Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för stöd :heart Jag vet ju egentligen att det inte handlar om vad vi lärt henne och inte, men när man är trött och uppgiven och det känns helt hopplöst så liksom börjar det krypa under huden.


Hoppas alla nattningar gått bra ikväll och att natten blir bra @FeatherCloud @Heulwen @Cattaflajna

Tog ju bara 1 h så får väl anses ok om man jämför med igår ... När hon väl somnade sov hon iaf stilla och lugnt nästan hela kvällen och natten. Positivt är att jag njuter mer av nattningarna de dagar jag varit borta länge pga jobb+stall kl 07:30-15:45, då jag saknat henne så mycket.
 
Inatt vaknade hon bara varannan timme istället för varje som natten innan... så lite mer sömn för oss iaf. Sen ville hon gå upp vid 4....

Men vi har släppt helt på rutiner för tillfället, hon är trött ofta just nu och sover sämre, det märks verkligen. Så dagarna är lite lustiga just nu, men det blev bara värre när vi försökte hålla fast vid rutinerna kände vi.
 
Inatt vaknade hon bara varannan timme istället för varje som natten innan... så lite mer sömn för oss iaf. Sen ville hon gå upp vid 4....

Men vi har släppt helt på rutiner för tillfället, hon är trött ofta just nu och sover sämre, det märks verkligen. Så dagarna är lite lustiga just nu, men det blev bara värre när vi försökte hålla fast vid rutinerna kände vi.
Låter klokt att "backa" och låta bebis styra lite tycker jag. Vi har ju också bra och dåliga dagar och tröttare perioder, och dom små är rimligen känsligare än vi är för sånt. Hoppas sömnen fortsätter gå åt rätt håll!
 
Jag hoppas konspirationen funkar även när saker går bra. Igår tog det en timme att natta, längsta på länge, men idag tog det bara en kvart, dvs tiden det tar att dricka upp vällingen. Skönt! Förkylningen är på väg bort också, det underlättar massor.

Kotten är för övrigt mellan golv och tak nuförtiden. Vi har inte fått upp nedre trappgrind än, och idag var han lekande lätt två trappsteg upp på väg efter mig när jag skulle byta om efter jobbet :crazy:
Han står mot allt, höll på att välta en köksstol över sig (läste något om att lägga stolarna ner i tråden om att barnsäkra, antar vi får göra så...), och ska gärna vara mitt under köksbordet så han slår i huvudet varje gång han ställer sig... Känner dom gråa håren komma krypande. :cautious:
 
Idag bjöd jag min unge på sötpotatis-morot-linser-kokosmjölksmos. Det var inte gott. Hon gjorde världens grimas samtidigt som hon bankade med ena handen, precis som om hon fått i sig något riktigt starkt :D
Mer populärt är satsumas, det slukar hon med god aptit :d
 
Idag bjöd jag min unge på sötpotatis-morot-linser-kokosmjölksmos. Det var inte gott. Hon gjorde världens grimas samtidigt som hon bankade med ena handen, precis som om hon fått i sig något riktigt starkt :D
Mer populärt är satsumas, det slukar hon med god aptit :d
Tänk bara på att citrusfrukter kan vara rätt tufft för magen.
När storebror var 10 månader fick han efter en kommunikationsmiss 3 clementiner (han älskade clementin!) på en och samma dag och fick vansinnigt ont i magen:down:
Efter det hade vi en begränsning på max en om dagen;)
 
Idag bjöd jag min unge på sötpotatis-morot-linser-kokosmjölksmos. Det var inte gott. Hon gjorde världens grimas samtidigt som hon bankade med ena handen, precis som om hon fått i sig något riktigt starkt :D
Mer populärt är satsumas, det slukar hon med god aptit :d

:D

Det enda som fått lilla A att grimasera hittills är glass... men det var tydligen inte för att det var äckligt för han var väldigt snabbt på’t igen ;)

(Nej, han får egentligen inte sötsaker! Men en gång är ingen gång ;))
 
Jag hoppas konspirationen funkar även när saker går bra. Igår tog det en timme att natta, längsta på länge, men idag tog det bara en kvart, dvs tiden det tar att dricka upp vällingen. Skönt! Förkylningen är på väg bort också, det underlättar massor.

Kotten är för övrigt mellan golv och tak nuförtiden. Vi har inte fått upp nedre trappgrind än, och idag var han lekande lätt två trappsteg upp på väg efter mig när jag skulle byta om efter jobbet :crazy:
Han står mot allt, höll på att välta en köksstol över sig (läste något om att lägga stolarna ner i tråden om att barnsäkra, antar vi får göra så...), och ska gärna vara mitt under köksbordet så han slår i huvudet varje gång han ställer sig... Känner dom gråa håren komma krypande. :cautious:

Hoppas du slipper bli helt gråhårig, men jag längtar faktiskt lite tills vi är där! :)

(Förmodligen mycket dumt av mig att ge er skriftligt på det! Låt mig äta upp det sedan när jag börjar beklaga mig bara! ;))
 
Hoppas du slipper bli helt gråhårig, men jag längtar faktiskt lite tills vi är där! :)

(Förmodligen mycket dumt av mig att ge er skriftligt på det! Låt mig äta upp det sedan när jag börjar beklaga mig bara! ;))
Jag ska komma ihåg det! ;) Själv fick jag den här bilden idag på jobbet... :cautious: Läge att prioritera den där grinden nu tänker jag. IMG_20181011_165920.jpg
 
Idag bjöd jag min unge på sötpotatis-morot-linser-kokosmjölksmos. Det var inte gott. Hon gjorde världens grimas samtidigt som hon bankade med ena handen, precis som om hon fått i sig något riktigt starkt :D
Mer populärt är satsumas, det slukar hon med god aptit :d
Kotten älskar också satsumas men han har bara fått någon klyfta eller två pga magen. Kiwi är också smaskens!

Han slår dock med handen rätt ofta när han äter men det brukar (tror jag) betyda att han är törstig. :p Enda som ratats på riktigt här (och inte bara pga ilsket barn i allmänhet) är en burkmat med fiskgryta.
 
Nu är nog kotten immun mot babysimströtthet :D Han sov sina två lurar innan simmet kl14 och somnade inte efteråt som vanligt. Han var dock lika glad för det hela eftermiddagen, men det fick bli en lite tidigare läggning ikväll, så han somnade strax före 18. Återstår att se om han sover längre eller kortare imorgon:p

På babysimmet har han hoppat från kanten, till och med fler gånger än som var tänkt eftersom han lyckades kasta sig i utan att sambon var beredd :o Tur han hade flytväst.. (Det här med att komma hem från jobbet och höra allt som nästan gått fel, enda nackdelen med att jobba istället för att vara föräldraledig :cautious: )
 
Tänk bara på att citrusfrukter kan vara rätt tufft för magen.
När storebror var 10 månader fick han efter en kommunikationsmiss 3 clementiner (han älskade clementin!) på en och samma dag och fick vansinnigt ont i magen:down:
Efter det hade vi en begränsning på max en om dagen;)
Bra, tack! Tänkte inte på det, men har hållt oss till en ändå. L har inte hittat sin inre häst ännu :p

Kotten älskar också satsumas men han har bara fått någon klyfta eller två pga magen. Kiwi är också smaskens!

Han slår dock med handen rätt ofta när han äter men det brukar (tror jag) betyda att han är törstig. :p Enda som ratats på riktigt här (och inte bara pga ilsket barn i allmänhet) är en burkmat med fiskgryta.
Kiwi måste vi testa! Fullt förståeligt att rata fiskgryta, vi testade nån torskvariant och det luktade inte gott.
 
Nya rutinerna med två sovstunder som standard är :love:
Sovit 1,5 timme på förmiddagen idag och nu drygt två timmar på eftermiddagen. Och eftersom han behöver en napp inpetad då och då "måste" jag ju ligga här bredvid och vila :angel:
 
Usch ja, jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna hända. Idag blev det projekt trappgrind för hela slanten!

Vi måste se om den vi har är säker att sättas upp. Tror dock den återkallades från Ikea och jag vill helst inte att hon råkar rycka grinden över sig, även om hon inte hinner upp för trappan. Får nog fixa detta senast nästa vecka, nu har vi alltid koll men rätt som det är kan det hända ändå!
 
Jag provade sova i min egen säng utan lilla F i natt, hon sov gott för sig själv mellan 20-02, så framsteg.
Jättebra ju! Sov hon lugnare än när du ligger bredvid?

Här hade jag sett fram emot sömnen efter en lång dag med massa jobb. Men kottekonspiratören vaknade 10 minuter efter att jag lagt huvudet på kudden, bälgade i sig 350 ml ersättning :o (tänkte han var hungrig...) och var sen klarvaken :meh: Något som stör honom men ingen aning om vad. Kanske tand eller magknip, han var gnällig innan läggdags också...
 
Nu har vi också testat babysim, det var jättekul tyckte G! När han väl fått vänja sig vid platsen så började han hoppa av iver för att få bada :laugh: Enligt G började vi med en plasktävling, som han såklart vann. Ska försöka komma iväg fler gånger (här är det inte en hel kurs, tyvärr).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 691
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 792
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 972
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 912
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp