Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett uppföljande samtal med läkaren i morgon kl. 9.30 och då vill de nog ha en plan. Med det sagt fick jag information om att man alltid har rätt att ändra sig, fram tills man ligger på operationsbordet för snitt och fram tills att bebis är halvvägs ute för vaginal födsel. Så det är nog mest för att de ska kunna planera sina resurser, sätesfödsel har som sagt här ett eget team som är jour för sådana födslar. Men även för min egen skull tror jag, förlossningen KAN ju sätta igång när som helst så det är ju bra om jag inte grubblar i all oändlighet.
Du kan ju be om att få kontrollerat vilka förutsättningar som finns för en vaginal förlossning.
Om förutsättningarna inte finns så behöver du ju inte välja.
Om förutsättningarna däremot finns så är det ju en trygghet att veta det om förlossningen skulle dra igång helt plötsligt.
 
Du kan ju be om att få kontrollerat vilka förutsättningar som finns för en vaginal förlossning.
Om förutsättningarna inte finns så behöver du ju inte välja.
Om förutsättningarna däremot finns så är det ju en trygghet att veta det om förlossningen skulle dra igång helt plötsligt.

Håller på med den utredningen just nu och det ser ut som att förutsättningarna finns.
 
Rätt osannolikt, de tror min livmoder är hjärtformad så huvud och fötter är uppe i ”bubblorna” och rumpan nedåt där det smalnar av. Så det är sannolikt därför hon legat still så över en månad nu.
Ah jag förstår. Vilket svårt beslut det måste vara. ❤️
 
Så är det absolut. Frågan är främst om jag vill vela hela vägen, eller kunna förbereda mig.
Har du kollat asabea på Instagram? Hon har några sparade storys om vaginal sätesförlossning bland annat. Hjälpte mig mycket när jag trodde att jag skulle behöva överväga det i somras.

Här där jag bor rekommenderar man för övrigt vaginal sätesförlossningarna om förutsättningarna är rätt, men det är ju verkligen olika mellan regionerna, vilket såklart inte underlättar valet.
 
Har du kollat asabea på Instagram? Hon har några sparade storys om vaginal sätesförlossning bland annat. Hjälpte mig mycket när jag trodde att jag skulle behöva överväga det i somras.

Här där jag bor rekommenderar man för övrigt vaginal sätesförlossningarna om förutsättningarna är rätt, men det är ju verkligen olika mellan regionerna, vilket såklart inte underlättar valet.

Ska kika!

Min läkare sa det inte rakt ut men jag uppfattade det som att det var hennes rekommendation också.
 
Imorse vid halv nio kom han, 50 cm lång och 3,3 kg. :love: Kan säga att med lite epidural och dropp mådde jag som en prinsessa och själva förlossningen gick jättebra. Lite lagom slut efter att knappt ha sovit på över två dygn bara.:p

Åh grattis! Tänkt massor på dig idag! Och vad gött att det hjälpte så bra med epidural! Jag kände mig sjukt lurad då det enda som hände för mig var att värkarna ändrade karaktär 😂
 
Åh grattis! Tänkt massor på dig idag! Och vad gött att det hjälpte så bra med epidural! Jag kände mig sjukt lurad då det enda som hände för mig var att värkarna ändrade karaktär 😂
Nä, vad snopet! För mig tog det helt bort smärtan så det bara var ett kraftigt tryck nedåt kvar, helt underbart. Kunde ju till och med prata mig igenom värkarna. Efter den starten jag fick var det verkligen himmelriket kan jag säga. :laugh:
 
Nä, vad snopet! För mig tog det helt bort smärtan så det bara var ett kraftigt tryck nedåt kvar, helt underbart. Kunde ju till och med prata mig igenom värkarna. Efter den starten jag fick var det verkligen himmelriket kan jag säga. :laugh:

Jag hade jättekraftigt tryck neråt och ONT 😂
Låter som en bra upplevelse minus starten 😊👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 090
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 619
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 289
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 132
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp