Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde M premiär på badhuset! När jag var föräldraledig förra gången var gick vi babysim från 2 månaders ålder och efter det var vi där 2 gånger i veckan. Livet är lite annorlunda nu;)
Hon fick ingen tillvänjning utan vi gav oss ut i äventyrsbadet direkt (aktivitetsbassängen är bokad mest hela tiden:down:) och hon har åkt stora vattenrutschkanan med pappa och virvelvinden och sedan avslutade vi med bubbelpoolen där hon nästan somnade. Storebror tog alltid en snabblur i bubbelpoolen:D
Hon har gjort två tidiga och förhållandevis korta sovningar så vi hade tajmat det så att hon skulle sova i bilen hem. Men icke! Hon somnade heller inte i vagnen hemmaO_o det var två lite smått nervösa föräldrar som bestämde att vi la ner försöken och hon har inte varit gnälligare än vanligt:confused: hon har nu varit vaken sen strax innan 13 och de gick in i rummet för att sova nu:)

Här kommer tänderna två och två verkar det som. De två fram där nere kom för 3-4 veckor sedan och nu kommer motsvarande där uppe.
Hon har kommit på att man kan ta sig framåt också. Typ:grin: hon tar det i sin egen takt och kör på 2-3 krypsteg innan hon är nöjd:D
 
Det var bara en kväll kvar sen efter det. Då skulle vi äta den där tårtan som de beställt som de fått ta med sig istället (med mitt felstavade namn på). Mannens familj skulle flyga tillbaka till England den kvällen så det var lite tidspress.
Våra föräldrar kom men resten var typ en halvtimme sena. Mannen fick reda på sen att det var för att de var sura på oss. Så när de väl kom fick vi kasta i oss tårtan och sen fick de skynda iväg. Så det var ju trevligt... Har fortfarande en klump i magen, hatar allt sånt drama. Och speciellt när det ska vara en av de bästa dagarna i livet. ”Nu förstår jag varför du ville vi skulle åka själva”, sa mannen på kvällen. :cool:
Vi har ju haft kul och trevligt också, så resan var ju inte bara skit, och vigseln var ju fin. Men nu stannar vi nog hemma ett ganska bra tag framöver...

Förstår att du har en klump i magen, jag avskyr också drama... men det är ju de som betett sig illa, och så att sura på det dessutom! Nej, en :mad: på dem från mig :down:
 
Idag gjorde M premiär på badhuset! När jag var föräldraledig förra gången var gick vi babysim från 2 månaders ålder och efter det var vi där 2 gånger i veckan. Livet är lite annorlunda nu;)
Hon fick ingen tillvänjning utan vi gav oss ut i äventyrsbadet direkt (aktivitetsbassängen är bokad mest hela tiden:down:) och hon har åkt stora vattenrutschkanan med pappa och virvelvinden och sedan avslutade vi med bubbelpoolen där hon nästan somnade. Storebror tog alltid en snabblur i bubbelpoolen:D
Hon har gjort två tidiga och förhållandevis korta sovningar så vi hade tajmat det så att hon skulle sova i bilen hem. Men icke! Hon somnade heller inte i vagnen hemmaO_o det var två lite smått nervösa föräldrar som bestämde att vi la ner försöken och hon har inte varit gnälligare än vanligt:confused: hon har nu varit vaken sen strax innan 13 och de gick in i rummet för att sova nu:)

Här kommer tänderna två och två verkar det som. De två fram där nere kom för 3-4 veckor sedan och nu kommer motsvarande där uppe.
Hon har kommit på att man kan ta sig framåt också. Typ:grin: hon tar det i sin egen takt och kör på 2-3 krypsteg innan hon är nöjd:D

Livet är hårt när man är småsyskon :D, men det låter ju som att hon hade en kanonpremiär! :)

Sådana där vakeneftermiddagar kör lilla A också ibland, som längst har det varit från 12 O_o, ett par gånger från 13 och rätt vanligt från 14... Knasiga men ytterst tappra bebis...
 
Du vet att du lever i en barnfamilj...

... när det faktum att tvättmaskinen gått sönder och den nya levereras först nästa fredag nästan golvar dig :arghh:

(Det finns en tvättstuga i vår samfällighet så vi står inte helt utan tvättmöjligheter. Men ändå :cautious:)
 
Livet är hårt när man är småsyskon :D, men det låter ju som att hon hade en kanonpremiär! :)

Sådana där vakeneftermiddagar kör lilla A också ibland, som längst har det varit från 12 O_o, ett par gånger från 13 och rätt vanligt från 14... Knasiga men ytterst tappra bebis...
Ja det var så lyckat att pappan bestämde att det blir en repris på fredag:D

Det är så ovant i och med att vi har haft ett barn av mosatt sort innan, han sov 3 gånger om dagen fram tills han var 18 månader:o det var en kamp att minska sovtillfällena och när vi gjorde det för tidigt sov han (ännu) sämre på nätterna. Nu sover barnen ungefär lika mycket i tid på dagarna men M har det uppdelat på två tillfällen. Så jag har en förhoppning om att de snart kommer att matcha varandras dagsvila:angel:

Ni kanske är på g att bli en sån där familj som inte tänker på sömn och när den inträffar;)
 
Du vet att du lever i en barnfamilj...

... när det faktum att tvättmaskinen gått sönder och den nya levereras först nästa fredag nästan golvar dig :arghh:

(Det finns en tvättstuga i vår samfällighet så vi står inte helt utan tvättmöjligheter. Men ändå :cautious:)
Vi hade ju inte egen tvättmaskin när vi bodde i lägenhet. Då bekom det mig inte men nu kan jag inte tänka mig att vara utan!

Tänk så mycket udda plagg ni kommer att hitta och använda;) och tänk vad de stora barnen ska gnälla över att det är fel kläder:p
 
Ja det var så lyckat att pappan bestämde att det blir en repris på fredag:D

Det är så ovant i och med att vi har haft ett barn av mosatt sort innan, han sov 3 gånger om dagen fram tills han var 18 månader:o det var en kamp att minska sovtillfällena och när vi gjorde det för tidigt sov han (ännu) sämre på nätterna. Nu sover barnen ungefär lika mycket i tid på dagarna men M har det uppdelat på två tillfällen. Så jag har en förhoppning om att de snart kommer att matcha varandras dagsvila:angel:

Ni kanske är på g att bli en sån där familj som inte tänker på sömn och när den inträffar;)

Jag är ju van vid barn som sover relativt många gånger men kort (fast inte som din stora, runt året någon gång har de sovit ”som de flesta barn gör” under förutsättning att omgivningen varit tyst nog, dvs knäpptyst ;)), lilla A kompenserar i viss mån genom att oväntat ofta sova lite längre pass, 1-2 h. Men jag är ändå chockad och tror inte på att vi kommer att bli en hoppsan-nu-sover-barnet-visst-familj förrän jag ser det :rofl:
 
Låter som en kanonpremiär i badhuset! @Positron och Är själv lite avundsjuk på sambon som går på babysim med kotten på fredagarna, även om jag förstås tycker det känns sjukt bra att jobba igen :D
 
Vi hade ju inte egen tvättmaskin när vi bodde i lägenhet. Då bekom det mig inte men nu kan jag inte tänka mig att vara utan!

Tänk så mycket udda plagg ni kommer att hitta och använda;) och tänk vad de stora barnen ska gnälla över att det är fel kläder:p

Vi har inte så mycket kläder :nailbiting: och handdukar är det stor åtgång på :eek:. För att inte tala om vilken sängklädesbrist som skulle kunna uppstå bara några olyckliga men förekommande händelser sammanfaller :crazy:. Låt tiden gå fort till nästa fredag..!
 
Jag tycker ju kotten har ett relativt litet sömnbehov jämfört med många jämnåriga bebisar, men det känns verkligen omöjligt att han skulle orka vara vaken längre än max 3,5-4 timme utan skrik-/gnällfest. Idealiskt nu är 2,5 timme, eller 2h45min mellan tupplurarna, som oftast blir 3 på en dag. Skulle han sova längre än 30 min skulle vi nog kunna gå ner på 2 gånger om dagen men när det (oftast) är så kort blir det svårt att räcka fram till nattningen...
 
Alltså, bebis som plötsligt kryper och är nyfiken på allt, toppat med noll självbevarelsedrift, fortsatt halvkass mage och utvecklingssprångets mest "fussy" del... :crazy: Nämnde jag att vi knappt hunnit barnsäkra huset utöver petskydd i kontakter? Jag är helt slut :arghh:

För att toppa har min rygg och nacke protesterat mot senaste 1,5 månadens uteblivna massage och ökande selbärande och sagt upp sig totalt, och idag stukade jag foten under vad jag tänkte skulle bli en mysig skogspromenad med bebis i selen.

Jag tänkte nyss tanken att om foten kanske är bruten istället så får jag vara sjukskriven och sambon får ta kotten på heltid :angel:
 
Idag gjorde M premiär på badhuset! När jag var föräldraledig förra gången var gick vi babysim från 2 månaders ålder och efter det var vi där 2 gånger i veckan. Livet är lite annorlunda nu;)
Hon fick ingen tillvänjning utan vi gav oss ut i äventyrsbadet direkt (aktivitetsbassängen är bokad mest hela tiden:down:) och hon har åkt stora vattenrutschkanan med pappa och virvelvinden och sedan avslutade vi med bubbelpoolen där hon nästan somnade. Storebror tog alltid en snabblur i bubbelpoolen:D
Hon har gjort två tidiga och förhållandevis korta sovningar så vi hade tajmat det så att hon skulle sova i bilen hem. Men icke! Hon somnade heller inte i vagnen hemmaO_o det var två lite smått nervösa föräldrar som bestämde att vi la ner försöken och hon har inte varit gnälligare än vanligt:confused: hon har nu varit vaken sen strax innan 13 och de gick in i rummet för att sova nu:)

Här kommer tänderna två och två verkar det som. De två fram där nere kom för 3-4 veckor sedan och nu kommer motsvarande där uppe.
Hon har kommit på att man kan ta sig framåt också. Typ:grin: hon tar det i sin egen takt och kör på 2-3 krypsteg innan hon är nöjd:D

L kör lite samma sätt - de två tänderna nere i mitten kom i somras, nu är de två där uppe på väg igenom.

Och jag vet inte vad som hände med sömnen idag :confused: Hon sov 2x10 min på förmiddagen och mitt på dagen, brukar sova mycket mer än så på fm. Ändå var hon pigg och glad och busig. Fram på eftermiddagen ”tvingade” jag henne att sova lite till (satte henne i selen och klippte gräset, då brukar hon slockna inom 5 min). Men även då vaknade hon efter bara 20 min.
 
Vi har inte så mycket kläder :nailbiting: och handdukar är det stor åtgång på :eek:. För att inte tala om vilken sängklädesbrist som skulle kunna uppstå bara några olyckliga men förekommande händelser sammanfaller :crazy:. Låt tiden gå fort till nästa fredag..!
Uh-uh! Jag hade inte ens en tanke på handdukar och sängkläder men jag ser katastrofen framför mig:arghh:
Jag håller tummarna för att detta går smärtfritt!:nailbiting:
(Ni är säkra på att ni inte kan meka ihop den gamla själva?)
 
Du får åka till badhuset på andra tider, det är jättemysigt!
Tips frpn coachen är att man kan anämda friskvårdsbidraget för att köpa typ 10-kort :idea:
Friskvårdsbidraget har redan gått åt till massage :angel: men andra år brukar 10-kort i simhallen vara en typisk grej jag köper för det :D
 
L är vaken 1,5-3 tim i taget, sen är energin slut. Ett fåtal gånger har hon varit vaken längre än så, på katastrofkvällar. Hon sover inte heller så länge i taget, oftast runt 40 min. Imponerad av de bebisar som orkar vara vakna hela eftermiddagen!
 
Det är inte bara bebisarna som konspirerar. Nu gör tvättmaskinerna det också! @pollex
Vår gick sönder för en vecka sen, skaffade ny i helgen. Fick åka till mamma och tvätta en gång, men det var det värt för jag älskar den nya.
 
Alltså, bebis som plötsligt kryper och är nyfiken på allt, toppat med noll självbevarelsedrift, fortsatt halvkass mage och utvecklingssprångets mest "fussy" del... :crazy: Nämnde jag att vi knappt hunnit barnsäkra huset utöver petskydd i kontakter? Jag är helt slut :arghh:

För att toppa har min rygg och nacke protesterat mot senaste 1,5 månadens uteblivna massage och ökande selbärande och sagt upp sig totalt, och idag stukade jag foten under vad jag tänkte skulle bli en mysig skogspromenad med bebis i selen.

Jag tänkte nyss tanken att om foten kanske är bruten istället så får jag vara sjukskriven och sambon får ta kotten på heltid :angel:
Vilket elände! Hoppas foten inte är bruten, att språnget snart är över, att magen stabiliserar sig, ryggen får massage och att självbevarelsedriften utvecklas (när händer det egentligen?). Imorgon får du åka till jobbet och vila upp dig :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 840
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 962
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 066
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 202
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp