Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska åka go-kart med jobbet nästa vecka och chefen frågade om jag ville åka trots graviditeten. Nu är jag ju inte höggravid, men hur hade ni resonerat?
Beror nog på. Om det kändes säkert ur smittsynpunkt hade mitt mående avgjort, vilket just nu består av både illamående och ryggsmärtor som kan göra det svårt att sitta länge i en specifik position, så jag hade antagligen avstått av den anledningen. :D Men mår man bra är det ju annorlunda.
 
Såpass tidigt i graviditeten hade jag nog åkt 🤔

Beror nog på. Om det kändes säkert ur smittsynpunkt hade mitt mående avgjort, vilket just nu består av både illamående och ryggsmärtor som kan göra det svårt att sitta länge i en specifik position, så jag hade antagligen avstått av den anledningen. :D Men mår man bra är det ju annorlunda.

Själv är jag aningens farträdd så kanske blir gravid-kortet av den anledningen :angel:😅 Men ja, illamåendet är faktiskt en aspekt som jag inte hade tänkt på i det här sammanhanget. Blir ju åksjuk av att ens åka på landsvägarna här vid stugan så kanske inte borde ge mig ut med go-kart :angel:🤢
 
Själv är jag aningens farträdd så kanske blir gravid-kortet av den anledningen :angel:😅 Men ja, illamåendet är faktiskt en aspekt som jag inte hade tänkt på i det här sammanhanget. Blir ju åksjuk av att ens åka på landsvägarna här vid stugan så kanske inte borde ge mig ut med go-kart :angel:🤢
Ja alltså, mitt svar var ju under förutsättning att du faktiskt ville åka 😂
 
Blä, en vecka och två dagar kvar till nästa ultraljud och jag börjar bli så sjukt nervös. Vaknade imorse och kändes som den lilla magen var borta. Vilket är sjukt ologiskt, för även om bebis skulle vara död så är ju såklart magen kvar.

Var ju på tidigt ultraljud i 8+2 och såg ett hjärta slå. Min tvååring fick veta då och nu vet typ alla. Ångrar mig nu, tänk om den inte lever? Och behöva berätta det för dottern som pratar om bebisen dagligen...

Hatar oron under graviditeten. Har kunnat tackla det bättre än när jag var gravid med dottern, men ja nu verkar det komma ikapp.
 
Blä, en vecka och två dagar kvar till nästa ultraljud och jag börjar bli så sjukt nervös. Vaknade imorse och kändes som den lilla magen var borta. Vilket är sjukt ologiskt, för även om bebis skulle vara död så är ju såklart magen kvar.

Var ju på tidigt ultraljud i 8+2 och såg ett hjärta slå. Min tvååring fick veta då och nu vet typ alla. Ångrar mig nu, tänk om den inte lever? Och behöva berätta det för dottern som pratar om bebisen dagligen...

Hatar oron under graviditeten. Har kunnat tackla det bättre än när jag var gravid med dottern, men ja nu verkar det komma ikapp.
Åh, den där oron är så jobbigoch den tär så mycket! Någon klok sa någon gång att oroa sig på förhand verkligen bara är att ödsla energi i onödan, men det är så rackarns svårt att styra över. Jag googlade spökveckor och symtom som en galning före KUB. Vilken vecka är det nu? Är det KUB du väntar på nu? 💕💕
 
@superstar Ja, ibland tror jag att jag försöker skydda mig genom att tro det värsta om saker jämt. Men det spelar ju egentligen ingen roll, för även om man inte oroar sig och tror att allt ska gå bra så lär det ju ändå göra lika ont. Men jag är så bra på att oroa mig över saker...

11+5 idag. Gör inte kub, men här får vi göra två ultraljud (det första ungefär v 12-13).
 
Det positiva med att man skrivit i gravidtråd med förra barnet är att man kan titta tillbaka där och jämföra lite (även om såklart graviditeter kan te sig olika). Jag verkar ha mått ungefär som nu, lite illamående ibland men annars väldigt bra. Får försöka tro att det går vägen den här gången också. Är väl rätt naturligt att man blir nojigare ju närmare man är ett UL
 
Blä, en vecka och två dagar kvar till nästa ultraljud och jag börjar bli så sjukt nervös. Vaknade imorse och kändes som den lilla magen var borta. Vilket är sjukt ologiskt, för även om bebis skulle vara död så är ju såklart magen kvar.

Var ju på tidigt ultraljud i 8+2 och såg ett hjärta slå. Min tvååring fick veta då och nu vet typ alla. Ångrar mig nu, tänk om den inte lever? Och behöva berätta det för dottern som pratar om bebisen dagligen...
Inte för att oro har så mycket med logik att göra.
men IOM att ni gjort ett tidigt ultraljud och såg ett hjärta slår är det ju väldigt mycket säkrare att det är ett välmående barn ❤️ Rent statistiskt är det ju nästan lika säkert redan nu som efter 12 veckor!
 
Idag tog jag första vaccindosen.. har väl tvekat lite men känts rätt givet ändå. Tills sköterskan som skulle ge den sa att hennes dotter också var gravid, nån vecka före mig. Men hon skulle vänta med vaccinet. Kändes ju inget vidare att höra precis innan..hoppas jag gör rätt ändå. Om nåt skulle gå fel nu kommer man ju såklart tänka att det kan ha berott på vaccinet..? :cry:
 
Idag tog jag första vaccindosen.. har väl tvekat lite men känts rätt givet ändå. Tills sköterskan som skulle ge den sa att hennes dotter också var gravid, nån vecka före mig. Men hon skulle vänta med vaccinet. Kändes ju inget vidare att höra precis innan..hoppas jag gör rätt ändå. Om nåt skulle gå fel nu kommer man ju såklart tänka att det kan ha berott på vaccinet..? :cry:
Fast vet du? Jag tror barnmorskor är bra mycket mer upplysta och har koll på riskerna kring graviditet och vaccination än de som vaccinerar. Jag tyckte också att det kändes läskigt i början, när de ändrade rekommendationerna, men fick höra från en mycket erfaren barnmorskevän ett tveklöst ”VACCINERA!”. Efter att dessutom vänner varit med om allvarliga biverkningar av själva viruset vid graviditet så känns det självklart för mig med. Hade det funnits andra risker med sjukdomen än för tidig födsel hade man med största sannolikhet märkt det bland de födda barnen det senaste året, med tanke på hur många som haft viruset, och vaccinet bör ju absolut inte vara farligare. Hoppas din oro för det kommer släppa och du istället kommer känna dig trygg med att vara mer skyddad. :heart
 
Idag tog jag första vaccindosen.. har väl tvekat lite men känts rätt givet ändå. Tills sköterskan som skulle ge den sa att hennes dotter också var gravid, nån vecka före mig. Men hon skulle vänta med vaccinet. Kändes ju inget vidare att höra precis innan..hoppas jag gör rätt ändå. Om nåt skulle gå fel nu kommer man ju såklart tänka att det kan ha berott på vaccinet..? :cry:
Du gör helt rätt! Det kommer in fler och fler siffror om att gravida blivit riktigt sjuka vid covid-19 och läste senast idag någon artikel om ett nyfött barn som fått covid av sin mamma, som också var sjuk och behövt ligga i respirator (i Sverige alltså). Fler och fler länder uppmanar gravida att vaccinera sig, så återigen - du gjorde rätt!
 
Fast vet du? Jag tror barnmorskor är bra mycket mer upplysta och har koll på riskerna kring graviditet och vaccination än de som vaccinerar. Jag tyckte också att det kändes läskigt i början, när de ändrade rekommendationerna, men fick höra från en mycket erfaren barnmorskevän ett tveklöst ”VACCINERA!”. Efter att dessutom vänner varit med om allvarliga biverkningar av själva viruset vid graviditet så känns det självklart för mig med. Hade det funnits andra risker med sjukdomen än för tidig födsel hade man med största sannolikhet märkt det bland de födda barnen det senaste året, med tanke på hur många som haft viruset, och vaccinet bör ju absolut inte vara farligare. Hoppas din oro för det kommer släppa och du istället kommer känna dig trygg med att vara mer skyddad. :heart
Det har du såklart alldeles rätt i, försökte höra barnmorskans ord i huvudet när jag satt där.. Tack! 🙌
 
Du gör helt rätt! Det kommer in fler och fler siffror om att gravida blivit riktigt sjuka vid covid-19 och läste senast idag någon artikel om ett nyfött barn som fått covid av sin mamma, som också var sjuk och behövt ligga i respirator (i Sverige alltså). Fler och fler länder uppmanar gravida att vaccinera sig, så återigen - du gjorde rätt!
Tack snälla för pepp, känns lite bättre! :heart
 
Vecka 19 idag och en vecka kvar till RUL. Jag fortsätter att må oförskämt bra och är tacksam för varje dag utan otrevliga biverkningar. Magen är behändig. Framförallt är jag glad över att jag rider utan problem än så länge. Jag var på mitt årliga träningsläger häromveckan och fick stränga order från min tränare att rida till december. Möjligen lite optimistiskt när bebis är beräknad till mitten av januari så vi får se 😁 Är det någon annan här som rider, och hur går det för er i så fall?
 
Vecka 19 idag och en vecka kvar till RUL. Jag fortsätter att må oförskämt bra och är tacksam för varje dag utan otrevliga biverkningar. Magen är behändig. Framförallt är jag glad över att jag rider utan problem än så länge. Jag var på mitt årliga träningsläger häromveckan och fick stränga order från min tränare att rida till december. Möjligen lite optimistiskt när bebis är beräknad till mitten av januari så vi får se 😁 Är det någon annan här som rider, och hur går det för er i så fall?
Jag rider litegrann fortfarande! Går in i v 16 idag, och har känningar av fogarna men än så länge funkar ridningen. Hoppas klara mig till iallafall v 20, har för mig det var där nånstans jag fick sluta förra gången.

Tack och lov så delar jag häst med min mamma, så det går ingen nöd på honom utan han blir motionerad som vanligt. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 260
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 486
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 575
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp