Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lockbeten och lockbeten... eländet (som idag är ett café) ligger i en himla källare som inte direkt tilltalar min klaustrofobiska sida :arghh:, men vad gör man inte för att roa sina barn? :p
Vänta bara tills de vill utforska grottor:arghh:

Ni har säkert många andra caféer som lockar mer än en fängelsehåla, för att inte tala om alla museer! Där är jag avundsjuk!
 
Jag har lärt mig att googla/youtube'a djurläten jag inte kan. Står liksom inte ut med att vara undrande:rofl:
Jag kanske borde börja göra detsamma, väldigt frustrerande att inte kunna göra rätt ljud. Men vissa djur har ju knappt några läten, och andra går inte att göra. Hur låter liksom igelkotten, ekorren eller rådjuret? Och hur gör man egentligen elefantljud? :confused:
 
Alltså nu har rullandet från rygg till mage precis lossnat helt hos G och det är knappt en lugn stund här hemma känns det som ibland :eek: När han vaknar så ålar han över på mage och börjar krypa iväg med en gång och han ställer sig mot allt. Snabbt går det och man får hela tiden hålla koll på var han är. Som tur är börjar han bli bättre på att ramla på rumpan från stående, och ibland till och med sätta sig frivilligt. Blöjbytena är väldigt lika de hos lilla syster kanin ;) Det hela varvas dock av att han vill vara i famnen mycket i perioder, inte nödvändigtvis stilla dock. Han behöver väl tanka närhet mellan varven och smälta alla sina upptäckter. Då får man försöka gosa :love:
 
Jag kanske borde börja göra detsamma, väldigt frustrerande att inte kunna göra rätt ljud. Men vissa djur har ju knappt några läten, och andra går inte att göra. Hur låter liksom igelkotten, ekorren eller rådjuret? Och hur gör man egentligen elefantljud? :confused:
Jag försöker göra trumpetljud när jag härmar elefanter, det är då det blir alldeles för likt en gäll gnäggning från en häst :D

Det kommer uppdagas grava kunskapsluckor när kotten börjar skolan...
 
Apropå leksaker så har kotten roat sig en god stund på egen hand nu med en filt, en tvättbalja och en petflaska med lite vatten i. Han leker sällan länge och självständigt med "riktiga" leksaker.

Upplever det lite som att leksaker ofta "berättar hela historien" på en gång iom att de kanske har en begränsad mängd "funktioner", och tappar därför tjusningen ganska snart jämfört med en "vanlig" pryl som inte har en specifik lekfunktion och därmed går att variera i det oändliga!

/morgonfilosofisk
 
Apropå leksaker så har kotten roat sig en god stund på egen hand nu med en filt, en tvättbalja och en petflaska med lite vatten i. Han leker sällan länge och självständigt med "riktiga" leksaker.

Upplever det lite som att leksaker ofta "berättar hela historien" på en gång iom att de kanske har en begränsad mängd "funktioner", och tappar därför tjusningen ganska snart jämfört med en "vanlig" pryl som inte har en specifik lekfunktion och därmed går att variera i det oändliga!

/morgonfilosofisk

Petflaskor är bra grejer! :p Även filtar.
...här är ju hundens grejer mer intressanta också, senaste tiden har hon upptäckt att papper är kul med! Knycklade ihop ett papper med sångtexter igår på babysången :D
 
Petflaskor är bra grejer! :p Även filtar.
...här är ju hundens grejer mer intressanta också, senaste tiden har hon upptäckt att papper är kul med! Knycklade ihop ett papper med sångtexter igår på babysången :D
Dessa papper! Kotten stoppar allt papper i munnen. Toapappersrullar, tvättlappar, tidningar, brev... En pekbok med tjocka kartongsidor som han har är halvt uppäten. Trodde i min enfald de skulle stå emot tuggande lite bättre :o
 
Vänta bara tills de vill utforska grottor:arghh:

Ni har säkert många andra caféer som lockar mer än en fängelsehåla, för att inte tala om alla museer! Där är jag avundsjuk!

Vi har inte så mycket grottor här i krokarna, men var faktiskt på sådana äventyr här om veckan... tillsammans med andra vuxna som är mindre fega/har mindre självbevarelsedrift :idea:;)

Museer är guld! Caféer har vi sämre koll på, det är lokala fiket, närmaste köpcentrums bästa fik, nämnda fängelsehåla och så efter-att-ha-tittat-på-NK:s-julskyltnings-caféet som vi alternerar mellan typ :D
 
Jag kanske borde börja göra detsamma, väldigt frustrerande att inte kunna göra rätt ljud. Men vissa djur har ju knappt några läten, och andra går inte att göra. Hur låter liksom igelkotten, ekorren eller rådjuret? Och hur gör man egentligen elefantljud? :confused:

Ja, ekorrar till exempel låter ju, men att härma lätet är ju värre! Tjitt-tjitt-tjitt? :p
 
Apropå leksaker så har kotten roat sig en god stund på egen hand nu med en filt, en tvättbalja och en petflaska med lite vatten i. Han leker sällan länge och självständigt med "riktiga" leksaker.

Upplever det lite som att leksaker ofta "berättar hela historien" på en gång iom att de kanske har en begränsad mängd "funktioner", och tappar därför tjusningen ganska snart jämfört med en "vanlig" pryl som inte har en specifik lekfunktion och därmed går att variera i det oändliga!

/morgonfilosofisk

Jag tror att det ligger något i det! Dessutom så är vardagsföremål mer ”laddade” - pratade med en pedagog en gång som sa att anledningen till att små barn ofta vill leka med samma leksak är att det som någon annan använder ”laddas”, till skillnad från föremål som bara ligger och är ”oladdade/döda”. På samma sätt borde ju det faktum att vi vuxna använder vardagsföremål ”ladda” dem i bebisarnas ögon tänker jag!
 
Grattis! :laugh: Härligt att det funkat så bra med barnen på resan också!

+ alla andra Tack!

Jo resandet gick faktiskt bra. De skötte sig faktiskt jättebra. Men de är ju små, så det var ju lite jobbigt ändå. Barn är ju barn!
Det började med att planet var nästan 4 h försenat på väg dit. Väl där var våra familjer redan där men L har vägrat vara med nån annan än mig eller möjligtvis pappa hela veckan. Alltså ganska begränsat med sol och bad eller minsta tid tillsammans osv :p Vi bjöd ju med familjerna för att få hjälp med barnen, och de lekte visserligen lite med sonen, men 90% av tiden var han ändå med oss så i efterhand hade vi lika gärna kunnat åka själva som var tanken från början... Ingen försökte riktigt lära känna L heller, utan ville bara hålla henne direkt och då var hon ju tråkig och tramsig som började skrika... :cool:
Natten innan bröllopet blev sonen dålig, vi bytte blöja typ var tionde minut mellan 1-5.30. Han kräktes en gång också. Var till slut så röd i rumpan av bajsandet att han knappt kunde sitta. Så den natten sov vi max 3 h, inte ens i ett svep.
Som tur var lugnade det sig på förmiddagen och vi kunde i alla fall genomföra bröllopet. Blev lite försenat då L skrek och skrek så vi kunde inte börja. Inte alls stressigt... Slutade med att jag fick hålla henne så hon var i min famn under hela vigseln.
På kvällen hade våra familjer kokat ihop något, trots att vi sagt hela veckan att vi inte ville det. Så det blev middag ute på högljudd restaurang. Svintrötta barn som knappt sovit på hela dagen, sonen knappt på natten innan heller. Fick kasta i oss maten och turas om att hålla bebis, medan sonen kastade mat omkring sig och höll på... Alltså jättetrevligt att gå ut och äta på restaurang om man kan äta i lugn och ro, prata, dricka drinkar osv. Inte lika kul när det är en själv som måste underhålla två övertrötta barn. Inte kan de sova i vagn på högljudd restaurang heller (eller somna för natten i vagn öht). När klockan började närma sig tio gav vi upp och ville gå tillbaka, vilket resulterade i att alla blev sura och tyckte vi var otacksamma :meh: De hade beställt en tårta som vi skulle äta. Då hade vi redan varit där i två timmar. Vi själva slut efter natten och en intensiv dag, barnen övertrötta. Näe, så jävla besviken på dem, de fattar inte att vi måste anpassa oss lite efter barnen. De flesta har ändå barn själva? Vi hade dessutom sagt hela veckan att vi inte ville göra nånting den kvällen, egentligen hade vi ju planerat att sitta på terassen i lugn och ro när barnen somnat. Köpt dyrt bubbel och fixat graverade champagneglas. Fick ta med flaskan hem igen. Vi fattar ju att de bara ville göra något fint, men det blev bara så fel när de inte kunde lyssna på oss. Men vad är det man säger, har man en dålig bröllopsdag får man ett lyckligt äktenskap eller hur är det? :p
 
Hon var i alla fall så söt min lilla prinsessa. :heart(Storebrorsan med, han var stiligast av alla!)
På vår bröllopsdag började hon säga mamma, det är så gulligt! :love: Och har upptäckt en ny tand på gång nu. Tredje bara, så hon ligger lite i lä om man jämför med andra i tråden :rofl:
 

Bifogade filer

  • B842EE87-6757-4804-958F-B2EE8FB63015.jpeg
    B842EE87-6757-4804-958F-B2EE8FB63015.jpeg
    162,8 KB · Visningar: 13
+ alla andra Tack!

Jo resandet gick faktiskt bra. De skötte sig faktiskt jättebra. Men de är ju små, så det var ju lite jobbigt ändå. Barn är ju barn!
Det började med att planet var nästan 4 h försenat på väg dit. Väl där var våra familjer redan där men L har vägrat vara med nån annan än mig eller möjligtvis pappa hela veckan. Alltså ganska begränsat med sol och bad eller minsta tid tillsammans osv :p Vi bjöd ju med familjerna för att få hjälp med barnen, och de lekte visserligen lite med sonen, men 90% av tiden var han ändå med oss så i efterhand hade vi lika gärna kunnat åka själva som var tanken från början... Ingen försökte riktigt lära känna L heller, utan ville bara hålla henne direkt och då var hon ju tråkig och tramsig som började skrika... :cool:
Natten innan bröllopet blev sonen dålig, vi bytte blöja typ var tionde minut mellan 1-5.30. Han kräktes en gång också. Var till slut så röd i rumpan av bajsandet att han knappt kunde sitta. Så den natten sov vi max 3 h, inte ens i ett svep.
Som tur var lugnade det sig på förmiddagen och vi kunde i alla fall genomföra bröllopet. Blev lite försenat då L skrek och skrek så vi kunde inte börja. Inte alls stressigt... Slutade med att jag fick hålla henne så hon var i min famn under hela vigseln.
På kvällen hade våra familjer kokat ihop något, trots att vi sagt hela veckan att vi inte ville det. Så det blev middag ute på högljudd restaurang. Svintrötta barn som knappt sovit på hela dagen, sonen knappt på natten innan heller. Fick kasta i oss maten och turas om att hålla bebis, medan sonen kastade mat omkring sig och höll på... Alltså jättetrevligt att gå ut och äta på restaurang om man kan äta i lugn och ro, prata, dricka drinkar osv. Inte lika kul när det är en själv som måste underhålla två övertrötta barn. Inte kan de sova i vagn på högljudd restaurang heller (eller somna för natten i vagn öht). När klockan började närma sig tio gav vi upp och ville gå tillbaka, vilket resulterade i att alla blev sura och tyckte vi var otacksamma :meh: De hade beställt en tårta som vi skulle äta. Då hade vi redan varit där i två timmar. Vi själva slut efter natten och en intensiv dag, barnen övertrötta. Näe, så jävla besviken på dem, de fattar inte att vi måste anpassa oss lite efter barnen. De flesta har ändå barn själva? Vi hade dessutom sagt hela veckan att vi inte ville göra nånting den kvällen, egentligen hade vi ju planerat att sitta på terassen i lugn och ro när barnen somnat. Köpt dyrt bubbel och fixat graverade champagneglas. Fick ta med flaskan hem igen. Vi fattar ju att de bara ville göra något fint, men det blev bara så fel när de inte kunde lyssna på oss. Men vad är det man säger, har man en dålig bröllopsdag får man ett lyckligt äktenskap eller hur är det? :p

Alltså åh, jag hade varit så sur att jag kokat (råkade skriva ”kolat” först, nästan det med :p) över över att ha blivit så o-lyssnad på :down:. Och på ointresset att lära känna L/umgås med barnen :turd:. Ni lär ju minnas er bröllopsdag i alla fall, hoppas ni fick tillbringa en kväll på terassen någon senare dag som plåster på såren! :heart
 
Alltså åh, jag hade varit så sur att jag kokat (råkade skriva ”kolat” först, nästan det med :p) över över att ha blivit så o-lyssnad på :down:. Och på ointresset att lära känna L/umgås med barnen :turd:. Ni lär ju minnas er bröllopsdag i alla fall, hoppas ni fick tillbringa en kväll på terassen någon senare dag som plåster på såren! :heart

Det var bara en kväll kvar sen efter det. Då skulle vi äta den där tårtan som de beställt som de fått ta med sig istället (med mitt felstavade namn på). Mannens familj skulle flyga tillbaka till England den kvällen så det var lite tidspress.
Våra föräldrar kom men resten var typ en halvtimme sena. Mannen fick reda på sen att det var för att de var sura på oss. Så när de väl kom fick vi kasta i oss tårtan och sen fick de skynda iväg. Så det var ju trevligt... Har fortfarande en klump i magen, hatar allt sånt drama. Och speciellt när det ska vara en av de bästa dagarna i livet. ”Nu förstår jag varför du ville vi skulle åka själva”, sa mannen på kvällen. :cool:
Vi har ju haft kul och trevligt också, så resan var ju inte bara skit, och vigseln var ju fin. Men nu stannar vi nog hemma ett ganska bra tag framöver...
 
Alltså @Evenstar jag blir helt matt av att läsa om era släktingar! Så tråkigt och respektlöst gjort av dom att inte lyssna! Även om de ville vara snälla så var det ju uppenbarligen inte alls vad ni önskat, och att sen bli sura till råga på allt...

Skönt att vigseln ändå blev fin, hoppas ni får/fått ett fint tillfälle hemma att dricka skumpan på!
 
Alltså @Evenstar jag blir helt matt av att läsa om era släktingar! Så tråkigt och respektlöst gjort av dom att inte lyssna! Även om de ville vara snälla så var det ju uppenbarligen inte alls vad ni önskat, och att sen bli sura till råga på allt...

Skönt att vigseln ändå blev fin, hoppas ni får/fått ett fint tillfälle hemma att dricka skumpan på!

För en gångs skull tycker jag faktiskt det är rätt skönt att vi bor långt ifrån alla :cautious:
 
+ alla andra Tack!

Jo resandet gick faktiskt bra. De skötte sig faktiskt jättebra. Men de är ju små, så det var ju lite jobbigt ändå. Barn är ju barn!
Det började med att planet var nästan 4 h försenat på väg dit. Väl där var våra familjer redan där men L har vägrat vara med nån annan än mig eller möjligtvis pappa hela veckan. Alltså ganska begränsat med sol och bad eller minsta tid tillsammans osv :p Vi bjöd ju med familjerna för att få hjälp med barnen, och de lekte visserligen lite med sonen, men 90% av tiden var han ändå med oss så i efterhand hade vi lika gärna kunnat åka själva som var tanken från början... Ingen försökte riktigt lära känna L heller, utan ville bara hålla henne direkt och då var hon ju tråkig och tramsig som började skrika... :cool:
Natten innan bröllopet blev sonen dålig, vi bytte blöja typ var tionde minut mellan 1-5.30. Han kräktes en gång också. Var till slut så röd i rumpan av bajsandet att han knappt kunde sitta. Så den natten sov vi max 3 h, inte ens i ett svep.
Som tur var lugnade det sig på förmiddagen och vi kunde i alla fall genomföra bröllopet. Blev lite försenat då L skrek och skrek så vi kunde inte börja. Inte alls stressigt... Slutade med att jag fick hålla henne så hon var i min famn under hela vigseln.
På kvällen hade våra familjer kokat ihop något, trots att vi sagt hela veckan att vi inte ville det. Så det blev middag ute på högljudd restaurang. Svintrötta barn som knappt sovit på hela dagen, sonen knappt på natten innan heller. Fick kasta i oss maten och turas om att hålla bebis, medan sonen kastade mat omkring sig och höll på... Alltså jättetrevligt att gå ut och äta på restaurang om man kan äta i lugn och ro, prata, dricka drinkar osv. Inte lika kul när det är en själv som måste underhålla två övertrötta barn. Inte kan de sova i vagn på högljudd restaurang heller (eller somna för natten i vagn öht). När klockan började närma sig tio gav vi upp och ville gå tillbaka, vilket resulterade i att alla blev sura och tyckte vi var otacksamma :meh: De hade beställt en tårta som vi skulle äta. Då hade vi redan varit där i två timmar. Vi själva slut efter natten och en intensiv dag, barnen övertrötta. Näe, så jävla besviken på dem, de fattar inte att vi måste anpassa oss lite efter barnen. De flesta har ändå barn själva? Vi hade dessutom sagt hela veckan att vi inte ville göra nånting den kvällen, egentligen hade vi ju planerat att sitta på terassen i lugn och ro när barnen somnat. Köpt dyrt bubbel och fixat graverade champagneglas. Fick ta med flaskan hem igen. Vi fattar ju att de bara ville göra något fint, men det blev bara så fel när de inte kunde lyssna på oss. Men vad är det man säger, har man en dålig bröllopsdag får man ett lyckligt äktenskap eller hur är det? :p
Jag hade varit så sur! Jag förstår inte varför folk ska få allt att handla om sig själva?! De var ju medbjudna och ni spenderade veckan tillsammans, kunde ni inte fått ha kvällen för er själva då?:mad:
Finns ju en anledning till varför vi berättade först när vi väl var gifta, jag orkar inte med folk son "så gärna vill..." utan någon respekt för ens egna önskemål.

Vi var på resa med min familj när äldsta var 8 månader, hade förväntat mig en kväll av 14 då vi kunde få lite avlastning. Fick nog inte ens 30 minuter på hela resan:down: samma resonemang som för er.

Och jag har nog glömt skriva grattis!
 
Jag hade varit så sur! Jag förstår inte varför folk ska få allt att handla om sig själva?! De var ju medbjudna och ni spenderade veckan tillsammans, kunde ni inte fått ha kvällen för er själva då?:mad:
Finns ju en anledning till varför vi berättade först när vi väl var gifta, jag orkar inte med folk son "så gärna vill..." utan någon respekt för ens egna önskemål.

Vi var på resa med min familj när äldsta var 8 månader, hade förväntat mig en kväll av 14 då vi kunde få lite avlastning. Fick nog inte ens 30 minuter på hela resan:down: samma resonemang som för er.

Och jag har nog glömt skriva grattis!

Ja det var egentligen det vi ville från början, åka själva. Sen berätta efteråt. Men tänkte att vi kanske kunde få lite avlastning och hjälp att ta hand om barnen. Men ja, med facit i hand hade det nog varit skönare att åka själva ändå.
Tack! :)
 
Dålig natt. Lillan vakna vid 1, pappa vagga en timme. Vakna vid 2, jag vagga en timme. Vakna vid 3, jag gav upp och hon fick amma till sömns och vara kvar i sängen. Sen vaknade hon ändå som vanligt vid 7 och skulle gå upp :p

Sambon tog henne iaf så jag fick sovmorgon till 10 :angel::love: nu ska jag bara orka resten av dagen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 419
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 565
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 487
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 261
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp