Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka ha honom lite mer i sjal och sele också, men det besvärliga är att nästan allt man behöver göra (stryka städa, hänga tvätt och laga mat) är svårt med en kotte på magen, och ryggen duger inte riktigt...
Testa häng någon leksak också på selen när du har han på ryggen. Har gjort så några gånger med dottern, ett vagnhänge. :)
 
Tack för stöttning @Evenstar
Stämmer säkert som du och @pollex säger att det regelrätta gnällandet minskar ju mer han kan kommunicera. Menade mest att gnäll och missnöje kommer ju troligen finnas med även i framtiden även om det tar sig andra uttryck, och det behöver jag kunna hantera...

Han har ju rätt till sina känslor och jag skäms lite över att jag blir less och irriterad på honom när han antagligen mest behöver kärlek, men det är nog mest min egen känsla av oförmåga det beror på...

Ville bara skriva att jag känner igen mig jättemycket. Har hänt att jag fräst åt henne när jag varit trött och less, med jättedåligt samvete som följd. Men jag tänker att både vi och barnen inte är mer än människor, och att man inte kommer göra allt perfekt jämt.
 
Sambons familj är här inför julfirande. De har ca 25-30 mil hit, en resa vi brukar göra på ca 4 timmar inklusive matstopp. Bad dom passa in så de antingen skulle komma i god tid innan kottens nattning (så han hann varva ner igen) eller när han väl sov. Både sambon och jag såg också fram emot 4 pers som kunde hjälpa till att underhålla och julstöka med det sista! :idea:

...förutom att familjen tyckte det var trevligt att ta det lugnt, ägnade sju timmar åt att ta sig hit, och kom precis när kotten skulle gå och lägga sig :banghead:
 
Humöret går långsamt uppåt på herr kotte, även om han oftast nuförtiden hänger i våra byxor och vill UPP!!!! så har han kunnat leka lite självständigt idag. Tror eventuellt det är hörntänder på g även uppe, men skitsvårt att veta pga förenat med mördande blickar att ens antyda att man vill kika i munnen :laugh:
 
Humöret går långsamt uppåt på herr kotte, även om han oftast nuförtiden hänger i våra byxor och vill UPP!!!! så har han kunnat leka lite självständigt idag. Tror eventuellt det är hörntänder på g även uppe, men skitsvårt att veta pga förenat med mördande blickar att ens antyda att man vill kika i munnen :laugh:

Håll honom uppochner! :D (för att de uppetänder, övriga saker är svårare att åtgärda ;))
 
Idag tog vår dotter sina första steg! Lätt att komma ihåg, dagen innan julafton. Fångade dessutom på film när hon går mot granen för att försöka fånga en julgranskula :love:
Åh!! Så kul!! Här har lillan tagit sina första steg också, fast det var igår kväll (22/12) :D:love: Lätt att komma ihåg också, första julen och samma dag som far-föräldrarna kom, de har 150 mil att åka :p faktiskt första julen de firar här med oss. Idag har hon fortsatt gå lite till och från
 
God Jul!

Vi började dagen innan kl 05, hela familjen:D så då hann vi julmysa lite innan jag körde till jobbet. M hälsar att krullat presentsnöre är finfina grejer:p
Dessutom bjöd hon på bästa natten på säkert en månad och det var nog den bästa julklappen till två monstertrötta päron:heart
 
God jul till alla föräldrar och ungar!
Vi har huset fullt så igår flyttade jag in i vårt sovrum igen efter ett par ljuvliga veckor i gästrummet :p Har sovit kasst, men det uppvägdes ändå av kotten som lyckligt kröp fram och kastade sig ner bredvid mig för att mysa när han vaknade klockan 6 :love:
Svärsläkten går enligt lite annan tideräkning än kotten och vi gör, återstår att se hur det går med deras sovmorgon när kotten drar igång på allvar :devil: :D Men jag uppskattar att vi har huset lite för oss själva tidigt på morgonen.
 
God jul på er alla!

Livet går i 200 km/h så har inte hunnit buke på länge men nu börjar suget komma igen.

Vidar är fortfarande en glad och livlig unge som charmar de flesta. Åsikter som yttras högljutt börjar komma mer och det är lite ovant men ändå välkommet. Man behöver skinn på näsan.

Vi bråkar lite med vikten. Eller jag är inte orolig men bvc stör sig på att jag fortfarande ammar ett par ggr per dag (innan han ska vila) samt nätter och tycker vi ska ge gröt 3 ggr per dag istället. Vilket jag inte är intresserad av, han äter vid frukost och det får räcka. Han äter samma mat som oss och vi lagar så gott som alltid från grunden så ska försöka göra den lite fetare (använder alltid smör o grädde redan). Tänker att nån sked nötsmör ibland skulle kunna vara en idé, cashewnötssmör är rikt på järn med.

Min mens kom nu med, V är 10 mnd. Inte välkommet!

Och om mindre än en månad tillbringar jag min första hela vecka i Sundsvall utan min bebis :cry: Maken har bytt tjänst på jobbet och ska numer bara jobba lör och sön (14 h/dag) och det blir nog kanon. Mycket tid med båda sina föräldrar och jag får mer avlastning hemma när jag studerar.
 
God jul på er alla!

Livet går i 200 km/h så har inte hunnit buke på länge men nu börjar suget komma igen.

Vidar är fortfarande en glad och livlig unge som charmar de flesta. Åsikter som yttras högljutt börjar komma mer och det är lite ovant men ändå välkommet. Man behöver skinn på näsan.

Vi bråkar lite med vikten. Eller jag är inte orolig men bvc stör sig på att jag fortfarande ammar ett par ggr per dag (innan han ska vila) samt nätter och tycker vi ska ge gröt 3 ggr per dag istället. Vilket jag inte är intresserad av, han äter vid frukost och det får räcka. Han äter samma mat som oss och vi lagar så gott som alltid från grunden så ska försöka göra den lite fetare (använder alltid smör o grädde redan). Tänker att nån sked nötsmör ibland skulle kunna vara en idé, cashewnötssmör är rikt på järn med.

Min mens kom nu med, V är 10 mnd. Inte välkommet!

Och om mindre än en månad tillbringar jag min första hela vecka i Sundsvall utan min bebis :cry: Maken har bytt tjänst på jobbet och ska numer bara jobba lör och sön (14 h/dag) och det blir nog kanon. Mycket tid med båda sina föräldrar och jag får mer avlastning hemma när jag studerar.
Kul att höra ifrån dig! För mig känns det nästan orimligt länge att ha varit utan mens i 10 månader, min kom ju efter 2 iom att vi inte ammade så länge :p Men sen skaffade jag menskopp och numera märker jag knappt att jag har mens, så bra! :love:
Jobbigt med BVCs tjat, känns som om mångatycker attman ska amma de där 6månaderna men inte en daglängre, ungefär...
 
Kul att höra ifrån dig! För mig känns det nästan orimligt länge att ha varit utan mens i 10 månader, min kom ju efter 2 iom att vi inte ammade så länge :p Men sen skaffade jag menskopp och numera märker jag knappt att jag har mens, så bra! :love:
Jobbigt med BVCs tjat, känns som om mångatycker attman ska amma de där 6månaderna men inte en daglängre, ungefär...

:love:

Haha jag har ju levt i förnekelse om att den nånsin skulle komma tillbaka :rofl: Har en kopp men visste inte hur mensen skulle bete sig så fegade lite. Var väl som innan fast utan mensvärk och men mycket känsligare slemhinnor så tampong gjorde svinont.

Jamen verkligen. Jättebesviken. Gröt verkar dessutom vara universallösningen för allt. Nu gör ju alla som de vill men i mitt huvud är gröt frukost och möjligen kvällsmat - inget man äter istället för lunch. De tycker att jag ska ge gröt istället för lunch och middag :confused: Jag tror väl lite att det har o göra med att de tror att jag matar honom med gröt (de vet att att han äter mat själv) och att han då får i sig mer än vid lunch/middag men han äter ju även gröt själv :p
 
:love:

Haha jag har ju levt i förnekelse om att den nånsin skulle komma tillbaka :rofl: Har en kopp men visste inte hur mensen skulle bete sig så fegade lite. Var väl som innan fast utan mensvärk och men mycket känsligare slemhinnor så tampong gjorde svinont.

Jamen verkligen. Jättebesviken. Gröt verkar dessutom vara universallösningen för allt. Nu gör ju alla som de vill men i mitt huvud är gröt frukost och möjligen kvällsmat - inget man äter istället för lunch. De tycker att jag ska ge gröt istället för lunch och middag :confused: Jag tror väl lite att det har o göra med att de tror att jag matar honom med gröt (de vet att att han äter mat själv) och att han då får i sig mer än vid lunch/middag men han äter ju även gröt själv :p

Jag blir också väldigt fundersam av detta gröt-gröt-grötande. Jag hör inget sådant från vårt BVC dock! Lilla A hade inte fått i sig en endaste smula gröt i hela livet innan i morse när han tjuvsmakade lite av min risgrynsgröt ;), och vi gjorde likadant med mellanbarnet så uppenbarligen går det utan också :p.
 
Leka funkar ibland, men inte alltid. Men jag ska testa att börja leka tidigare och att leka på annat sätt.


Min man resonerar som din, och jag funkar precis som du. Det är skitjobbigt när hon gråter, jag står inte ut och kan jag göra något för att stoppa det så gör jag det. Jag är helt för att vara konsekvent. I teorin. Så länge barnet är glad. Annars skiter jag i det 😬
Jag upplever dessutom att mina försök att "ta kampen" inte leder till något bra - hon accepterar inte saker bättre för det, snarare tvärtom. Slutar nu med alla såna dumma tankar och följer mitt hjärta och mitt barn. Tack för er input :heart

Aha. Det har blivit en del burkmat senaste tiden. Den har visserligen pimpats med olja för magens skull, men uppenbarligen inte tillräckligt. Ska börja laga mer själv! Kanske lite mer tacksamt att göra det nu när hon faktiskt verkar uppskatta att äta. :up:

Skönt att höra att någon är som jag! Ibland tycker jag att ”alla andra” bara rycker på axlarna. Läser liksom att mammor skriver ”vi håller på och lär x att sova själv. Hen gråter i två timmar för att sen somna av utmattning. Hoppas att det vänder snart!” och känner att för att jag skulle stå ut med det skulle det typ vara livsnödvändigt. Eller att jag var fysiskt förhindrar till att göra något åt det (men då skulle det vara som tortyr). Jag skulle aldrig kunna stå ut med hysterisk gråt om jag visste att det kunde förhindras av att bebis får vara nära.

...just därför har jag haft så mycket ångest inför dagens bilresa. Sist jag åkte med John panikgrät han båda resorna (en timme vardera) och det slutade med att jag i panik drog upp honom när alla försök till distraktion visat sig vara verkeslösa. Såg framför mig en repris idag och har verkligen mått dåligt. Men! Peppar peppar, vi sitter i bilen nu och bebis sover. Vi testade att mannen och John åkte iväg och sövde först och sen smög jag in i bilen när han somnat, vilket fungerade bra. :up: Av någon anledning är han missnöjd med att sitta i barnskyddet eller vagnen med mig men inte med mannen och farmor, så vi får väl jobba runt det lite såhär ett tag nu. :angel:

God jul allesammans, hoppas att ni får en fantastisk dag med nära och kära! :heart
 
Skönt att höra att någon är som jag! Ibland tycker jag att ”alla andra” bara rycker på axlarna. Läser liksom att mammor skriver ”vi håller på och lär x att sova själv. Hen gråter i två timmar för att sen somna av utmattning. Hoppas att det vänder snart!” och känner att för att jag skulle stå ut med det skulle det typ vara livsnödvändigt. Eller att jag var fysiskt förhindrar till att göra något åt det (men då skulle det vara som tortyr). Jag skulle aldrig kunna stå ut med hysterisk gråt om jag visste att det kunde förhindras av att bebis får vara nära.

...just därför har jag haft så mycket ångest inför dagens bilresa. Sist jag åkte med John panikgrät han båda resorna (en timme vardera) och det slutade med att jag i panik drog upp honom när alla försök till distraktion visat sig vara verkeslösa. Såg framför mig en repris idag och har verkligen mått dåligt. Men! Peppar peppar, vi sitter i bilen nu och bebis sover. Vi testade att mannen och John åkte iväg och sövde först och sen smög jag in i bilen när han somnat, vilket fungerade bra. :up: Av någon anledning är han missnöjd med att sitta i barnskyddet eller vagnen med mig men inte med mannen och farmor, så vi får väl jobba runt det lite såhär ett tag nu. :angel:

God jul allesammans, hoppas att ni får en fantastisk dag med nära och kära! :heart
Sånt gör ont i mig. Det jobbigaste är att jag regerar på all barngråt, gör du också det? Vill bara rycka åt mig och trösta även helt okända ungar :o
Känner verkligen igen det där med olika reaktioner beroende på person. Det är mycket som funkar jättebra med pappa men inte med mig :cautious:. Och inte blir jag gladare av att han säger att det "bara är att vara tydlig och visa vad man vill". Jävla skitsnack kallar jag det. :mad:

Skönt att dagens bilresa går bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 393
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 550
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 463
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 168
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp