade just för att hjälpa till med sövningarna nu när vi snart ska bytas av och den har redan hunnit göra jobbet utmärkt 3 gånger:D:heart
Bra tips - så länge har vi inte testat nåt (mer än det som funkat då alltså). Återstår bara att hitta en rutin :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 866
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 027
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 071
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 237
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp