Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fler som märkt/märker av 8 månaders fasen?
Enligt wonder weeks ingen fas nu men tror inte de räknar med den??

Hur som vill hon verkligen inte sova. Väldigt mycket gnäll nu, nya gnäll ljud också... hon skriker ganska ofta när jag ska amma (även gjort vid flaska, exakt likadant) så vi tror det beror på att hon inte är hungrig men förmodligen supertrött egentligen. Det suger verkligen musten ur mig helt vissa dar känner jag, idag är en sån dag.

Så, väntar på middagen nu med ett halvt glas rödvin i soffan. :d

Lilla F fyllde 8 månader nu i veckan och ja, sömnen är crap. Svårt att söva dagtid och korta sovpass ger gnällig bebis här med.
 
Vi har en liten dam som blir fruktansvärt förbannad om maten inte kommer fort nog. Tro inte heller att du får mata henne, då får du skeden i pannan :confused:
Hon har ett hiskeligt humör när maten inte är snabbt på bordet, jösses.

Idag har maten sett ut..

Frukost: 2 Pannkakor
Mellanmål: 1 klämmis 180ml välling för att kunna somna
Lunch: Pyttipanna (oxpytt med tillagt bacon, köttbullar och korv)
Mellanmål: 1 äpple
Middag: Lasange
Kvällsmat: 180ml välling

Portionerna är nästan större än vad vår (för stunden) väldigt petiga treåring äter.
 
Fler som märkt/märker av 8 månaders fasen?
Enligt wonder weeks ingen fas nu men tror inte de räknar med den??

Hur som vill hon verkligen inte sova. Väldigt mycket gnäll nu, nya gnäll ljud också... hon skriker ganska ofta när jag ska amma (även gjort vid flaska, exakt likadant) så vi tror det beror på att hon inte är hungrig men förmodligen supertrött egentligen. Det suger verkligen musten ur mig helt vissa dar känner jag, idag är en sån dag.

Så, väntar på middagen nu med ett halvt glas rödvin i soffan. :d
Hmm, osäker på vilken fas du menar om inte Wonder weeks räknar med den? Dom tar ju upp en "separationsångestfas" som inte är ett språng men den märktes inte jättemycket av här. Sjätte språnget var ganska kämpigt i början eftersom han började drömma så mycket. Nu är kotten iofs 9 månader om en vecka och sover (peppar peppar!) ganska bra. Några napp-pet per natt men annars lugnt. Han har till och med slutat äta på natten :o

Hoppas det är en övergående grej @Cattaflajna Skrik och krångel med mat låter ju typiskt fas, när det händer en massa i huvudet på dom...
 
Hmm, osäker på vilken fas du menar om inte Wonder weeks räknar med den? Dom tar ju upp en "separationsångestfas" som inte är ett språng men den märktes inte jättemycket av här. Sjätte språnget var ganska kämpigt i början eftersom han började drömma så mycket. Nu är kotten iofs 9 månader om en vecka och sover (peppar peppar!) ganska bra. Några napp-pet per natt men annars lugnt. Han har till och med slutat äta på natten :o

Hoppas det är en övergående grej @Cattaflajna Skrik och krångel med mat låter ju typiskt fas, när det händer en massa i huvudet på dom...
Kanske är separationsångest fasen de tar upp.. tänkte mest att de kommer ju inte upp att de räknar ner till den eller så. :p

Ja, tidigare faser har inte alls märkts såhär mycket. Men det är ju helt klart separationsångest, hon kryper efter mig och gråter ofta så fort jag lämnar rummet
 
Fler som märkt/märker av 8 månaders fasen?
Enligt wonder weeks ingen fas nu men tror inte de räknar med den??

Hur som vill hon verkligen inte sova. Väldigt mycket gnäll nu, nya gnäll ljud också... hon skriker ganska ofta när jag ska amma (även gjort vid flaska, exakt likadant) så vi tror det beror på att hon inte är hungrig men förmodligen supertrött egentligen. Det suger verkligen musten ur mig helt vissa dar känner jag, idag är en sån dag.

Så, väntar på middagen nu med ett halvt glas rödvin i soffan. :d
L är precis 8 mån och enligt vår wonderweeks är hon i en fas. Men visst räknas det från beräknat födelsedatum? L var väldigt punktlig, född på bf-1. Kanske det som gör att den inte säger nåt om fas för er just nu? De lär ju sig saker i lite olika takt, så det är väl inte helt orimligt att tänka sig att faserna kommer i ofas med wonderweeks :p

Man pumpar ut bröstmjölk som tillsammans med harts blir en vacker, hållbar mjölkvit sten i t.ex. en ring. Jag gör det inte själv utan sänder iväg fryst bröstmjölk per post.

Hoppas din lille kryar på sig snart! ❤
Häftigt! Jag var ju tvungen att googla, hittar bara en som gör det, i Usa. Är det den? Jättefint var det!

Tack :heart
 
Konspiration! L trillade ur sängen :nailbiting: Det gick bra, men nu är det slut med sängen.

Hon har också börjat med en massa nya ljud och babblar konstant. Lalala, jajaja, vavava, prrrrrr, bababa, mmmmmmm :love:

Och så tränar hon pincettgreppet genom att nypas hårt med sina vassa små naglar, gärna i läppen.
 
Konspiration! L trillade ur sängen :nailbiting: Det gick bra, men nu är det slut med sängen.

Hon har också börjat med en massa nya ljud och babblar konstant. Lalala, jajaja, vavava, prrrrrr, bababa, mmmmmmm :love:

Och så tränar hon pincettgreppet genom att nypas hårt med sina vassa små naglar, gärna i läppen.
Läskigt! Inte gilla på trillandet då, men pratet! Och hög(!) igenkänning på nypandet!
 
Idag har kotten fått en cykelhjälm! Med andra ord är vi redo att prova cykelsitsen vi köpte för några veckor sedan. Jag hoppas han kommer gilla det, vilken frihet att kunna cykla med honom! Bara packa med bärselen och dra :) Och så får ju gärna snön komma sent så vi hinner cykla lite också :)
 
L är precis 8 mån och enligt vår wonderweeks är hon i en fas. Men visst räknas det från beräknat födelsedatum? L var väldigt punktlig, född på bf-1. Kanske det som gör att den inte säger nåt om fas för er just nu? De lär ju sig saker i lite olika takt, så det är väl inte helt orimligt att tänka sig att faserna kommer i ofas med wonderweeks :p


Häftigt! Jag var ju tvungen att googla, hittar bara en som gör det, i Usa. Är det den? Jättefint var det!

Tack :heart

I Sverige är denna. :)
 
Idag har kotten fått en cykelhjälm! Med andra ord är vi redo att prova cykelsitsen vi köpte för några veckor sedan. Jag hoppas han kommer gilla det, vilken frihet att kunna cykla med honom! Bara packa med bärselen och dra :) Och så får ju gärna snön komma sent så vi hinner cykla lite också :)

Vi har köpt en cykelkärra vi ska inviga till våren, hoppas hon ska gilla den så man kan åka på utflykter. Just nu skulle hon dock aldrig i livet kunna sitta nöjd där hon inte såg oss.
 
Vi har köpt en cykelkärra vi ska inviga till våren, hoppas hon ska gilla den så man kan åka på utflykter. Just nu skulle hon dock aldrig i livet kunna sitta nöjd där hon inte såg oss.
Vi vill också ha cykelkärra men avvaktar av just den anledningen :) när vi spontankollade på en begagnad kan sålde säljaren även en cykelsits för typ 200, så då köpte vi den istället :D
 
L är precis 8 mån och enligt vår wonderweeks är hon i en fas. Men visst räknas det från beräknat födelsedatum? L var väldigt punktlig, född på bf-1. Kanske det som gör att den inte säger nåt om fas för er just nu? De lär ju sig saker i lite olika takt, så det är väl inte helt orimligt att tänka sig att faserna kommer i ofas med wonderweeks :p
Så kan det ju vara.. hittills har appen stämt rätt bra ändå. Ja, de räknar ju från BF, och lillan valde ju att stanna 12 dagar extra i magen :p
 
Vilken fin idé med amningssmycke! :) Det hade jag gärna haft ett ifall vi nu hade ammat lite längre. Undrar om det går att skicka in ersättning? :angel::D
 
Ganska tyst i tråden nu. Känner själv att tiden är knapp med både jobb och krävande kotte. Hoppas det är bra även med de som inte skrivit på ett tag!

Hos oss flyter livet på. Dagarna går fort och det knäcks nya koder nästan varje dag. Idag har han tex äntligen förstått hur en klämmis med sugpip fungerar :D Han förstår också mer och mer prat, ganska ofta gör han ungefär vad jag säger när vi leker (tex ”stoppa bollen i hålet!”) och häromdagen när jag frågade vad ankan (som är ett av favoritdjuren) säger svarade/härmade han ”Ack!” Orimligt stolt! :D

Kotten är överlag så himla lättsam och enkel att ha att göra med att det knappt går att förstå skillnaden mot hur det kändes de första månaderna! :heart Växlingen mellan hemmaförälder funkar också bra, han känns lika glad med oss båda. Jag får dock lite ångest över att året snart är slut, då ska jag ju jobba heltid igen!

Hur går det för er andra? Är det full rulle hela tiden?
 
Vilken fin idé med amningssmycke! :) Det hade jag gärna haft ett ifall vi nu hade ammat lite längre. Undrar om det går att skicka in ersättning? :angel::D
Haha! Annars går det skicka in t.ex en hårlock iaf ;)

Ganska tyst i tråden nu. Känner själv att tiden är knapp med både jobb och krävande kotte. Hoppas det är bra även med de som inte skrivit på ett tag!

Hos oss flyter livet på. Dagarna går fort och det knäcks nya koder nästan varje dag. Idag har han tex äntligen förstått hur en klämmis med sugpip fungerar :D Han förstår också mer och mer prat, ganska ofta gör han ungefär vad jag säger när vi leker (tex ”stoppa bollen i hålet!”) och häromdagen när jag frågade vad ankan (som är ett av favoritdjuren) säger svarade/härmade han ”Ack!” Orimligt stolt! :D

Kotten är överlag så himla lättsam och enkel att ha att göra med att det knappt går att förstå skillnaden mot hur det kändes de första månaderna! :heart Växlingen mellan hemmaförälder funkar också bra, han känns lika glad med oss båda. Jag får dock lite ångest över att året snart är slut, då ska jag ju jobba heltid igen!

Hur går det för er andra? Är det full rulle hela tiden?
Här är det verkligen full rulle!
Inatt fick vi i princip inte sova någonting, ändå har hon varit väldigt igång under dagen och skulle inte alls sova nu ikväll :p jag har haft en dålig dag, slagit mig flera gånger och allt har bara gått fel... men så skrattar lillan och allt är bra igen :love: Hon är väldigt pratglad och busig! Märks att hon förstår så himla mycket nu också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 786
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 952
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 882
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp