Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ett helt annat ämne så firade jag vårt RUL med att införskaffa mitt livs första bebisplagg idag, och slog på stort och gjorde det i en fysisk butik. Vi kommer få/få låna mycket kläder och grejer så ska inte köpa saker i onödan men sen ett par månader tillbaka har jag sett reklam på facebook på ett plagg med valhajar på och som hajentusiast gick det inte att motstå. Jag köpte i en lite större storlek då den var rätt somrig, men råkade ta tag i en body som jag tänkte måste vara prematur... Men nej, 0-1 månad stod det och jag fick lätt panik över att vi ska hålla något så litet vid liv :eek:
 
På ett helt annat ämne så firade jag vårt RUL med att införskaffa mitt livs första bebisplagg idag, och slog på stort och gjorde det i en fysisk butik. Vi kommer få/få låna mycket kläder och grejer så ska inte köpa saker i onödan men sen ett par månader tillbaka har jag sett reklam på facebook på ett plagg med valhajar på och som hajentusiast gick det inte att motstå. Jag köpte i en lite större storlek då den var rätt somrig, men råkade ta tag i en body som jag tänkte måste vara prematur... Men nej, 0-1 månad stod det och jag fick lätt panik över att vi ska hålla något så litet vid liv :eek:
Det kommer gå så fint så 😍

Jag fick hem ett par begagnade bodys idag som jag köpt, har massor(!) med barnkläder men med en vinterbebis tänker jag att jag behöver en del i ull också, som jag tycker är ett fantastiskt material på barn. Sen att mellanbarnet också är född i januari så att jag säkert redan har en massa i ull, det försöker jag ignorera 😇 Så kul att klicka hem mer ju.
 
På ett helt annat ämne så firade jag vårt RUL med att införskaffa mitt livs första bebisplagg idag, och slog på stort och gjorde det i en fysisk butik. Vi kommer få/få låna mycket kläder och grejer så ska inte köpa saker i onödan men sen ett par månader tillbaka har jag sett reklam på facebook på ett plagg med valhajar på och som hajentusiast gick det inte att motstå. Jag köpte i en lite större storlek då den var rätt somrig, men råkade ta tag i en body som jag tänkte måste vara prematur... Men nej, 0-1 månad stod det och jag fick lätt panik över att vi ska hålla något så litet vid liv :eek:
Haha åh, jag kommer ha SÅ svårt att hålla mig från att köpa en massa saker efter RUL (under förutsättning att allt ser bra ut). Ska försöka låta bli dock, för vi kommer garanterat få en massa av släktingar, i alla fall småkläder, och det kommer man ju ha rätt begränsad användning av… KännS som att det kommer gå sådär dock. :D
 
RUL gjort, allt såg bra ut och där var en livlig, sparkande och rullande pojke. :love: Datumet oförändrat. Helt plötsligt blev det här väldigt på riktigt…

Så avis på alla er som haft RUL! Jag har mitt om prick 2 veckor idag ☺️ Precis i starten av v. 20. Vi är också nyfikna på kön.
 
Så avis på alla er som haft RUL! Jag har mitt om prick 2 veckor idag ☺️ Precis i starten av v. 20. Vi är också nyfikna på kön.
Förstår känslan! Så kände jag också när det kändes som evigheter kvar. Nån vecka innan började jag få panik och såg framför mig hur nåt skulle vara jättefel, hjärtat inte skulle slå, eller till och med att det inte fanns nån bebis alls utan jag hade inbillat mig hela graviditeten. :angel: Den veckan gick helt plötsligt jättefort!

Jag var för övrigt tårögd genom hela, det var ju liksom en liten människa där på skärmen! Blev faktiskt överraskad över hur tydligt man såg allting.
 
På ett helt annat ämne så firade jag vårt RUL med att införskaffa mitt livs första bebisplagg idag, och slog på stort och gjorde det i en fysisk butik. Vi kommer få/få låna mycket kläder och grejer så ska inte köpa saker i onödan men sen ett par månader tillbaka har jag sett reklam på facebook på ett plagg med valhajar på och som hajentusiast gick det inte att motstå. Jag köpte i en lite större storlek då den var rätt somrig, men råkade ta tag i en body som jag tänkte måste vara prematur... Men nej, 0-1 månad stod det och jag fick lätt panik över att vi ska hålla något så litet vid liv :eek:

Visst är det pyttigt! Vårt första barn var dessutom liten när han föddes och drunknade i stl 44 i början. Det känns HELT orimligt nu när man tittar på de kläderna i efterhand, eller jämför kläderna med bilder när han har dem på sig
 
Men åh vad fint 🥰❤️
Men ja! Kan jag säga än så länge i alla fall, innan sparkarna känns… :laugh: Nä, men satan vilken häftig upplevelse det var. Kommer ta ett tag att smälta tror jag. Men en liten fotbollsspelare verkar vi få i alla fall, med tanke på att han sparkar och rullar runt.:rofl:
 
Men ja! Kan jag säga än så länge i alla fall, innan sparkarna känns… :laugh: Nä, men satan vilken häftig upplevelse det var. Kommer ta ett tag att smälta tror jag. Men en liten fotbollsspelare verkar vi få i alla fall, med tanke på att han sparkar och rullar runt.:rofl:

Så coolt! Min är en väldigt lugn liten tjej, jag har förhoppningar om att hon ska fortsätta så. Meeen, med tanke på att det är min dotter har jag svårt att tro det 😂😂
 
Men ja! Kan jag säga än så länge i alla fall, innan sparkarna känns… :laugh: Nä, men satan vilken häftig upplevelse det var. Kommer ta ett tag att smälta tror jag. Men en liten fotbollsspelare verkar vi få i alla fall, med tanke på att han sparkar och rullar runt.:rofl:
Haha, jag sa samma sak när jag såg vår livliga lilla kille på ultraljudet, han var inte stilla många sekunder men än så länge känner jag inte av det alls. Kan bli intressant sen :crazy:

Och visst var det häftigt med ultraljudet! Det hade jag kunnat göra oftare :love:
 
Haha, jag sa samma sak när jag såg vår livliga lilla kille på ultraljudet, han var inte stilla många sekunder men än så länge känner jag inte av det alls. Kan bli intressant sen :crazy:

Och visst var det häftigt med ultraljudet! Det hade jag kunnat göra oftare :love:
Men eller hur? Ska nu passa på att njuta så länge jag slipper känna rörelser! :laugh: Nä, förhoppningsvis blir det inte alltför illa… Han sparkades mest i början, sen lugnade han sig och snurrade en massa bara. Har bilder från väldigt många olika vinklar, om man säger så!

Jag hade turen att ha en barnmorska under upplärning med på undersökningen också, så när den ordinarie kollen var klar fick jag frågan om hon fick träna på mig lite och leta upp lite kroppsdelar och så. Min spontana reaktion var i princip ”Självklart, fortsätt bara, jag vill se mer!” Så ja, hade lätt kunnat göra det där en gång i veckan! :D
 
Så var man inne i vecka 22, känns skönt att tiden tickar på och mår överlag bra. Dras fortfarande med milt illamående större delen av dagen, värst em/kvällar :meh: Men funkar bra att dämpa med tuggummi.
Annars känner jag av en del foglossning, vissa dagar knappt alls, vissa dagar mer.
Får ofta ont i höfterna på nätterna, och får byta sida ofta, minns att det var samma med dottern.

Även om jag sparat mycket efter dottern så kunde jag inte låta bli att köpa den klassiska randen från PoP nu när dem hade 20% rabatt i veckan :love: Ett grått set med body, leggins och mössa i strl 50 och ett rosa set med body, leggins och mössa i strl 56.
Samt en vindfleeceoverall i strl 56.
Dottern var ju förvånande liten när hon föddes, vägde bara 2,7 kg och var 47 cm. Har dock en känsla av att denna damen kommer bli lite större.
 
Så var man inne i vecka 22, känns skönt att tiden tickar på och mår överlag bra. Dras fortfarande med milt illamående större delen av dagen, värst em/kvällar :meh: Men funkar bra att dämpa med tuggummi.
Annars känner jag av en del foglossning, vissa dagar knappt alls, vissa dagar mer.
Får ofta ont i höfterna på nätterna, och får byta sida ofta, minns att det var samma med dottern.

Även om jag sparat mycket efter dottern så kunde jag inte låta bli att köpa den klassiska randen från PoP nu när dem hade 20% rabatt i veckan :love: Ett grått set med body, leggins och mössa i strl 50 och ett rosa set med body, leggins och mössa i strl 56.
Samt en vindfleeceoverall i strl 56.
Dottern var ju förvånande liten när hon föddes, vägde bara 2,7 kg och var 47 cm. Har dock en känsla av att denna damen kommer bli lite större.

Åh men det skulle jag ju beställt ju! Beställde ett gäng leggings och strumpor mm till barnen nu när det var rea men skulle ju passat på att beställa något till bebisen också! Vi har också massor med kläder från de äldre barnen som också varit utlånade till lite kusiner och så, men lite eget är ju roligt också. Men ytterkläder hoppas vi slippa köpa. Dottern är född i mitten av oktober så tänker att om lillebror inte föds allt för pytteliten så funkar det nog finfint med lite för stora ulloveraller den första vintern :p
 
Vi fick ju 1/594 på T21 på KUB och grubblade lite över det. Jag ville göra NIPT också, så så fick det bli. Fick svar idag, <1/10 000 på allt och inga könskromosomfel, så skönt! :heart Då börjar nervositeten inför RUL istället nu då, 4 veckor kvar idag..:nailbiting:
 
Vi fick ju 1/594 på T21 på KUB och grubblade lite över det. Jag ville göra NIPT också, så så fick det bli. Fick svar idag, <1/10 000 på allt och inga könskromosomfel, så skönt! :heart Då börjar nervositeten inför RUL istället nu då, 4 veckor kvar idag..:nailbiting:

Och sen när rul är avklarat börjar man noja över fosterrörelser, och sen över förlossningen, och sen över psd, och sen över att de ska sätta i halsen, och sen..... det slutar aldrig :nailbiting::D

Men vad skönt att allt såg bra ut! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 814
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 174
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 047
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 792
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp